Husk å sjekke hva en avtale uten EB koster deg. Agva har vanligvis noen spotavtaler med avslag i prisen en viss tid. Eks 10.000kWh, 6mnd. Regner for enkelhets skyld med 2000kWh pr mnd, selv om det kanskje ikke er sannsynlig i mai/juni. Trøndelag kraft: 39kr pr mnd x 6 = 234kr, Spot rogaland idag (66 øre + påslag 6,49 øre) x 10.000= 7249kr. Tilsammen: 7483 kr Agva: 1 mnd med 25 øre avslag: 820kr, 5mnd vanlig spot: 5280. Tilsammen: 6100kr. Du betaler da altså 1383 for 10.000 EB-poeng.
Regnestykket ditt faller på at Trøndelag kraft ikke ser ut til å ha bindingstid Punkt 5 under betingelser for EuroBonus-avtalen: Avtalen løper til den blir sagt opp. Begge parter kan fritt si opp avtalen med 14 dagers varsel, uten at det foreligger krav om saklig grunn.
Og punkt 7 fastsetter et bruddgebyr på kr. 500 dersom avtalen sies opp før 6 måneder har gått. Prisen for 10.000 EBP blir vel da i realiteten kr. 500.
Nå tror jeg du snakker om Fjordkraft sin avtale. Trøndelag kraft har ikke noe hovedpunkt 7 og underpunkt 7 under punkt 4. Betingelser for Eurobonus-avtalen sier noe helt annet. Derimot sier punkt 3.13 dette: "Dersom kunden mottar en fordel/rabatt/bonus kan TrøndelagKraft kreve bindingstid og evt. bruddgebyr. Betingelser for bindingstid avtales i kundens kontrakt." Så da får man se om det dukker opp en kontrakt når man starter bestillingen.
Hmm.. her har noe endret seg siden sist jeg så på vilkårene. Dessuten står det både 3 og 6 måneder der. Og rett tall er tydeligvis 3 måneder siden det er det som står på kvitteringssiden etter bestilling
Tror det gikk litt i ball for Trøndelagkraft når de oppdaterte vilkårene 8. januar i år. De forrige vilkårene (vedlagt) oppgir 3 måneder, mens i oppdateringen i januar har de endret fra 3 måneder til 6 måneder bare ett sted i pkt. 4.7. De har dog hevdet en stund at bindingsstiden er 6 måneder. Jeg fikk dette på SMS rett etter bestillingen i november ifjor: Men jeg forholder meg til vilkårene på det tidspunktet jeg bestilte og kommer til å si opp avtalen nå senere denne måneden.
Problemet med Agva er at de har "bortimot" 100 ulike avtaler så du må virkelig vite hva du bestiller for å ikke ryke på en dyr avtale etter din gunstige har gått ut...
Avtalen regnestykket tok utgangspunkt i skrur opp prisen etter første måned, mens "Spotgaranti" ser langt gunstigere ut med avslag i seks måneder. Kanskje ikke rart de har gjemt den bort på nettsiden sin
Og det mest irriterende på nettsiden deres, er at alle de ulike avtalene flytter seg rundt på siden hver gang man kommer inn på den. https://www.agva.no/alle-stromavtaler/ Så det er umulig å huske hvilken man har sett på, og ikke. Man blir satt til denne avtalen etter den billige perioden: https://www.agva.no/stromavtale/agva-spotpris/ Påslag på 9,9 øre OG månedsgebyr på 49 kr. Ikke Norges dårligste avtale, men dog. Denne er jo ikke så verst i disse dager: https://www.agva.no/stromavtale/agva-spotgaranti/ 6 måneder med -13,5 øre påslag.
Det lønner seg alltid og sjekke strømprisene via www.strompris.no. Da kommer du rett inn på den billigste avtalen
[QUOTE="holmen, post: 387872, member: 1875" Denne er jo ikke så verst i disse dager: https://www.agva.no/stromavtale/agva-spotgaranti/ 6 måneder med -13,5 øre påslag.[/QUOTE] Etter å ha bestilt fjordkraft og fått poeng, så matcher man med denne, og får 6 måneder med billig strøm. Etter 6 måneder så bytter jeg til en annen EB strømavtale. Bare huske å legge det inn i kalenderen
Ellers har jo GE en Trumf-avtale: Trumf Strømavtale - GE Spot Som kan være aktuell for de som er på Fjordkraft allerede. Noen som har lykkes i å overtale Fjordkraft til å gi deg en ny Eurobonus-avtale mot at du fortsetter kundeforholdet?
Jeg fikk det til på chat for ett år siden eller så. Sa jeg ville flytte men at jeg kunne bli hvis jeg fikk nye poeng, og det fikk jeg på direkten.
Etter å ha bestilt fjordkraft og fått poeng, så matcher man med denne, og får 6 måneder med billig strøm. Etter 6 måneder så bytter jeg til en annen EB strømavtale. Bare huske å legge det inn i kalenderen [/QUOTE] Hvordan fungere egentlig dette og hvordan gjør man det i praksis? Når man har fått poengene, ringer man da inn og viser til en annen avtale og så får man denne avtalen hos Fjordkraft?
Hvordan fungere egentlig dette og hvordan gjør man det i praksis? Når man har fått poengene, ringer man da inn og viser til en annen avtale og så får man denne avtalen hos Fjordkraft?[/QUOTE] det er faktisk akkurat det du gjør. Du ringer, sier du vil prismatche og viser til avtalen og detaljene så blir de lagt inn og trukket fra det du egentlig skulle betale på eb avtalen. På din side vil du se at din avtale heter prismatch.
takk for info! dette er knallbra! helt klart verdt å "miste" de 3000p fra Fjordkraft i året mot et negativt påslag. spesielt i disse tider. Hadde blitt dyrkjøpte 3000 eb-poeng. hva skulle man gjort uten IF takker