Jeg var bare nysgjerrig på om jeg kunne få 250 trumf ved å bytte til Agva Er ikke så interessert i prisavslag. Hadde det ikke vært for muligheten til å tjene bonuspoeng hadde jeg bare hatt en strømavtale som er stabilt billig og ikke giddet å styre med det greiene her.
Blir litt usikker på slike kampanjer, da Norgespris blir en greie i oktober, så da ryker nok en del av strømselskapene ut av døra tipper jeg.
Prøver å finne om det er bindingstid på Fjordkraftavtalen med 500 kr trumfbonus ved innmelding, men kan ikke se noe. Noen som har noen formening om hvor lenge man må være der etter man har fått velkomsten? https://www.fjordkraft.no/strom/stromavtale/trumf/ Har ikke vært kunde på 12 måneder, men har hatt Fjordkraft på samme måler før. Da er man kanskje diskvalifisert slik dere tolker det?: "Avgrensinger Velkomstbonus gjelder for nye kunder og utbetales kun en gang per målepunktid inntil 5 målere. Man regnes som ny kunde dersom man ikke har vært Fjordkraft-kunde tidligere eller dersom det er minst 12 måneder siden sist man var Fjordkraft-kunde."
Så lenge det er mer enn 12 måneder siden du sist fikk velkomstbonus så er det mange eksempler her på forumet at du får bonus på nytt, selv om den teksten der sier noe annet. Men hvis ikke bonus blir utbetalt får du ingen hjelp fra kundeservice, de vil bare peke på det vilkåret. Forøvrig anbefaler jeg å vente til det er kampanje med 1000 trumf i velkomstbonus. Det pleier å være det flere ganger i året.
Ja, de skriver jo at du da er diskvalifisert på det målerpunktet. Men - det ville være rart om de lagrer, eller har lov til å lagre, målerpunkt-id til "evig tid", så jeg ville forsøkt meg på nytt hvis jeg var deg og det har passert over 12 mnd. Sannsynligheten er nok stor for å få velkomstpakken igjen... Noen som vet hvor raske/trege Fjordkraft er til å utbetale Trumf forresten?
Fant heller ingenting om bindingstid. gikk igjennom bestilling og på den ene siden stod det at det ikke er noe bindingstid. trykket for kjapt gjennom så rakk ikke ta bilde
Har variert litt for egen del. Har fått det en uke etter oppstart ene gangen, etter første faktura en gang og en gang måtte jeg purre fordi det ikke kom noe på tre måneder. Da posterte de det manuelt på dagen.
Det bruker å stå på punkt-listen på den siden når det er binding, så da er det ikke binding nå. Skjermbilde under fra da jeg bestilte i mars, med 750kr og halv månedspris i 6mnd, da var det også 6mnd bindingstid. Vil da anbefale å bestille på trumf-siden nå, vente til trumf er utbetalt (normalt dagen etter bestilling), så bestille endring til abonnement vinterkampanje som gir 0kr/mnd frem til 30.april.
I henhold til GDPR har de ikke lov til å sitte på kundedata fra et kundeforhold som har opphørt. Jeg vet ikke nøyaktig hva grensa er, men vil tippe den er 12 mnd, gitt at det ofte er dette som skal til for å trigge bonuser for nykunde og lignende...
De må nødvendigvis følge regnskapsregler, så noe info vil måtte lagres lenger. Ta eksempelet med å selge noe til en kunde i januar 2025, da må du nesten være i stand til å dokumentere dette til revisor ut på vårparten året etterpå. Jeg tipper de kan beholde informasjon som hvem du er, adresse, målepunkt etc. så lenge som kreves for å oppfylle regnskapskrav.
Regnskapsopplysninger skal lagres i 5 år, men i tillegg kan det finnes regler i lovverket knyttet til strøm/nettleie - dessuten er det mulig å definere behov i virksomheten som tilsier lagring av data - så jeg tror de beholder de dataene en god stund...