Strawberry: Nye vilkår - Fra Strawberry-poeng til Spenn

Tråd i 'Hoteller og bonusprogrammer' startet av KingBogen, 11. okt 2024.

1. Upsaker

Upsaker Fastboende

Likes mottatt:
    23,069
    Bonuspoeng:
    293
    Samme her. Da jeg svarte på det igjen, med blant annet uttalelsen til VP Loyalty som er gjengitt her inne og at problemet med «garantert oppgradering» er et systemproblem som ikke reserverer riktig romtype ved reservasjon har det foreløpig vært stille.

2. Flyrlavt

Flyrlavt Veteran

Likes mottatt:
    4,184
    Bonuspoeng:
    113
    Har sendt feedback til Strawberry tidligere.
    I dag sendte jeg heller en mail til Scandic med oppfordring om å ikke ødelegge programmet like mye som Strawberry, jeg hintet også om at litt høyere Trumf ikke vil skade for de som sitter på gjerdet...

eventyrer and Maggie like this.
  3. Rapolo

Rapolo Senior Medlem

Likes mottatt:
    5,172
    Bonuspoeng:
    183
    Hei, alle.

Har ikke helt hatt tiden til å sette meg ordentlig inn alle kriker og kroker av Spenn, men registrerer at misnøyen er stor og at verdien er dårlig. Feks ref @holmen sin sammenligning av opptjening og bruk.

Godeste Håvard (Head of Loyalty) sa jeg bare måtte kontakte han igjen for flere tilbakemeldinger, og det skal jeg jammen gjøre. Da jeg pratet med ham understrekte jeg poenget av at et bonusprogram er ikke mer verdt enn verdien man får ut av det som kunde.

Dere som har gode og konkrete tilbakemeldinger kan svare på dette innlegget eller sende meg en melding så skal jeg prøve å sy dette sammen til noe fornuftig som jeg kan sende til ham i løpet av uken eller noe slikt.

De av dere som ønsker å 'signere oppropet' kan også gi meg en lyd så kan jeg få frem at dette ikke bare er mine synspunkter, men fra flere medlemmer. Jo flere gull og platinum, jo mer tyngde får man i en slik respons. Jeg vet ikke om min egen motivasjon er for å prøve å forandre ting eller bare for å gi en tydelig tilbakemelding om at dette er ugreit og at man nå er ferdig med Jordbær.

Maraug, EndreD, Jan Fredrik and 22 others like this.
  4. DanH

DanH Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,995
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg signerer mer enn gjerne et slikt opprop!

5. ValdresBjarne

ValdresBjarne Om eg går på jakt? Ja, bonusjakt

Likes mottatt:
    9,366
    Bonuspoeng:
    183
    Signerer oppropet!
    Platinum og nærmet med plat for life(usikker på om 800k poeng tar meg opp til det plat for life?)
    Og bor 40-60 netter selv, men booker normalt sett veldig mange flere til møter og seminar.

Det mest irriterende er jo at de selger det inn som noe som er bedre, når det er så vesentlig mye dårligere.

Men det er verdien av bonuspoeng og at menge viktige fordeler mister sin garanti, og nå er no som kan skje.

Jeg har vært svært fornøyd med Strawberry, og har ikke vurdert andre. Jeg vil gi de en sjanse, men nå blir det tatt opp til vurdering videre lojalitet

EndreD, livinspeed and watchaddicted like this.
  6. holmen

holmen "Ung" og "lovende"

Likes mottatt:
    65,298
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg er med på å signere opprop.

Her er hva jeg sendte til Strawberry:

Fikk følgende svar tilbake:
    Tja.. SÅ vanskelig var det jo ikke å bruke Strawberry-poeng. Nei, det var ikke noe ledig to dager før, midt i sommerferien, men stort sett enkelt å bruke poeng.
    Nå blir det veldig lett å bruke Spenn, for du må ha VELDIG mye Spenn for å booke et rom. :rolleyes:
    Ja, det er "billigere" lenger frem i tid, men fortsatt dobbelt så dyrt som med poeng.

7. veeegard

veeegard Veteran

Likes mottatt:
    9,394
    Bonuspoeng:
    183
    Signerer denne med glede.

Trotamundos liker dette
  8. thfagert

thfagert -

Likes mottatt:
    1,020
    Bonuspoeng:
    93
    Tydeligvis noen som aldri har prøvd å sy sammen en Skyteam-reise hos SAS om de mener tilgjengeligheten var dårlig. Selv om det kan være opptatt enkelte dager/perioder, har det stort sett aldri vært noe problem for meg å finne overnatting, så den framstår litt tynn.

9. tombom

tombom Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    345
    Bonuspoeng:
    63
    Pussig svar til @holmen. De gir uttrykk for at tilgjengelighet ved bruk av poeng er det eneste som virkelig betyr noe for oss i et bonusprogram.
    Verdi eller statusfordeler er tydeligvis helt underordnet. Det bryr vi oss ikke om!

livinspeed liker dette
  10. livinspeed

livinspeed Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    1,005
    Bonuspoeng:
    93
    Signerer. Er ikke så fryktelig ivrig etter å hive meg på noen andre enn så lenge, men: Er LTG/Platinum, startet ny periode 1 oktober med 12 netter inneværende, med enda 14 bookede revenue-netter ut kalenderåret med en ish kostnad på 22k, pluss noen etter nyttår. Ikke den største inntekten for de totalt sett, men det kan like gjerne brukes hos noen andre.

Har også Thon Black, og True Friend (som ca alle andre også har nå), men liker meg best hos jordbæret.

Last edited: 25. nov 2024
    eventyrer liker dette
  11. Trotamundos

Trotamundos Medlem

Likes mottatt:
    74
    Bonuspoeng:
    18
    La oss håpe på et bra oppsett fra SAS/Scandic

paramberg liker dette
  12. snus_mumrikken

snus_mumrikken Eventyrar

Likes mottatt:
    12,680
    Bonuspoeng:
    183
    Signerer gjerne, oppnådde nesten LTP mulig dei lar den gå siden eg var veldig nærme.
    Budde før veldig masse hos Thon, men etter Thon gikk ut av GHA og garantert oppgradering forsvant flytta eg til Choice / Strawberry. Hadde toppstatus hos Thon/GHA før den tid.
    Samt bedre valuta for bonuspoeng hos Strawberry, fram til no då har verdien blitt rasert som fleire har nevnt.

paramberg liker dette
  13. paramberg

paramberg Veteran

Likes mottatt:
    9,543
    Bonuspoeng:
    183
    Med tanke på at Scandic sendte ut black friday tilbudet til SAS før SAS selv gjorde det, så tror jeg vi kommer til å få se ganske bra integrering mellom de to i løpet av 2025.

Bare noen løse tanker som book hotell innen x dato, få 3x eb poeng opptjening ++++

EndreD and holmen like this.
  14. Jomik

Jomik Medlem

Likes mottatt:
    71
    Bonuspoeng:
    18
    Signerer. Er LTP og har overnattet for ca 40.000 i år, 50/50 privat og jobb. Har tilsvarende behov i 2025… må sette meg inn i de andre alternativene nå.

15. tfo

tfo Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    1,216
    Bonuspoeng:
    93
    Signerer. Er LTP. Husker ikke antall netter i år

16. Grooo

Grooo Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    910
    Bonuspoeng: