Tråden med de gode F-turer / segmenter

Tråd i 'Bonushjelp' startet av Are, 27. jan 2016.

1. Fredrik81

Fredrik81 EBG BA Sølv og HHGull

Likes mottatt:
    2,661
    Bonuspoeng:
    113
    Da fikk jeg Tallin til å legge inn OSL-EWR(C) JFR-NRT(F) 6Juni Og retur 30Juni NRT-JFK(F) EWR-OSL(C). Hun sa at det var en godkjent booking. 190 000ebp/2 =95 000ebp og ca 3000kr i avgifter. Skulle nesten tro at om du vil vider til ICN eller TPE så går det også gjennom., Muligens HKG også. SIN og BKK går ikke siden disse ligger i en annen sone.

Last edited: 03. nov 2016
    Baldrick, Henrik, Robamu and 12 others like this.
  2. Travellingalf

Travellingalf Ut på tur - aldri sur Moderator

Likes mottatt:
    10,255
    Bonuspoeng:
    293
    Så bra! Flyr du med SAS mellom Oslo og New York da? Og hvor lang tid har du mellom connections i New York for å komme deg mellom EWR og JFK?
    Og hvor lang flytid får du i F mellom JFK - NRT - JFK?

3. MadsVaHa

MadsVaHa Veteran

Likes mottatt:
    5,715
    Bonuspoeng:
    183
  4. Are

Are EBD - Eurobonusekspert? Moderator

Likes mottatt:
    19,629
    Bonuspoeng:
    293
    Helt konge!
    Her må man nesten vurdere om man skal prøve seg på noe slikt istedenfor å sikte mot SQ F CGK-SIN....

5. yukho

yukho KISS ARMY

Likes mottatt:
    2,648
    Bonuspoeng:
    113
    Vest og Øst combo er konge!

Fredrik81 liker dette
  6. bighc

bighc Bonusjeger

Likes mottatt:
    4,342
    Bonuspoeng:
    113
    Å herre! Da åpnet det seg plutselig opp en helt ny verden for meg her! Her kan man faktisk få gjennom NH, OZ, LH i First på en og samme tur!

Taiwan står høyt på min ønskeliste, så en rute FRA-JFK/EWR-NRT-TPE-ICN-JFK-FRA kan jo faktisk la seg gjennomføre!

Are and Ursa like this.
  7. Fredrik81

Likes mottatt:
    2,661
    Bonuspoeng:
    113
    SAS lander ca 6 timer før en av de to ANA flightene tar av, begge veien. Tror de lå inne med minst 3 timers gap for å få booking godkjent. Grunnen til jeg valgte direkte fra OSL var for å kunne argumenter for valget om det skulle oppstå en diskusjon, som det da ikkje gjorde. Med mitt eksempel så har man kun to flighter per vei så må sies er ganske direkte. Mener å huske det var ca 12-14 timer med ANA per vei.

RoadKing and Travellingalf like this.
  8. Fredrik81

Likes mottatt:
    2,661
    Bonuspoeng:
    113
    Det kan du også i dag, men da er det ANA som er jokeren. Du kan i dag Fly LH fra FRA til Tokyo, ANA videre til SIN. Sin er da destinasjone. Du snur så og flyr Asiana(C) opp til ICN og videre med Asiana til FRA.
    Når det er sagt så er tilgjengeligheten fra USA vel minst tyve ganger større. Og ikke minst neste en dobbel så lang flight.
    Jeg vet ikke om de ville gjort seg vanskelig, men tror man lettere kan argumentere for at det er beste routing om man velger F, og at det da ikke er særlig tilgjengelig fra vest mot øst, selv om Thai som regel har god tilgang inn og ut fra BKK.

RoadKing and bighc like this.
  9. Fredrik81

Likes mottatt:
    2,661
    Bonuspoeng:
    113
    Hvis planen er å reise med ANA så kan jeg gi følgende info.
    ANA flyr både fra NRT og HND. De flyr (F) til EWR/JFK, SFO, LAX og ORD.
    ASIANA flyr fra ICN og til ORD og New York.
    Har laget meg en plansje i helgen med klokke slett på take off og landing osv. For eget bruk :) Med fargestifter og alt ikke veldig proffe greier.
    Etter det lille jeg har sett så er tilgjengeligheten meget pluss fra Asia til USA, det er mellom USA og Europa som er flaske halsen. Siden USA er transit zone så må man fly direkte inn til den flyplassen(Byen) man skal fly fra. Mye gammel info for de fleste, men tenkte jeg kunne ta med dette for nye leser :)

Ursa, Baldrick, Poul and 5 others like this.
  10. Are

Likes mottatt:
    19,629
    Bonuspoeng:
    293
    ?
    195000?

11. Fredrik81

Likes mottatt:
    2,661
    Bonuspoeng:
    113
    Sorry 190 000/2 =95 000. Gikk litt fort her, retta det opp nå.

12. Are

Likes mottatt:
    19,629
    Bonuspoeng:
    293
    De flyr til LAX og ikke ORD med F etter hva jeg kan finne..

13. Fredrik81

Likes mottatt:
    2,661
    Bonuspoeng:
    113
    777-200 Config 4 og 5 har First, men ser ikke noe tilgjengelig jeg heller. Mulig denne ruten kun oppereres med de uten F, ser ikke ut som de selger F seter på dette strekket. Du har rett i at det var mye tilgjengelig til LAX. Problemet er å finne first fra Europa. Er vel mulig å gamble på at LH slipper noe to uker før.

PS ANA flyr også til IAD.

14. mariusbb

mariusbb Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,057
    Bonuspoeng:
    93
    Hvordan er business-produktet til ANA og ASIANIA?

15. Fredrik81

Likes mottatt:
    2,661
    Bonuspoeng:
    113
    Vil vel tro et det er meget bra, men de fleste her inne ville nok kostet på de ekstra poengen det koster å gå til F.

16. Stuttfeiten

Stuttfeiten Veteran Moderator

Likes mottatt:
    18,502
    Bonuspoeng:
    183
    Eg storkosa meg i alle fall i ANA C mellom Tokyo og Seoul i sommar. Oppmerksomt og trivelig crew, og dei hadde både sild og laks på fatet.

Ursa and Shyneno like this.
  17. bighc

bighc Bonusjeger

Likes mottatt:
    4,342
    Bonuspoeng:
    113
    Absolutt. Fikk selv med meg LH, OZ og TG på F tur i sommer. Det jeg tenkte på primært var at man får 2 longhaul strekk i begge retninger, noe man må til Australia med TG for å få tilsvarende retning øst.

18. mathiasfe

mathiasfe Veteran

Likes mottatt:
    11,405
    Bonuspoeng:
    183
    Kommer ganske an på hvilket fly du flyr med. Hos Asiana er det A380 (samt noen av 777-utgavene deres) som gjelder for det beste harde produktet. Ellers er det ikke topp moderne business class. ANA har også en god del fly med nyere utgaver i business.

Med der de virkelig scorer høyt i min bok er på servicen. Har hatt 3 flights med Asiana og 1 med ANA i år, og servicen var upåklagelig. Utrolig våken og kvikk på alle områder.

19. bighc

bighc Bonusjeger

Likes mottatt:
    4,342
    Bonuspoeng:
    113
    Og vi koste oss gløgg på Asiana sin A380 business fra ICN til BKK. Servicenivået hos Asiana er absolutt helt på toppen i mine øyne, derfor drømmer jeg virkelig om A380 suites hos dem på neste runde.

20. bighc

bighc Bonusjeger

Likes mottatt:
    4,342
    Bonuspoeng:
    113
    Tenker det er på sin plass med et bilde av den plansjen :D ORD er ofte i tillegg lett tilgjengelig hos LH F i motsetning til LAX.

Med direkte inn til USA mener du da SK direkte til feks ORD eller EWR, og ikke via FRA eller MUC for eksempel?

Del denne siden