ANA er søkt med et sete. Ser man etter to seter. Er det skrapt i februar, men tar seg opp i mot sommeren, Mai-sept er det mye å velge i.
Yup, sliter med Macen. Gikk fra Safari til ny nettleser. Har noen prøved OSL-FRA-ORD-HND Og retur i samme retning der USA/Canada er transfer sone.
Har funnet følgende Routing: SVG-OSL C SAS OSL-VIE C Austrian VIE-JFK i C Austrian JFK-ICN F Asiana Retur ICN-NRT C Asiana NRT_ORD F ANA ORD-CPH C SAS CPH-SVG C SAS Begge F er Laaaaange SAS og Austrian C er vel helt greit.
Hvor står det? Slik reglene står skrevet så burde jo dette gå. Står jo skrevet at man kan bruke en transit sone, og står ikke at man kan passere over andre. Vil vel anta at alle disse award flightene mellom USA og ICN og Tokyo kan brukes.
Mener noen har sagt de fikk nei. Jeg spurte en gang hun som fikset min kanonferie i sommer og hun sa at det kanskje går. Ville vært interessant å teste. Mulig det finnes regler for himmelretninger. Samme case med Hawaii via Asia.
Jeg vet ikke om det står noe sted, men jeg har i alle fall lest her inne og flere andre steder at det ikke er tillatt. Men det skader jo selvfølgelig ikke å prøve da.
Helt klart en fantastisk routing. Bør kunne kombineres med lufthansa en vei og United andre. Dog tror jeg ikke dette går igjennom. Ikke testet selv men siklet på OZ+NH kombinasjon fra USA.
Håpet var å finne LH F ledig på vei ut, og eventuelt United in til LHR på vei hjem. Slik det var nå så var det kun eco ledig. Ringen kanskje denne uken. Turen jeg allerede har booket er ikke noe særlig lengre i timer en denne, men denne er litt med rett frem. Man kan i hverfall ikke fly rundt jorda siden man må bruke samme transfer sone som i dette tilfellet er USA(Nord-amerika).
Det er jo sant det Og kan ikke forstå at denne ikke skulle bli godkjent, men at f.eks denne blir godkjent. OSL-SIN-HKG-HDN HDN-HKG-SIN-OSL Som ville bety langt flere timer i flyet.
Å fått på plass et slikt komplett "regelsett" for hva som går og ikke går hadde vært til stor nytte. En Asiatur via NYC med OZ i F er drømmen Og med LH F som vorspiel, så kan det vel knapt bli bedre...
OSL > FRA/MUC > SFO > HNL - HNL > ICN > BKK > LHR > OSL hadde vært fett å få til, men det går vel ikke?
Problemet er vel at det er mye kompleksitet og grensetilfeller, så det er vanskelig å dekke opp alt med generiske regler?
Det hadde vært drømmereisen i F (ja biz hadde gått også). Egentlig litt rart at ikke Star tilbyr muligheten for jorden rundt på poeng.
Jeg foreslår at noen her inne, i anledning en F booking, forsøker å få CT kontoret til å sette opp en OSL-FRA-NYC-ICN-NYC-FRA-OSL eller tilsvarende. Bare for svarets skyld
Håper er at jeg får ut fingeren i morgen. Har en CPH-ORD-NRT NRT-ORD-CPH som er fornuftig. C med SAS og ANA videre (2/3 av fly tiden går med ANA i F).