Helt klart, men har allerede introdusert han for CW(biz) i sommer så da så jeg dette som helt naturlig Blir en far og sønn tur vi ikke kommer til å glemme. Får 29timer og 30min i Tokyo og 23timer i Singapor, så blir noen sprell her også. Tror han kan leve med å fly i go og pluss så lenge han vet at poengene går til neste CT tur Som resten av oss.
Ser veldig bra ut @Fredrik81! Og for en utrolig heldig 12-åring som har en pappa som vil og kan ta med seg han på en sånn tur! Den returen med TK055 fra SIN i C skal faktisk jeg og familien ta i begynnelsen av desember også.
Den turen ser ikke så verst ut den. Det jeg ble mest imponert over er flyet videre A321-200, her ser setene helt fortreffelig for en 4 timers flight, med 2+2 konfigurasjon i biz og 3+3 i eco. Vil tippe at dette er noe av det bedre hard produktet som levers innta Europa. Guttungen gleder seg like mye som meg og kjerringa ser ikke poenget i å reise så langt bare for å reise. Forstå det de som kan
he-he, forstå det den som kan Og ja, enig i at den 2+2 konfigen til Oslo ser veldig bra ut og så får vi begge bare håpe at TK ikke plutselig setter inn en annen maskin med 3+3 og blokkert midtsete som de visstnok ofte gjør på denne strekningen.
First World/Class dilemma: 1t45min eller 8t30min connection i MUC når man skal videre i F? Skulle helst hatt en mellomting, men det er ikke så mange LH-flights fra OSL. Vil også prøve å få til FRA etter hvert, men sjansene ser best ut fra MUC.
Ai - misunner deg den der! Leter etter 2 seter på denne like før jul selv... Fantastisk gøy at du fikk tak i de
Det blir nok en knall opplevelse for 12 åringen! Jeg samler poeng for harde livet, har CT i lomma men mangler 80k. Slik at jeg kan ta med guttungen 13 år på F-tur neste sommer.
Det skal du klare, tipset mitt er vær hard på viatrumf, f.eks Incklub selger mye mer en blekk. Kjenner du noen med små barn i nær familie så kan du tilby deg å kjøpe inn en stor bulk med barnemat og bleier som gir 25% trumf hos Spar. Du gir dem 25% rett på prisen og levere på døra Jeg har også kjøpt 10 000eb poeng av en kollega som knyttet seg til fjordkraft. Kostet 1000kr, men begge er happy. Edit:Nå mener jeg at det er god butikk i å kjøpe pengene hos SAS til 20øre stykke om du finner den rette turen og bruker CT. Det er begrenset til 60 0000eb poeng, så kan du også kjøpe resterende på andre sin konto til deg selv. Det blir ikke gratis, men har du pengen og vil reise så kjør på.
Da var CT booket som flere allerede har sett. Begge reisende er første reis i First så vi er nok mer gira en de fleste, og de blir fire lange måneder å vente. SK 4022(+) STAVANGER OSLO 1305 1355 LH 863(C) OSLO FRANKFURT 1715 1925 TG 921(F) FRANKFURT BANGKOK 1345 0620 TG 676(F) BANGKOK TOKYO 0800 1550 NH 801(F) TOKYO SINGAPORE 1805 0040 TK 055(C) SINGAPORE ISTANBUL 2335 0640 TK 1751(C) ISTANBUL TR OSLO 0915 1120 SK 4025(+) OSLO STAVANGER 1310 1405 Har surret rundt på United.com i 4 dager, og sikkert drømt om bookinger. Driver å roter med alternativ routinger for å få teste best mulig F for pengene og ikke minst LH. Ser mørk på å få LH fra SIN-FRA på returen. Leker med tanken på følgende alternativ. Kun beholde ANA fra original booking. Fly inn med LH til HND og fly mellom SIN og ICN i C for å få Asiana F på returen eventuel LH om kun dette er ledig. Da må jeg få ok på Open-jaw i transfer sonen. Dette blir nok ikke noe jeg tar tak i før det er to uker igjen og det er sikkert at jeg ikke får noen LH F hjem fra SIN. Altså: SVG-OSL-FRA SK/LH FRA-HND i F hos LH NRT-SIN i F hos ANA Retur SIN-ICN i C med SQ ICN-FRA i F med SQ FRA-OSL-SVG
HND/NRT er ikke å regne som open-jaw. Ruta over burde være mulig å få til, men spørsmålet er når du har retur, ICN-FRA med OZ F er ikke tilgjengelig før 28.2., men det er vel omtrent da dere skal tilbake?
Etter å ha surfet rundt på united.com alt for lenge den siste uken, så dukker det opp stadig nye alternativ med F. Og som mange vet så må man nesten søke legg for legg for å finne de gode routingene. Jeg kunne tenkt meg tråd der vi kunne legge inn F legg, enten enkelt stående eller for en periode. F.eks LHR-DEL-LHR med Air India i F, her er det mye ledig fra 15jan til4mars( ca 80% tilgjengelighet) Også en destinasjon det ser ut son Lufthansa har grei tilgjengelighet på 14 dager før avgang. FRA-ICN-FRA med Asiana i F, god tilgjengelighet i mars-april Også en destinasjon det ser ut son Lufthansa har grei tilgjengelighet på. FRA-PEK Mye ledig stortsett men med Air China, ikke akkurat kremen. Også en destinasjon det ser ut son Lufthansa har grei tilgjengelighet på. SIN-HKG-SIN med United, mye ledig i februar og mars. SIN-NRT-SIN med ANA, 10jan-feb ca60% ledig i F. mars-sept ca 80%. Og ikke minst Thai alle disse rutene har mye ledig fra ca 10 jan: CDG-BKK-CDG FRA-BKK-FRA BKK-HKG-BKK BKK-NRT-BKK Gode tilsluttninger med buisness, Både SAS, Swiss og Austrian har C fra Europa og dirkte til HKG (ARN-HKG, VIE-HKG og ZRH-HKG) Fra SIN så finner jeg kun Turkish dirkte til IST. Tar også med EVA air HKG-TPE som skal være en veldig bra C. Hvis du skulle finne Lufthansa FRA-SIN(vanskelig) og ANA SIN-NRT(mye ledig med et sete). Så kan du kjøre Rimowa turen som gir deg alle fire Rimowa kitene som finnes i star alliance. Videre fra NRT-TPE EVA air/Japan air i C. TPE-HKG med EVA i C HKG-BKK med Thai F (Du kan også fly TPE-BKK med EVA direkte) BKK-FRA med Thai F. Denne runden kan også tas motsatt vei, men da går glipp av first loungene til Thai og Lufthansa, men får med deg ANA sin i stedet, men da tror jeg de deler ut samsonite kit, etter det jeg har lest. Totalt 6 kit om du makser ut
Litt av opplevelsen er jo å ha god tid I Frankfurt og loungen der. Gjerne kombinert med en 3 timers Porsche tur rundt vinmarkene i Frankfurtområdet
1 sete? Det er flust av tilgjengelighet på 1 sete med ANA, problemet er å finne to. jeg kunne svært gjerne tenkt meg en mulighet i uke 8, men der er det ingenting utenom den ene jeg allerede har booket.