USA - ESTA, visum, innreise (samletråd)

Tråd i 'Reisemål' startet av peterfox, 23. jan 2015.

Tags:
  1. Boleole

    Boleole Aktivt Medlem

    Innlegg:
    378
    Likes mottatt:
    158
    Bonuspoeng:
    43
    Hvor legger man det inn?
     
  2. AndreAa

    AndreAa Medlem

    Innlegg:
    129
    Likes mottatt:
    73
    Bonuspoeng:
    28
    Dårlig forklart av meg..

    Dette var etter at faktura var valgt som betalingsmåte på nettsiden til butikken. Lastet ned Klarna app og kunne velge å betale fakturaen med kort. De godtok ikke Mc eller Amex da, men klarte å få gjennom betalingen med Curve og MC i bakhånd..

    Ja samboeren fikk en skyllebøtte fordi hun ikke betalte med kort i utgangspunktet..
     
  3. samtom

    samtom Aktivt Medlem

    Innlegg:
    442
    Likes mottatt:
    903
    Bonuspoeng:
    93
    What? Hvordan funker det?
     
  4. TOSflyer

    TOSflyer EBD

    Innlegg:
    178
    Likes mottatt:
    225
    Bonuspoeng:
    43
    Kjøpte noe på en nettbutikk, og valgte å betale med Klarna faktura. Denne fant jeg igjen i Klarna sin app, og der kunne man betale den med kredittkort inklusiv Amex
     
    snus_mumrikken and SilverBird like this.
  5. Neonex

    Neonex Senior Medlem

    Innlegg:
    1,333
    Likes mottatt:
    1,512
    Bonuspoeng:
    113
    Men man må da betale fakturagebyr på kr? Eller slipper man det? Kan da lønne seg om man handler for flerfoldige tusen, men ikke hvis man har et lite kjøp på f eks 200 kr?
     
  6. samtom

    samtom Aktivt Medlem

    Innlegg:
    442
    Likes mottatt:
    903
    Bonuspoeng:
    93
    Ser man det. Det skal testes neste gang jeg skal handle noe som har få tilbydere med Amex-støtte. Selv om det kanskje er et lite fakturagebyr der. Takk!
     
  7. Jorge

    Jorge Fastboende

    Innlegg:
    5,170
    Likes mottatt:
    7,512
    Bonuspoeng:
    293
    Nei, men du kan betale 4000 til Payr og så 6000 til Revolut. Betaler du til Revolut først så har du brukt opp Payr-grense også..
     
  8. swib

    swib Medlem

    Innlegg:
    89
    Likes mottatt:
    27
    Bonuspoeng:
    18
    Jeg fikk ikke betalt med nordicchoice mastercard på vipps og payr i dag. Noen regninger går gjennom, og andre ikke (jeg har dekning). Men da jeg tok det på forfallsdato, så gikk det gjennom. Om det går gjennom på forfallsdato da, det vet jeg ikke. Noen andre som har opplevd dette?
     
  9. olestolen

    olestolen Medlem

    Innlegg:
    174
    Likes mottatt:
    349
    Bonuspoeng:
    63
    Brukt opp grensa på 4000,- på 96 timar?
     
  10. swib

    swib Medlem

    Innlegg:
    89
    Likes mottatt:
    27
    Bonuspoeng:
    18
    Nei, ikke på vipps, men på payr har jeg gjort det fra og med fredag, om det er relevant?
     
  11. Wanderlust

    Wanderlust Senior Medlem

    Innlegg:
    971
    Likes mottatt:
    777
    Bonuspoeng:
    93
    Ser av første innlegg at Komplett Bank ikke lenger gir bonus på Payr, men noen som kjenner til hvordan det ligger an med Revolut?

    Og til trådstarter:
    Innlegget kan gjerne oppdateres med at Coop MC gir bonus både på Revolut og Payr, men ikke Vipps. Samtlige 3 testet i mars 2019.
     
  12. Travelbear

    Travelbear Aktivt Medlem

    Innlegg:
    284
    Likes mottatt:
    174
    Bonuspoeng:
    43
    La inn widerøkortet i payr og ved en feil ble regninger på rett inder 4000kr betalt med dette kortet. Jaja, kan vel bare betale inn samme beløp med sas mc kortet i payr.
     
  13. samtom

    samtom Aktivt Medlem

    Innlegg:
    442
    Likes mottatt:
    903
    Bonuspoeng:
    93
    Dama skulle bestille noe nå så det dukket opp en mulighet til å prøve dette for å sjekke. Amex ikke akseptert i appen. Hvordan har du fått det til? Velger du faktura kan du faktisk ikke betale med kreditt i det hele tatt, kun debit! Heldigvis funket Revolut.
     
    Last edited: 08. mai 2019
  14. Magnus1001

    Magnus1001 Senior Medlem

    Innlegg:
    1,019
    Likes mottatt:
    2,993
    Bonuspoeng:
    113
    Hvordan fikk du betalt denne med amex? Får kun beskjed om at kort ikke støttes når jeg prøver å legge inn mitt amex premium.
     
  15. shaqreaper

    shaqreaper Nytt Medlem

    Innlegg:
    5
    Likes mottatt:
    2
    Bonuspoeng:
    3
    Hei, vurderer NCC nå som de har kampanje. Såg litt gjennom de siste sidene her, og skjøna det slik at det fungerer med vipps og payr, men fungerer det med revolut?
     
  16. Oppirumpadi

    Oppirumpadi Medlem

    Innlegg:
    124
    Likes mottatt:
    127
    Bonuspoeng:
    43
    ja
     
  17. Blueberries

    Blueberries Medlem

    Innlegg:
    85
    Likes mottatt:
    48
    Bonuspoeng:
    18
    Kan man bruke noen andre sitt kort i Payr? Skulle gjerne brukt mitt Revolut kort i fruens Payr i framtiden.
     
  18. Nille2000

    Nille2000 Medlem

    Innlegg:
    136
    Likes mottatt:
    448
    Bonuspoeng:
    63
    Ikke tillatt iht Payr sine vilkår. Kun kort i eget navn.
     
  19. Blueberries

    Blueberries Medlem

    Innlegg:
    85
    Likes mottatt:
    48
    Bonuspoeng:
    18
    Hmm...

    Men hun kan vel bare få et egent SAS MC eventuelt egent Revolut Metal og så ordner det seg.
     
  20. strikerbird

    strikerbird Medlem

    Innlegg:
    61
    Likes mottatt:
    21
    Bonuspoeng:
    8
    Hei,
    Jeg har kanskje en god eller veldig dum plan. Jeg fikk nettopp min SAS mastercard premium kortet. Kan ikke jeg vippser hver 96 timer 4000,- til familien min og deretter overføre 6000,- til Revolt? Deretter kan ikke jeg bruke min Revolt kort på Payr til å betale alle de regninger? Og bruker American express kortet til daglig kjøp?

    SB
     

Del denne siden