USA - ESTA, visum, innreise (samletråd)

Tråd i 'Reisemål' startet av peterfox, 23. jan 2015.

Tags:
  1. joaquinn87

    joaquinn87 Nytt Medlem

    Innlegg:
    10
    Likes mottatt:
    0
    Bonuspoeng:
    1
    Typisk når jeg endelig hadde tenkt til å satse på bonusjakten, nettopp opprettet konto i payr og bestilt SAS MC.. Tror jeg heller får endre strategi å gå for Gull status i år fremfor CT, hvis jeg bestiller AMEX elite også så har jeg jo allerede 32 000 poeng der, pluss har 10k fra før av. så må egentlig bare samle 5 000 grunnpoeng til frem til feb 2020 for å få gull status. Så får det bli CT neste år igjen..
     
  2. Wendel

    Wendel Medlem

    Innlegg:
    203
    Likes mottatt:
    518
    Bonuspoeng:
    93
    Husk at du ikke får 12k poeng fra SAS MC med en gang. Får 1000/måned. Så du rekker ikke å få 12k poeng derifra innen feb 2020 :)
     
  3. joaquinn87

    joaquinn87 Nytt Medlem

    Innlegg:
    10
    Likes mottatt:
    0
    Bonuspoeng:
    1
    Ja, tok med det i beregningen ja. Spørsmålet er kun om jeg syns det er verdt å betale 5500kr for gull status, men det vil jo bli ganske mye lettere å klare CT neste i 2020 hvis jeg allerede har gullstatus fra februar ish
     
  4. veeegard

    veeegard Veteran

    Innlegg:
    1,729
    Likes mottatt:
    9,317
    Bonuspoeng:
    183
    Hvordan tenker du egentlig her?

    Og husk nå for guds skyld, gullstatus i seg selv er ikke særlig mye verdt om du ikke flyr nok til å bruke den.
     
    drsyk liker dette
  5. joaquinn87

    joaquinn87 Nytt Medlem

    Innlegg:
    10
    Likes mottatt:
    0
    Bonuspoeng:
    1
    AMEX Elite (4000kr) SAS MC (1500kr), dette gir 28 000 grunnpoeng, så har jeg 10 000 grunnpoeng fra før, altså betaler jeg 5500kr for gullstatus hvis jeg bestiller AMEX Elite kortet også. (så må jeg bare hente inn 5000 grunnpoeng på flyvninger frem til feb da).

    Planen min er å kvalifisere til 1 CT og ha nok poeng til en lang distanse i business class hvert år. Altså handle for 150k i året på amex. men siden jeg antageligvis ikke kommer til å bruke 150k på kredittkort fra nå til nyttår, så kan jeg like gjerne bare drite i det å gå for gull status i stedet, men den statusen er ikke verdt så utrolig mye for meg som flyr ca 6 - 12 t/r flights i året (4 av de utenfor europa)
     
  6. Wendel

    Wendel Medlem

    Innlegg:
    203
    Likes mottatt:
    518
    Bonuspoeng:
    93
    Denne skjønte jeg ikke helt? Å være EBG gir ikke fordeler mtp opptjening av ct?
     
  7. drsyk

    drsyk Dr. Bonusnisse

    Innlegg:
    6,825
    Likes mottatt:
    21,413
    Bonuspoeng:
    293
    Er 110% enig, hva er vitsen med å ha et EBG for å f.eks. bruke det 4-6 ggr i året, om det ellers tørker støv? EBG har sin verdi på *A på Lounge safari mellom x antall mellom landinger, og noe artigheter på flyplassen, innsjekking, fasttrack, bagasje+++ osv...

    Det er Lounge Safari og bobler :Dog "krise tilfeller som streik" har sin verdi... og enda litt mer, som andre kan fylle på med her.

    EBG er gull når du flyr(strategisk altså via *A nettverket, ellers slepper du ikke inn på Loungene, forut om at du er PP kunde og kan komme inn hos deres Lounger), ellers skinner det som gull på Sumo;) Og tørker støv ellers...
     
  8. veeegard

    veeegard Veteran

    Innlegg:
    1,729
    Likes mottatt:
    9,317
    Bonuspoeng:
    183
    Det var det jeg også lurte på.
     
  9. mariusea

    mariusea Medlem

    Innlegg:
    67
    Likes mottatt:
    137
    Bonuspoeng:
    33
    Da gjenstår det ikke mange kredittkort igjen. Dette har sikkert blitt spurt om tidligere, men gir Coop MasterCard poeng på Payr og/eller vipps?
    Antar at Komplett bank har sluttet med poeng på Payr og vipps, mulig den gir noe på Revolut.
     
  10. Sunnfjordingen

    Sunnfjordingen Sunnfjording

    Innlegg:
    4,583
    Likes mottatt:
    24,441
    Bonuspoeng:
    183
    Eg kjenner ikkje til om Coop Mastercard gir poeng i Payr, men gjentek oppmodinga om å ikkje kontakte kundeservice.
     
    Oppirumpadi, Storbaba and Maggie like this.
  11. joaquinn87

    joaquinn87 Nytt Medlem

    Innlegg:
    10
    Likes mottatt:
    0
    Bonuspoeng:
    1
    Ja, sorry det gikk litt fort i svingene når jeg skrev. Det hjelper ikke på opptjening av CT nei, men får 25% mer grunnpoeng på flybillettene i hvert fall. Men det er kanskje høl i hodet å bestille kredittkort til 5500kr i året KUN for å få gullstatus 1 år, når det kun er snakk om 4 langdistanse turer på *A i løpet av året + 6-8 innland/europa, hvor jeg kan kose meg lounge og boble fordelene.
     
  12. oveovo

    oveovo Medlem

    Innlegg:
    132
    Likes mottatt:
    38
    Bonuspoeng:
    28
    Noen som vet om Coop sin begrensning på bonusopptjening (250.000 per år) gjelder per kalenderår eller per 12 måneder? Og om et tilleggskort vil gå mot den samme grensen (tipper det)?
     
  13. Wanderlust

    Wanderlust Senior Medlem

    Innlegg:
    971
    Likes mottatt:
    778
    Bonuspoeng:
    93
    Fra min test av Coop MC i mars:

    Payr: Ja
    Revolut: Ja
    Vipps til privatperson: Nei
    Vipps til bedrift (kjøp): Ja
     
    drsyk and Sunnfjordingen like this.
  14. drsyk

    drsyk Dr. Bonusnisse

    Innlegg:
    6,825
    Likes mottatt:
    21,413
    Bonuspoeng:
    293
    Hmmm må se litt nærmere på hva Coop gir av fordeler :rolleyes:
     
  15. snus_mumrikken

    snus_mumrikken Eventyrar

    Innlegg:
    2,833
    Likes mottatt:
    12,083
    Bonuspoeng:
    183
    Ja til Billhop, det hadde vore kjekt!
     
  16. Xaantiam

    Xaantiam EB n00b

    Innlegg:
    463
    Likes mottatt:
    371
    Bonuspoeng:
    63
    Er det slutt på EB poeng med å fylle på Revolut fra SAS MC også?
    Revolut Premium funker på Payr...
     
  17. oveovo

    oveovo Medlem

    Innlegg:
    132
    Likes mottatt:
    38
    Bonuspoeng:
    28
    De bruker samme MCC-kode som Payr, så vil anta det ja.
     
  18. Blueberries

    Blueberries Medlem

    Innlegg:
    85
    Likes mottatt:
    48
    Bonuspoeng:
    18
    Vidresender Curve denne MCCen korrekt?
     
  19. oveovo

    oveovo Medlem

    Innlegg:
    132
    Likes mottatt:
    38
    Bonuspoeng:
    28
    Ettersom det vel er samme 4000/96-timersgrense der som i Payr vil jeg tro det ja. Hvis ikke kunne man vel fylt på mer i slengen?
     
  20. Blueberries

    Blueberries Medlem

    Innlegg:
    85
    Likes mottatt:
    48
    Bonuspoeng:
    18
    Men hvordan kan revolut og payr ha samme mcc kode da? Jeg kan fylle på 10k i slengen til revolut, men bare 4k i slengen på payr...

    Jeg får vel betale regningen og teste om jeg da kan fylle på mer i revolut via curve.
     

Del denne siden