USA - ESTA, visum, innreise (samletråd)

Tråd i 'Reisemål' startet av peterfox, 23. jan 2015.

Tags:
  1. jgroneng

jgroneng Fastboende

Likes mottatt:
    18,111
    Bonuspoeng:
    293
    MPC på SFO forrige dagen var det salige kaos. Det var laaaange, laaaange køer på “vanlig” passkontroll. Dette medførte nok at mange heller tok den kortere køen via MPC (det var kanskje 50 stk foran meg).

Det var mange som hverken hadde MPC, eller hadde hørt om det. Og han ene i luka så ikke ut som å bry seg nevneverdig. De første 5 han kjørte igjennom tok gode 15-20 minutter.

Til slutt var det noen som tok grep, og sluste oss gjennom global entry, der de hadde 3 luker åpne.

Tok meg ca 35 minutter igjennom.

De hadde flere reklameplakater der man kommer ut av flyene, med MPC og hvordan komme raskere igjennom immigration. Dette mistenker jeg at mange ikke leste noe mer enn raskere igjennom hvis du går MPC lanen.

2. vegasbaby

vegasbaby Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    300
    Bonuspoeng:
    63
    Kaos også på EWR 18.12. Over 75 min ventetid i vanlig immigrasjon. Som vanlig kom SAS-flyene fra OSL og ARN omtrent samtidig, men SK907 en verdifull hårsbredd først.

Tok ikke sjansen på MPC, med de blandede meldingene som står i denne tråden. Overhørte dog et par svensker som prøvde seg på MPC-linjen, men som ble bryskt avvist og sendt i vanlig kø.

(Håper ikke de hadde en connecting flight, for å si det sånn. Vi rakk vår til TPA med et nødskrik, med 3t 35 min layover. EWR blir bare verre og verre, synes jeg. Særlig om man skal fra terminal B til A.)

NoLimit liker dette
  3. Nuvolari

Nuvolari EBD

Likes mottatt:
    1,949
    Bonuspoeng:
    113
    Ingen på MCO (Orlando) hadde hørt om MCP selv om det skulle støttes.

4. Spielhaug

Spielhaug Veteran

Likes mottatt:
    9,345
    Bonuspoeng:
    183
    Hvilken terminal landet du på?
    Jeg landet på terminal C for 2 mnd siden og det gikk helt smooth

5. Nuvolari

Nuvolari EBD

Likes mottatt:
    1,949
    Bonuspoeng:
    113
    Terminal B. Var null kø så gikk greit. Står i appen at T-B skal støttes men var ingen skilt vedrørende MPC. Flere andre som skulle bruke MPC. Alle var like overasket.

Last edited: 02. jan 2025 kl 19:40
    Spielhaug liker dette

Del denne siden