Jeg hadde samme problem, men det var mer problem med Sparebank1 appen som snakka dårlig med Payr. Når jeg deaktiverte appen og gikk til å skrive inn engangskopper gikk den gjennom.
Hei, Takk til alle som svarte på Shell Mastercard spørsmålet mitt - det løste seg etter at jeg hadde brukt kortet en gang i vanlig butikk, slik at PIN-koden hadde blitt brukt. Skal være en metode som sikrer at identitetstyver ikke bare kan bestille/stjele kort men også må ha PIN-koden.
Hei. Ny her. Skal bruke Shell Mastercardet mitt og vil bare forsikre meg at det ikke er med i 4000,- pr. 96 timer på Vipps og Payr regelen? Det er kun følgende kort: ? SAS EuroBonus World Mastercard SAS EuroBonus Mastercard Premium Choice MC
DNB MC har også noe lignende. I vipps stopper mitt kort på 15000 per 2-3 dager. Kundeservice sier det ikke er noen begrensning..
Forskjellen er jo at Bank Norwegian aldri har kommunisert at dette er en mulighet, mens Payr eksplisitt kommuniserer dette som en fordel ved å bruke deres tjeneste. Så det vil nok ikke påvirke Payr-bonus, ser jeg for meg. Skal undersøke dette nærmere.
Etter en samtale med Payr kan jeg dementere denne meldingen. Bank Norwegian avvikler denne muligheten for samtlige tjenester, så fra og med i morgen får man ikke CP på Payr-betalinger heller. :/
Dette er vel helt klart et resultat av at noen har misbrukt feks vips og overført penger fram og tilbake
Jepp, er mest overrasket at ikke Vipps tok tak i det. De må jo betale for hver transaksjon. Bank Norwegian har jo litt inntekter i det minste (riktignok ikke 1%, er vel 0,3% eller noe).
Som jeg nevnte i en annen tråd om samme tema, har jeg snakket med Payr og fått en liten avklaring: «Man velger ikke MCC selv, det er innløser som bestemmer hva MCC blir. Ingen andre kort varslet, men som regel hører vi ikke noe om det før kundene våre gir beskjed».
Nå som Vipps og Payr ikke støttes av Norwegian cashpoints mer, er det noen som vet om noen andre muligheter til å opptjene bonus poeng gratis? vet iallefall at man kan legge inn penger på bettingsider, og ta den ut igjen, men dette tar litt tid, og man blir trukket 20kr per uttak (iallefall ved bruk av DnB kort) så hadde satt pris på noen andre løsninger!
Bruk av kort slik du skisserer over er grunnen til at Norwegian kortet + DNB mc nå ikke fungerer med Payr/vips. Slik snakk om missbruk av de fantastiske tjenestene Payr tilbyr er ikke tillat eller ønsket på Insideflyer Bruk kun ovennevnte tjeneste til betaling av regninger/husleie osv. Så kan vi ha de i lang tid framover og alle kan få masse glede av poengene
Newbie på payr: hvordan håndteres at kredittkortfakturaen betales med Payr? Blir ikke det som å betale en kredittkortfaktura med kredittkort (i verste fall bruker man jo Shell MC kredittkort til å betale for forrige periodes bruk av Shell MC)? Regnes dette som kontantuttak som dermed rentebelastes fra første dag på kredittkortet som er knyttet til Payr?