USA - ESTA, visum, innreise (samletråd)

Tråd i 'Reisemål' startet av peterfox, 23. jan 2015.

Tags:
  1. Spurs

    Spurs Aktivt Medlem

    Innlegg:
    439
    Likes mottatt:
    231
    Bonuspoeng:
    43
    Trumfvisa og banknorwegian er jo egentlig ett ganske dårlige kort i daglig bruk om man ikke må ha visadelen. Shellmaster er jo mye bedre enn begge de.
     
  2. Neonex

    Neonex Senior Medlem

    Innlegg:
    1,309
    Likes mottatt:
    1,476
    Bonuspoeng:
    113
    Hvis du gidder å ha trumfvisa, så bør du hvertfall ha shell mc. Eneste fordel med trumfvisa er jo at du slipper å ha vanlig trumfkort i lommeboken. Det er eneste grunn til at jeg bruker det (100 trumfkroner i velkomstbonus er jo så klart fint og, men det er jo engangs).Ser forøvrig at våre venner har fjernet markedsføringsbiten på hjemmesiden knyttet til bonus med kredittkort, så de prøver nok å ligge litt lavt i terrenget - bra for oss.

    SMC må vel nesten ha noe å konkurrere på, norwegian har nå hvertfall gratis kontantuttak i utlandet. SMC ville i så fall hatt bensin på sine stasjoner og 1% trumf på varekjøp. Da tror jeg de taper så det synger i "scrubs"-markedet for dem som bare gidder å drasse rundt på 1 kort.
     
  3. Nibenay

    Nibenay Nytt Medlem

    Innlegg:
    13
    Likes mottatt:
    0
    Bonuspoeng:
    1
    Nå er eg sikkert dårlig å lese, og så ingenting på sidene deres verken fra eller til, men antar at det stemmer! Takker for kjapt svar uansett. Antar det blir lenge til amex kommer inn under payr iallefall...

    edit: og der kom det litt flere svar mens eg lot svaret mitt stå lenge. Antar "våre venner" her er SMC? Ja trumfvisa blir litt unødvendig nå. Norwegian er praktisk pga kontantuttaket som du nevner.
     
  4. WannaBeFrequentFlyer

    WannaBeFrequentFlyer EBD (Lifetime Gold), Strawberry Platinum Lifetime

    Innlegg:
    1,232
    Likes mottatt:
    1,358
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg har fått Trumf på en transaksjon datert 22.feb på Payr med TrumfVisa...? Kom opp i oversikten i dag..
     
  5. joskje

    joskje Senior Medlem

    Innlegg:
    743
    Likes mottatt:
    1,047
    Bonuspoeng:
    93
    Samme her. Fikk opp payr fra 26. februar i trumfhistorikken i går :) Men har ikke mottatt noe for vipps de siste ukene.
     
  6. Neonex

    Neonex Senior Medlem

    Innlegg:
    1,309
    Likes mottatt:
    1,476
    Bonuspoeng:
    113
    Sorry. Våre venner i dette tilfellet var payr.

    Til de som snakker om trumfvisa - det skal i utgangspunktet hvertfall ikke gi noe på vipps fordi det er et DnB-kort.
     
  7. Nibenay

    Nibenay Nytt Medlem

    Innlegg:
    13
    Likes mottatt:
    0
    Bonuspoeng:
    1
    Takk for oppklaringen. Har Payr kommet med noe uttalelse her eller andre steder etter at Norwegian og DnB fjernet bonusen?
     
  8. Neonex

    Neonex Senior Medlem

    Innlegg:
    1,309
    Likes mottatt:
    1,476
    Bonuspoeng:
    113
    Ikke som jeg har sett, men ref det jeg sa om at de nå har skjult det er det sikkert for å ligge litt lavere i terrenget. Vet de sitt eget beste så kommer de ikke til å komme med noen statement heller. De støtter oss såpass mye og vet at vi er lojale mot dem uansett og finner frem - at Kari og Ola i gata ikke vet det, gjør egentlig ikke payr så mye tror jeg.

    upload_2018-3-1_13-39-51.png

    De pleide f eks å ha "få bonus med regningsbetaling med kredittkort" liggende på denne linjen på forsiden før norwegian. Nå ligger det godt gjemt i et lite spm under betaling eller noe på FAQen. Forståelig nok. Men som jeg har sagt tidligere - jeg tror dette kun skyldes norwegians griskhet og at de skal ha størst mulig inntjening. De har en ganske stor kundebase og vet sikkert mange uansett har kortet pga kontantuttak, mens andre kort kanskje ikke har like stor, og må ha noe som gjør kortet sitt attraktivt og ikke ser vitsen i å diskriminere visse betalingstjenester (når du har 26% rente når man ikke betaler hele beløpet, så har du jo en viss inntjening som dekker inn en god del payrbrukende-flyentusiaster).
     
  9. joskje

    joskje Senior Medlem

    Innlegg:
    743
    Likes mottatt:
    1,047
    Bonuspoeng:
    93
    Opplever at Ikano er litt strengere på å innvilge kredittkort enn DNB dessverre. Som student har man som regel ikke veldig høy inntekt heller, hehe. Etter avslag prøvde jeg å ta en telefon, men da fortalte en hyggelig dame meg at jeg dessverre ikke kunne søke på nytt før om 3 mnd, og at hun da anbefalte meg å søke via telefon, så skulle de se hva de kunne få til :)

    Fikk forøvrig innvilget 25k på trumfvisa.:D
     
  10. Neguah

    Neguah Aktivt Medlem

    Innlegg:
    271
    Likes mottatt:
    125
    Bonuspoeng:
    43
    Så Shell MC gir altså poeng på Vipps og Payr? Ble ikke helt klok her...
     
  11. MadsVaHa

    MadsVaHa Veteran

    Innlegg:
    2,508
    Likes mottatt:
    5,541
    Bonuspoeng:
    183
    ja
     
  12. Neguah

    Neguah Aktivt Medlem

    Innlegg:
    271
    Likes mottatt:
    125
    Bonuspoeng:
    43
    Perfekt!
    Driver dere å vippser til hverandre for å få poeng?
     
  13. vegardg

    vegardg Senior Medlem

    Innlegg:
    913
    Likes mottatt:
    4,668
    Bonuspoeng:
    93
    Nei.
     
    wilco, SAJblue and indahla like this.
  14. indahla

    indahla Flyr for lite...

    Innlegg:
    6,657
    Likes mottatt:
    21,705
    Bonuspoeng:
    293
    Det er (antagelig) noe av grunnen til at DNB ikke lengre gir poeng på Vipps så det bør folk holde seg langt unna.
     
    wilco, Lurifaks and SAJblue like this.
  15. Spurs

    Spurs Aktivt Medlem

    Innlegg:
    439
    Likes mottatt:
    231
    Bonuspoeng:
    43
    Nei!
     
    wilco, indahla and SAJblue like this.
  16. Neonex

    Neonex Senior Medlem

    Innlegg:
    1,309
    Likes mottatt:
    1,476
    Bonuspoeng:
    113
    Har de noen gang gjort det? Det finnes jo knapt noen bank som er grådigere enn DnB, Ser jo siste eksempel nå med BSU. De skyver kun andre foran seg for å tjene penger. Sa da at de setter ned renten etter fylte 34 for å kunne gi bedre fordeler til de unge (ingen økt rente da - altså tap for kundene - vinn for dnbs lommebok). Akkurat det samme de har gjort her - har jo ingenting å gjøre med at de taper masse penger på det (de taper jo allerede penger på vipps, men tar seg råd til det med et kalkulert tap fordi de får monopol og kommer sikkert med saftige gebyrer etter hvert). Kanskje så de payr som en konkurrent til dette nye monopolet og derfor ikke gir noe?
     
  17. indahla

    indahla Flyr for lite...

    Innlegg:
    6,657
    Likes mottatt:
    21,705
    Bonuspoeng:
    293
    DNB har gitt EB ved bruk av Vipps og Payr tidligere, ja.
    Hvis du tror at noen finansinstitusjon ikke driver business for å tjene penger må du dessverre tro igjen. Gjelder absolutt IKKE bare DNB.
     
  18. netrom84

    netrom84 Medlem

    Innlegg:
    119
    Likes mottatt:
    73
    Bonuspoeng:
    28
    Greit nok at folk er misfornøyde og irriterte på at enkelte ikke tilbyr bonuspoeng på vipps og Payr. Det er svært naturlig at tjenester som Vipps og Payr ikke er populære for bankene da det åpner for veldig enkel bonusopptjening.

    Det er selvsagt kjipt for oss som ønsker lettjente poenger, men å skylde på griske banker blir rimelig håpløst. De som er griske her er nok dessverre oss som ønsker bonuspoeng også for disse betalingene uten at vi tilfører banken noe inntekt..
     
    indahla liker dette
  19. morradi

    morradi Senior Medlem

    Innlegg:
    510
    Likes mottatt:
    660
    Bonuspoeng:
    93
    Nei.
     
    Lurifaks, indahla and SAJblue like this.
  20. wacz016

    wacz016 Nytt Medlem

    Innlegg:
    8
    Likes mottatt:
    0
    Bonuspoeng:
    1
    Fikk faktura på MasterCard fra DNB nå etter en måned hvor alt av fakturaer har blitt kjørt gjennom Payr. Og jeg ser også som flere andre her har nevnt at det dessverre ikke ga noen uttelling. Men det står jo fortsatt i førsteposten at DNB MasterCard "Eurobonus" gir EB ved bruk av Payr. Noe som skulle oppdateres, men ble glemt?
     

Del denne siden