USA - ESTA, visum, innreise (samletråd)

Tråd i 'Reisemål' startet av peterfox, 23. jan 2015.

Tags:
  1. indahla

    indahla Flyr for lite...

    Innlegg:
    6,796
    Likes mottatt:
    21,904
    Bonuspoeng:
    293
    Jeppsi Pepsi.
    44500,- på kona og 99500,- på meg i mai. Blir poeng av slikt :)
     
    jgroneng and Gullars like this.
  2. Gullars

    Gullars Veteran

    Innlegg:
    3,173
    Likes mottatt:
    4,986
    Bonuspoeng:
    113
    Ja, fruen får jo også regningspoeng på SAS MC Premium som kommer i tillegg :)
     
    indahla liker dette
  3. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,355
    Likes mottatt:
    19,628
    Bonuspoeng:
    293
    Spørs vel hvor lenge det holder når man drar slike summer..

    Skal ikke være for negativ her altså, men du er nok ikke den eneste så passerer 50k, så er neppe noen god business for Shell.. Veldig synd at SAS MC gjør det så kranglete for oss, så det nesten bare er et alternativ for oss igjen.
     
    veeegard liker dette
  4. DanH

    DanH Senior Medlem

    Innlegg:
    1,200
    Likes mottatt:
    1,980
    Bonuspoeng:
    113
    Vi kan jo bare lage et system for å rullere på hvem som unnlater å betale regningen ved forfall. Da får jo Shell dratt inn noen renter på oss om ikke annet :p:D
     
    Are, joskje and Xflipper like this.
  5. Kimarild

    Kimarild Nytt Medlem

    Innlegg:
    44
    Likes mottatt:
    17
    Bonuspoeng:
    8
    Du mener 4000kr grensen, eller er det noe annet jeg ikke ser her.....?
    For min egen del, så fungere 4000kr grensen fint, det er nok 96. timer til at alt kommer innenfor i en måned.
     
  6. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,355
    Likes mottatt:
    19,628
    Bonuspoeng:
    293
    Joda, men er jo stress..
     
    sirwinston liker dette
  7. sirwinston

    sirwinston Aktivt Medlem

    Innlegg:
    361
    Likes mottatt:
    394
    Bonuspoeng:
    63
    Snart må jeg gå ned i stilling for å administrere dette :)
     
    Are liker dette
  8. indahla

    indahla Flyr for lite...

    Innlegg:
    6,796
    Likes mottatt:
    21,904
    Bonuspoeng:
    293
    Bare for å bemerke, dette er ikke bare Payr-bruk. En stor del er annen bruk av kortet.
     
    Spurs liker dette
  9. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,355
    Likes mottatt:
    19,628
    Bonuspoeng:
    293
    Ok bra du presiserer.
    Jeg bruker mitt Shellkort utelukkende til payr... Det er nok litt uheldig... men er ikke på 100k :D
     
  10. Spurs

    Spurs Aktivt Medlem

    Innlegg:
    439
    Likes mottatt:
    231
    Bonuspoeng:
    43
    Bruker mitt Shell mest mulig selv jeg. Om payr bruken blir for høy stopper det jo garantert. Nå har ikke mitt bruk i seg selv så mye å si kanskje, men når de er rause med poengene får de få litt tilbake. Ihvertfall her i huset. :)
     
  11. indahla

    indahla Flyr for lite...

    Innlegg:
    6,796
    Likes mottatt:
    21,904
    Bonuspoeng:
    293
    Men når jeg tenker på det: Ikano får vel like mye penger av meg om jeg bruker kortet på en normal butikk, restaurant, etc. som hos Payr? På den måten burde det jo ikke ha noe å si?
    Nå har jo DNB og Bank Norwegian stoppet bonusutbetalinger på Payr og Vipps men det er vel fordi de selv måtte betale noe av gildet. For Ikano er det kanskje ikke sånn..?
     
  12. AndreAa

    AndreAa Medlem

    Innlegg:
    129
    Likes mottatt:
    73
    Bonuspoeng:
    28
    Kunne ikke se at det var nevnt, i dag dukket det plutselig opp flere eFakturaer i Vipps. Blant annet SASMC og Amex..
     
  13. Gullars

    Gullars Veteran

    Innlegg:
    3,173
    Likes mottatt:
    4,986
    Bonuspoeng:
    113
    Ser de reklamerer litt for vipps faktura om dagen, så kan hende det er litt i gjære der nå. Hvor i appen ser du dem? Jeg har liksom ingen seksjon for faktura. Kan de betales med kredittkort eller må det gjøres rett fra konto?
     
  14. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,355
    Likes mottatt:
    19,628
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg tenker meg at det normalt sett koster kortutsteder like mye uansett hvor disse kortene brukes.
    Poenget er bare at payr koster mye fordi det er store beløp og typisk er det nok slik at payr-kundene ikke er de førte til å slomse med å betale faktura og sånn sett er det lite inntekt for selskapet..
     
  15. jgroneng

    jgroneng Fastboende

    Innlegg:
    5,308
    Likes mottatt:
    17,787
    Bonuspoeng:
    293
    Det må betales fra konto.

    «For at du skal motta regninger i Vipps må du ha lagt til en konto som betalingskilde og identifisert deg med BankID i appen, men det behøver du bare å gjøre én gang.»

    https://www.vipps.no/privat/vippsregninger
     
    Last edited: 07. juni 2018
    Gullars liker dette
  16. netrom84

    netrom84 Medlem

    Innlegg:
    119
    Likes mottatt:
    73
    Bonuspoeng:
    28
    Hvor mye penger får ikano fra deg da?

    Ikano taper penger for hver krone du omsetter så lenge du betaler fakturaen på forfall. Problemet med Payr som tjeneste er at det åpner muligheten for skru opp omsetningen uten at de gir mer inntekter. Eksempelvis rullerende betaling av kreditt. Samt at de som ligger bakpå med betalingene kan bruke Payr til å få ned rentekostnadene. Det er en grunn til at regningsbetalingene som en del kortutstedere (eksempelvis norwegian) har ikke gir rentefri kreditt eller bonuspoeng.

    Det som taler for at Ikano ikke slutter med å gi bonus på PAYR/VIPPS er at det gir flere kunder. Som et av få som ikke har fjernet bonusopptjeningen har de nok fått mange nye kunder. Spørsmålet blir da om dette er kunder som gir de merinntekt eller om det er gode betalere som blir en kostnad for Ikano.
     
    freddyen and vegardg like this.
  17. Xflipper

    Xflipper Veteran

    Innlegg:
    4,212
    Likes mottatt:
    3,149
    Bonuspoeng:
    113
    Ikano fikk i dag omtrent 1000-1200 kroner av payr når jeg betalte ca 60k med Shell mc. Så noe tjener de ;)
    Tror satsen for Mastercard er 1,75-2 % som ikano tar i gebyr.
     
  18. netrom84

    netrom84 Medlem

    Innlegg:
    119
    Likes mottatt:
    73
    Bonuspoeng:
    28
    Altså dette er ikke penger som Ikano får. Mulig de får litt av det, men nok ikke mer enn 0,3%-0,4% eller noe slikt. Størsteparten går nok rett til Mastercard.

    Edit: Ble litt usikker og slet med å finne belegg på fordelingen mellom Ikano og Mastercard. Mulig noen andre har noen sikre kilder.
     
    Last edited: 07. juni 2018
    vegardg and Xflipper like this.
  19. AndreAa

    AndreAa Medlem

    Innlegg:
    129
    Likes mottatt:
    73
    Bonuspoeng:
    28
    Det er grunnen ja, bankkonto ligger som alternativ betalingsmåte og alle efakturaene som er aktiv nå ligger i vipps og kan kun betales fra bankkonto.. ikke attraktivt da nei
     
  20. Chrisljo

    Chrisljo Veteran

    Innlegg:
    2,249
    Likes mottatt:
    1,975
    Bonuspoeng:
    113
    Tror Ikano får 0,3%:
    https://www.adyen.com/blog/all-you-need-to-know-about-the-eu-interchange-cap
    som er maks med det nye EU direktivet.

    Videre tror jeg ikke Ikano betaler par på kronen til trumf, men at de er minus 0,5kr per 100kr før de eventuelt tjener på renter og gebyrer tror jeg er en grei vurdering.
     

Del denne siden