Et B-1/B-2 visum gis individuell varighet, men normalt 10 år (maks.) Ved bytte av pass eller innreise USA på annet norsk pass, må du medbringe det gamle passet som har visum. Processing time i Oslo er ca. 3-10 dager etter intervju og du kan beholde passet i denne perioden dersom behov. Sjekket opp info denne uken for en kompis. http://www.ustraveldocs.com/no/no-niv-typeb1b2.asp http://www.ustraveldocs.com/no/no-gen-faq.asp Spoiler: Q.8 My passport has expired, but the U.S. visa in it is still valid. Do I need to apply for a new visa? No. If your visa is still valid you can travel to the United States with your two passports (old and new), as long as the visa is valid, not damaged, and is the appropriate type of visa required for your principal purpose of travel. (Example: tourist visa, when your principal purpose of travel is tourism). Also, the name and other personal data should be the same in both passports. Your nationality, as indicated in the new passport, must be the same as that shown in the passport bearing the visa.
Ble tatt til siden for «secondary screening» nå sist da jeg landet på LAX (min tredje tur på nåværende ESTA). Eneste duden spurte meg om var å åpne håndbagasjen min (reiste uten innsjekket) og han spurte videre hva som var i en pose som lå på toppen (sko). Det var det. Han sjekket heller ikke den lille bagen med småting jeg hadde med ved siden av. Hele seansen tok bare et par minutter. Kan det ha vært kun fordi jeg heller utilslørt snek litt i køen ved exit mon tro?!?!? Forøvrig første gang noensinne jeg har blitt valgt ut for utvidet bagasjegjennomgang (har godt over 200 internasjonale flights hittil). Snacky
Er ikke det bare litt spennende da? Skjedde for første gang med meg i oktober (i Halifax, NS) og syns det var veldig gøy. Føltes litt som om jeg var med på et av disse grenseovergang-programmene. (Forøvrig, så var grunnen til at det skjedde at jeg var norsk og ikke skulle være i Canada i mer enn 3 dager, som visstnok var unormalt. Svarte at det ofte var litt i lengste laget i forhold til noen jeg viste om fra et forum).
Jeg kan garantere via denne nettsiden: https://www.altinn.no/starte-og-drive/regnskap-og-revisjon/purring-og-inkasso/
Selv om en ikke kan ta purregebyr kan en ta forsinkelsesrenter. Og renter på kredittkort er jo ikke spesielt lave..
Har kun brukt Payr én eneste gang - får ikke Shell MC så da falt jeg litt ut av gamet. Men den ene gangen jeg forsøkte så brukte jeg TrumfVisa, og jeg ser nå at jeg faktisk fikk Trumf-bonus? Dette var i begynnelsen av mars i år - har det endret seg nå? I følge oversikten på første side så står det også at en får bonus av Komplett MC, stemmer det fortsatt...?
Forstår ikke helt den grensen på 96 timer som gjelder på Sas Mc. Er det 4000 kr på vipps og 4000 kr på payr som gjelder ? Altså totalt 8000 kr i løpet av 96 timer ?
Har nettopp tatt i bruk Payr. Har forstått det slik at betalinger gjort via Payr med Shell MC gir Trumf opptjening,ikke sant? Men finner ikke kjøpene på Trumf-oversikten min. Finner de Min Side hos Shell, men ikke på Trumf. Skjnner ike helt hvorfor.
Alle Trumf-poeng fra Shell MC overføres til Trumf en gang pr. måned. Normalt den 10. eller 11. i måneden.
Litt kjipt dette, for om jeg vippser til noen mer enn 4000kr, så må jeg vente 96 timer før jeg kan bruke vipps igjen. Skulle ikke vært en grense av bruk over 4000kr, bare opptjening av poeng.
Shell MC er jo et helt sykt tilskudd til eb-innsamlingen. 12k sist mnd og i overkant av 20k denne. Blir langturer av slikt