USA - ESTA, visum, innreise (samletråd)

Tråd i 'Reisemål' startet av peterfox, 23. jan 2015.

Tags:
  1. Blaa

    Blaa Veteran

    Innlegg:
    1,533
    Likes mottatt:
    2,625
    Bonuspoeng:
    113
    Går som betaling, ingen renter fra dag 1 og opptjenting av Trumf.
     
  2. OleMarius

    OleMarius EBG

    Innlegg:
    59
    Likes mottatt:
    22
    Bonuspoeng:
    8
    Cresco Car Premium gir 1% tilbake på Vipps og Spiff.

    Står ikke i oversikten på første innlegg
     
  3. B4stian

    B4stian Nytt Medlem

    Innlegg:
    31
    Likes mottatt:
    15
    Bonuspoeng:
    8
    Noen som har fått Trumf-poeng for Spiff enda? (evt faktura der det bygger trumf)
    Trenger å skaffe meg endel poeng denne måneden for å booke tur, så det hadde jo vært en ok måte å gjøre det på. Sparerenta er jo lik den jeg har på de kronene uansett ;)
     
  4. Spurs

    Spurs Aktivt Medlem

    Innlegg:
    439
    Likes mottatt:
    231
    Bonuspoeng:
    43
    Kline til på Joker til helga? Mye poeng å hente der, og de kommer vel raskere.
     
  5. Nordlys

    Nordlys Medlem

    Innlegg:
    95
    Likes mottatt:
    54
    Bonuspoeng:
    18
    Ekstra innbetaling Shell MC: Hvordan skjer dette? Egen bankkonto som i DnB-systemet? Kid nødvendig? No-go før jeg får første faktura? No-go før jeg får selve kortet? Har det travelt :)
     
  6. Blaa

    Blaa Veteran

    Innlegg:
    1,533
    Likes mottatt:
    2,625
    Bonuspoeng:
    113
    Etter du har fått første faktura så står det kontonummer og KID på siden din hos Shell MC.
    Før du har fått faktura, send en henvendelse på mail fra min side.
     
  7. NorFlight

    NorFlight Senior Medlem

    Innlegg:
    1,326
    Likes mottatt:
    2,518
    Bonuspoeng:
    113
    Innbetaling til samme KID og kontonummer som vanlig.

    Om du ikke har mottatt faktura, og det ikke står info under "Siste faktura" på nett må du kontakte kundeservice for å få det oppgitt...

    Edit: Slått på målstreken av @Blaa
     
    Blaa liker dette
  8. boingboingsjutresju

    boingboingsjutresju Trumfhunter

    Innlegg:
    68
    Likes mottatt:
    73
    Bonuspoeng:
    18
    Er dette noe nytt med Shell MS?
     

    Attached Files:

  9. Blaa

    Blaa Veteran

    Innlegg:
    1,533
    Likes mottatt:
    2,625
    Bonuspoeng:
    113
    Det har stått slik en stund, men ikke fungert slik i praksis.
    Jeg har fått Trumf-bonus på all bruken min av dette kortet.
     
    Leon liker dette
  10. EBS88

    EBS88 Nytt Medlem

    Innlegg:
    5
    Likes mottatt:
    0
    Bonuspoeng:
    1
    Hei. Er ny her, og forholdsvis fersk i bonusjegergamet:) Kan noen gi meg en steg-for-steg forklaring på hvordan jeg setter opp payr for betaling av boliglån, forsikringer, og andre regninger jeg har på autotrekk i nettbanken?
     
  11. Xaantiam

    Xaantiam EB n00b

    Innlegg:
    463
    Likes mottatt:
    371
    Bonuspoeng:
    63
    Kanseller alle avtalegiroer du har, og opprett eFaktura-avtaler på disse dersom du ikke har det allerede. Pass på at det kan være du får papir-faktura på noen regninger i overgangen, og at det kan bli noen fakturagebyr og regninger som «forsvinner» (rotes bort...) i overgangen. Snakker av erfaring her. Etterhvert som alle regninger kommer på eFaktura får du oversikten tilbake siden de da kommer rett inn i Payr.

    Payr er rett fram. Last ned app, legg inn betalingskilde, og vent så på at en eller flere eFaktura skal komme. Du kan også legge inn regninger manuelt med eller uten KID. Deretter er det bare å betale i vei med ønsket betalikgskilde. Merk at der er begrensninger i forhold til hvilket kort du bruker (SAS MC 4000 kr/96 timer, Shell MC ingen begrensning).

    Å betale boliglån vis Payr kan være en utfordring avhengig av hvilken bank du har. Dersom du kan få det på faktura er det ingen problem. DNB har en mulighet visstnok at innbetalinger inntil 4 dager før forfall trekkes direkte av saldo til forfall. Autoterekk av huslån i SR bank (eller andre Sparebank1??) er bare å gi opp å få endret dersom du har det. De han ingen mulighet til å endre til faktura, eller at ekstra innbetalinger trekkes fra saldo til forfall.

    Det går an å betale fra Payr til egen konto hvor huslånet trekkes fra, men dette er litt i gråsonen i forhold til hva som er greit/ikke greit. Du betaler egentlig til deg selv da, som vel ikke er lov i forhold til vilkår, selv om pengene går vidre til baken når lånet trekkes. Hovedpoenget er vel egentlig å få mest mulig på faktura, og ha Shell MC til å betale med. Evt. betale mest mulig med SAS MC (eller annet kort som gir EB, eks DNB MC), og så betale denne fakturaen gjennom Payr med Shell MC. Bare pass på å søke om lav kredittgrense hos Shell med mindre du har svært god økonomi, da dette er vanskelig å få. Er flere her inne som har søkt om for høy kredittgrense direkte, og dermed fått avslag (meg selv inkludert). Surt å vente 6 mnd før du kan søke på nytt..
     
    Last edited: 18. okt 2018
    Sonictravel, Leon and EBS88 like this.
  12. EBS88

    EBS88 Nytt Medlem

    Innlegg:
    5
    Likes mottatt:
    0
    Bonuspoeng:
    1
    [QUOTE="Xaantiam, post: 237941, member: 6672"[/QUOTE]

    Har fått innvilget shell mastercard, så det er i boks. Har coop mastercard fra før, gir det kjøpeutbytte gjennom payr? Enn de nye AmEx-kortene, har du info om de?
     
  13. Xaantiam

    Xaantiam EB n00b

    Innlegg:
    463
    Likes mottatt:
    371
    Bonuspoeng:
    63
    Les første post i denne tråden, mye info der.
    - Coop gir kjøpeutbytte gjennom Payr.
    - AmEx tror jeg kanskje er på vei? Det har iallefall vært diskutert her på forumet.
    - Curve er det som er «hot» nå, er snakk om at dette vil støtte AmEx fra november å således kanskje gi opptjening på alt forbruk, og ikke bare fra de som aksepterer AmEx.
     
  14. indahla

    indahla Flyr for lite...

    Innlegg:
    6,788
    Likes mottatt:
    21,903
    Bonuspoeng:
    293
    Oppdatert!

    Tar gjerne imot informasjon ang. andre kort og Spiff når noen får noe bekreftet.
     
  15. OleMarius

    OleMarius EBG

    Innlegg:
    59
    Likes mottatt:
    22
    Bonuspoeng:
    8
    Trumf Visa funger også på Spiff, regner nesten med at det funger på Vipps også siden det er i samme «nettbank innlogging»
     
  16. Nordlys

    Nordlys Medlem

    Innlegg:
    95
    Likes mottatt:
    54
    Bonuspoeng:
    18
    Hvis jeg stort sett bruker SAS Premium til alt vanlig forbruk, 15-20k mnd, vil de la meg payre/vippse 10k mnd uten å bli sure tro?
     
  17. SAJblue

    SAJblue Aktivt Medlem

    Innlegg:
    371
    Likes mottatt:
    947
    Bonuspoeng:
    93
    Les første post i tråden
     
  18. Jeanette

    Jeanette Veteran

    Innlegg:
    2,321
    Likes mottatt:
    5,231
    Bonuspoeng:
    183
    Har brukt Payr til regningsbetaling med Shell MC i 1,5 måned og har et par spørsmål:
    1. Når kommer poengene fra Payr, og hvor ser man dem (Trumf eller SAS EB?)
    2. Er det innafor å betale ned mine egne kredittkort (Sas MC, BankNorwegian etc med mitt Shell MC via Payer?
    3. Er det innafor å nedbetale min samboers kredittkort på samme måte?
     
  19. kathir2804

    kathir2804 Nytt Medlem

    Innlegg:
    2
    Likes mottatt:
    0
    Bonuspoeng:
    1
    Gir Cresco Car premium poeng på Payr?
     
  20. oleredv

    oleredv Senior Medlem

    Innlegg:
    849
    Likes mottatt:
    3,790
    Bonuspoeng:
    93
    1. Har du satt opp overføring frå Trumf til Eurobonus? Dette gjer du på trumf.no. Er svaret ja så dukkar Trumfpoenga opp på Eurobonuskontoen din rundt den 11. kvar mnd om overføringa går som den skal. Viss svaret er nei ligger poenga dine på trumfkontoen i påvente av overføring.Når du får faktura frå Shell MC ser du bonusgrunnlaget.

    Dei to andre spørsmåla er det vel ingen fasit på. Eg brukar sjøl eit tre-trinns system der både SAS Amex Platinum, SAS MC Premium og Shell MC er involvert :)
     

Del denne siden