USA - ESTA, visum, innreise (samletråd)

Tråd i 'Reisemål' startet av peterfox, 23. jan 2015.

Tags:
  1. snus_mumrikken

    snus_mumrikken Eventyrar

    Innlegg:
    2,833
    Likes mottatt:
    12,082
    Bonuspoeng:
    183
    Men viss du då f.eks betalar ditt Amex i Payr med Shell MC så har du først fått 20p per 100,- hos Amex så betalar du dette med Shell MC som med fast overføring då gjev 15p per 100,-.
    Totalt då 35p per 100,- Har du i tillegg handla hos Norgesgruppen og trekt Trumf Kortet så blit det enda 15p per 100,-
    Så plutsleg er du då oppi 50p per 100,-

    Så ja, det er mykje og tenke på ;-) Tok litt tid før eg sjølv kom inn i alt dette.
     
    Last edited: 21. okt 2018
    boingboingsjutresju liker dette
  2. boingboingsjutresju

    boingboingsjutresju Trumfhunter

    Innlegg:
    68
    Likes mottatt:
    73
    Bonuspoeng:
    18
    Bruker samme oppsett, men da med DnB MC (15Ebp/100kr) istedenfor Amex.
    Eks. gis det da dobbelbonus på toppen av Dnb's 3% bensinstasjonsrabatt (merk alle kjøp på bensinstasjon). Samt mulighet for deres gode "supertilbud" og bonus på dette. Merk EB bonus hos DnB koster 49kr/mnd.
    -Og så slipper man uroe seg for at steder ikke tar Amex. Men dette "problemet" skjønner jeg blir mindre og mindre.

    -Alle daglige innkjøp og Spotify/Netflix/PayPal/aliexpress betales konsekvent med DnB MC.
    -Alle regninger (også DnB MC) betales konsekvent med Shell MC via Payr. Vipps går direkte fra Shell MC.
     
    Last edited: 21. okt 2018
    snus_mumrikken liker dette
  3. Stianoh

    Stianoh Medlem

    Innlegg:
    145
    Likes mottatt:
    105
    Bonuspoeng:
    43
    Dette var tilbakemeldingen jeg fikk til slutt.
     
  4. Akhtarwakas

    Akhtarwakas Medlem

    Innlegg:
    205
    Likes mottatt:
    125
    Bonuspoeng:
    43
    Fikk avslag på Shell MC på grunn av gjeld. Har godt med sikkerthet så noen tips på å komme seg rundt? Snakket med en på kundeservice og det var ikke mulig å snakke med sjefen. Hos Amex gikk det greit etter å snakket med supervisor
     
  5. Xflipper

    Xflipper Veteran

    Innlegg:
    4,206
    Likes mottatt:
    3,144
    Bonuspoeng:
    113
    Shell er helt nasi, etter avslag må du vente 6 mnd(hørt noen fått 3 mnd). og søke på nytt.
    Et tips er og søke om 5 tusen, og deretter øke etter innvilget.
     
  6. joskje

    joskje Senior Medlem

    Innlegg:
    759
    Likes mottatt:
    1,105
    Bonuspoeng:
    93
    Jepp, de er ikke litt interessert i å se lønnslipper heller, altså godtar de kun skattetallene fra 2016. De skjønner jo ikke at folk kanskje har fått seg en jobb på 2 år.
     
    Xflipper liker dette
  7. boingboingsjutresju

    boingboingsjutresju Trumfhunter

    Innlegg:
    68
    Likes mottatt:
    73
    Bonuspoeng:
    18
    Jeg trodde jeg kunne få 25000 i kreditt, og søkte om dette. Men jeg fikk kun 5000.

    Så mine tanker rundt avslag, er at kravene til noe så simpelt som 5000 i kreditt ikke er oppfylt uansett søknadsbeløp.

    Men altså, søker man om 50000 når man er en 5000 kandidat, er jeg med på tanken.

    Men jeg kan selvfølgelig ta feil her..
     
  8. mph90

    mph90 Nytt Medlem

    Innlegg:
    36
    Likes mottatt:
    76
    Bonuspoeng:
    18
    Har kjøpt meg bruktbil, og ønsker selvfølgelig å få inn noen poeng her! Er det mulig å løse inn lånet til kjøper via Payr og Shell MC? Har fått kontornr og hva faktura skal merkes med. Hvordan er det i såfall mulig å trekke Shell MC for ca 200k?
     
  9. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    17,492
    Likes mottatt:
    62,841
    Bonuspoeng:
    293
    Du må dele opp betalingen, da max på Payr er 150k per måned.

    Også må du betale inn ekstra på Shell MC på forhånd for å betale mer enn grensen din.
     
    mph90 liker dette
  10. mph90

    mph90 Nytt Medlem

    Innlegg:
    36
    Likes mottatt:
    76
    Bonuspoeng:
    18
    Takk for svar!
     
    holmen liker dette
  11. PetterX

    PetterX Aktivt Medlem

    Innlegg:
    355
    Likes mottatt:
    87
    Bonuspoeng:
    28
    Shell er håpløse på alle områder. De vil heller ikke øke kreditten før du har betalt x-antall kroner i renter, og således blir en god kunde for dem. Selv om man er kraftig formuende vil man altså ikke oppnå særlig kreditt og kortet vil da knapt dekke lunchutgiftene.
     
  12. Neonex

    Neonex Senior Medlem

    Innlegg:
    1,333
    Likes mottatt:
    1,512
    Bonuspoeng:
    113
    Who cares? Jeg fikk økt min grense til 25k (fra 10k som jeg søkte med) etter ca en måned. Søkte da med ligningen fra mitt første yrkesår, som jeg tror var 339k elns. Fikk beskjed om at de måtte ha min 6 mnd kundehistorikk for noe utover dette. Vha innbetalinger bruker jeg nå kortet for alt mellom 25-150k i mnd.

    Så lenge de gir poeng på payr og vipps får de være så sta og kundefiendtlige de bare vil. Dette gagner jo egentlig oss i lengden. Så får man heller fortsette å rådgi folk som man prøver her, om ikke å søke for høy kredittgrense ol.
     
  13. Maggie

    Maggie Veteran

    Innlegg:
    4,481
    Likes mottatt:
    25,237
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg hadde ikano kortet fra før og fikk overført kreditt mellom kortene for makse ut kreditt på shell med 75K. Har fortsatt 40K på ikano så maksen dems må være minst 115K.
     
  14. indahla

    indahla Flyr for lite...

    Innlegg:
    6,789
    Likes mottatt:
    21,903
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg fikk 50.000,- i kreditt første gang jeg søkte om Shell MC. Hadde kortet i 1-2 mnd, betalte alt ved forfall, søkte om kreditt på 75.000,- og fikk det godkjent umiddelbart. Så det du skriver stemmer ikke for alle.
     
  15. PetterX

    PetterX Aktivt Medlem

    Innlegg:
    355
    Likes mottatt:
    87
    Bonuspoeng:
    28
    Mulig de har endret praksis? I andre banker får jeg kredittgrenser på flere hundre tusen så de fremstår som svært spesielle i mine øyne. Den begredelige kundeservicen når jeg har bla. spurt om årsak gjør at jeg føler meg berettiget til å snakke ned denne banken. Ovenfor meg har de opptrådt svært irriterende.

    Det er forøvrig mulig de ønsker å begrense bonus og bruk gjennom Payr, men dette står vel neppe i tråd med bankens intensjon om å låne ut penger til svært høye renter.
     
  16. indahla

    indahla Flyr for lite...

    Innlegg:
    6,789
    Likes mottatt:
    21,903
    Bonuspoeng:
    293
    Men hvorfor skal de det? De får jo pengene sine fra Payr. Mulig de har litt kost til Trumf men neppe like mye som de tar fra brukerstedet.
    (dette har vært diskutert før...)
     
  17. Chrisljo

    Chrisljo Veteran

    Innlegg:
    2,212
    Likes mottatt:
    1,950
    Bonuspoeng:
    113
    Shell tjener i disse dager 0.3% fra brukerstedet, betaler sannsynligvis 60øre Plus til Trumf, så bruk i NOK alene er dårlig butikk for Shell.
     
    vegardg liker dette
  18. indahla

    indahla Flyr for lite...

    Innlegg:
    6,789
    Likes mottatt:
    21,903
    Bonuspoeng:
    293
  19. freddyen

    freddyen Senior Medlem

    Innlegg:
    1,487
    Likes mottatt:
    1,427
    Bonuspoeng:
    113
    Med tanke på at Trumf er penger, hvorfor skulle Ikano få rabatt på poengene?
    Dette kan vel ikke sammenlignes med feks. cashpoints fra Norwegian som kun kan brukes på flybilletter?
     
  20. gert

    gert Medlem

    Innlegg:
    87
    Likes mottatt:
    51
    Bonuspoeng:
    18
    Jeg er overrasket over at det ikke har kommet kutt i bonusordninger i Norge enda, det virker som om ganske mange kort i UK har kuttet en del. De kan vel ikke drifte dette basert på rentene fra de dårlige betalerne i lengden?
     

Del denne siden