Hei, jeg skal fly til USA for VM og har booket følgende rute i økonomi, med SAS poeng: Fra->Ams (KLM), Ams->NYC (Delta). Hva er sjansen for å få oppgradert med penger eller poeng? Er det noen triks? Evt. andre flyselskap jeg heller bør booke med? Må reise 21. eller 22. juni og være fremme før 14:00 for å rekke Senegal-kampen, så har ikke så mange alternativer på fly. Grøss. Hadde vært flott å slippe økonomi.
Oppgradering for poeng hos andre flyselskap er dessverre en mulighet som forsvant når SAS gikk til Sky Team.
Ok, hvor enkelt og evt. dyrt er det å gjøre det med penger? Oppgraderer jeg da hos Delta eller med KLM på starten av reisen?
Delta. Kontakt dem direkte for den "kritiske" (les: lange) delen av turen. Amerikanske flyselskaper selger som hovedregel alle oppgraderinger som er mulig, heller enn å la seter stå tomme i høyre klasser. Bra prinsipp, som ikke følges i samme grad av Europeiske eller sandkasse flyselskaper. Om ingen muligheter dukker opp på web hos Delta, ring dem og spør Prisen og om det er verdt det må du selv vurdere når du får ett eller annet oppgitt, selvsagt.
Bra tips. Prøvde på nett nå, fikk denne: A seat map is not available for this flight. Seat selection and seat changes are managed by our partner airline, KLM. To review available seats, visit KLM.com.