USA - ESTA, visum, innreise (samletråd)

Tråd i 'Reisemål' startet av peterfox, 23. jan 2015.

Tags:
  1. Bonusduk

    Bonusduk Bonus jeger

    Innlegg:
    524
    Likes mottatt:
    1,380
    Bonuspoeng:
    93
    Hei Bonusjegere :)

    Som 100% Newbie med SAS MC Premium (siden september) og Shell MC på vei så har jeg følgende spørsmål om en tanke som slo meg.

    Kan man betale regningen fra SAS MC med Shell MC i Payr og heve trumf poeng?

    Regner med svaret er nei ?
    Det ville nesten være for enkelt...

    Ha en strålende helg.
     
  2. Xaantiam

    Xaantiam EB n00b

    Innlegg:
    463
    Likes mottatt:
    371
    Bonuspoeng:
    63
    Skaff deg trumfkort også, så er du godt påvei med å samle EB! Og ja, det er nesten for enkelt. Men bare nesten..

    Og når du først er i gang, så kan du bare skaffe deg et Curve-kort og AmEx, og håpe på at Curve blir å støtte AmEx, slik at du får 20/100 på alt du shopper i stedenfor 15/100, og dermed klarer målet om en eller flere CT.

    Og går du «all in» er det bare å gå inn på Google Maps å finne alle Joker-butikker i området ditt.....

    Velkommen til galskapen!
     
    boingboingsjutresju liker dette
  3. Trailingtwomike

    Trailingtwomike Hooked

    Innlegg:
    216
    Likes mottatt:
    143
    Bonuspoeng:
    43
    Meeeen, svaret er JA! :D
     
  4. Bonusduk

    Bonusduk Bonus jeger

    Innlegg:
    524
    Likes mottatt:
    1,380
    Bonuspoeng:
    93
    Å pokker.... Da håper jeg det Shell kortet kommer raskt :)

    Hjertelig takk for svar:)
     
  5. indahla

    indahla Flyr for lite...

    Innlegg:
    6,789
    Likes mottatt:
    21,903
    Bonuspoeng:
    293
    Svaret er helt klart JA. Og det er ikke i nærheten av å være i en gråsone. Regningen på SAS MC kortet er en reel regning og kan dermed betales gjennom Payr. Jeg ville derimot ikke betalt en SAS MC regning med SAS MC eller en Shell MC regning med Shell MC.
     
    Sunnfjordingen and Storbaba like this.
  6. Eksempel

    Eksempel Medlem

    Innlegg:
    101
    Likes mottatt:
    98
    Bonuspoeng:
    28
    Men hvorfor ikke det? Faktura er vel faktura uavhengig om den kommer fra SAS MC eller Apple?
     
  7. Blaa

    Blaa Veteran

    Innlegg:
    1,533
    Likes mottatt:
    2,625
    Bonuspoeng:
    113
    Å betale regningen fra ett kort med det samme kortet vil jo ikke føre til at du nedbetaler det du skylder på det kortet. Det blir jo da bare en dårlig, evig runddans. Men å betale AmEx med SAS MC Premium og SAS MC premium med Shell og Shell fra konto syns jeg er ok. .
     
    indahla, Storbaba and kristiaan like this.
  8. chudtwa

    chudtwa Nytt Medlem

    Innlegg:
    46
    Likes mottatt:
    7
    Bonuspoeng:
    8


    Dette er det vel bare å klage på? Om Payr ikke er begrenset i forhold til kontantuttak har de ingen anledning til å blokkere dette. Finansklagenemda er et fint sted for sånn bankforretningsførsel!
     
  9. Stavangeren

    Stavangeren Medlem

    Innlegg:
    183
    Likes mottatt:
    97
    Bonuspoeng:
    28
    Noen som vet eventuelle grenser på Flying Blue Mastercard?
     
  10. Malmo

    Malmo Status: EBD

    Innlegg:
    433
    Likes mottatt:
    723
    Bonuspoeng:
    93
    upload_2018-11-5_20-22-38.png

    der var glansdagene over :(
     
  11. Lars J

    Lars J Veteran

    Innlegg:
    2,832
    Likes mottatt:
    8,327
    Bonuspoeng:
    183

    Det har stått at vipps ikke gir bonus lenge, selv om det gjør det? Blir spennende den 11.
     
  12. Neonex

    Neonex Senior Medlem

    Innlegg:
    1,333
    Likes mottatt:
    1,512
    Bonuspoeng:
    113
    Stod bonusgrunnlag på det jeg hadde brukt denne måneden på regningen jeg fikk i dag (og har kun brukt det til vipps og payr).

    upload_2018-11-5_20-30-17.png

    Se følgende selvmotsigelse fra FaQ
    upload_2018-11-5_20-31-15.png
     
  13. Malmo

    Malmo Status: EBD

    Innlegg:
    433
    Likes mottatt:
    723
    Bonuspoeng:
    93
    Kjipe greier hvis det er tilfellet. Krevende å sanke poeng fremover for en god del av oss:( Payr komme uten tvil til å miste mange kunder på dette, da det ikke vil være noe insentiv for å bruke tjenesten kontra efaktura. I hvertfall i mine øyne.
     
  14. Xflipper

    Xflipper Veteran

    Innlegg:
    4,206
    Likes mottatt:
    3,144
    Bonuspoeng:
    113
    Jepp. PayR mister nok mange om de ikke skaffer seg en egen MCC eller avtale. Gidder ikke bruke en app med så mye problemer om det ikke hadde vært for mengder med poeng
     
  15. Chrisljo

    Chrisljo Veteran

    Innlegg:
    2,214
    Likes mottatt:
    1,952
    Bonuspoeng:
    113
    Kjørte en transaksjon i dag med gebyr, blir vel med det denne måneden. Set ut som de ga opptjening forrige måneden på fakturaen. Blir spennende 11. 11 kl 11:00.
     
  16. Malmo

    Malmo Status: EBD

    Innlegg:
    433
    Likes mottatt:
    723
    Bonuspoeng:
    93
    upload_2018-11-5_20-44-17.png
    skjønner ikke helt fakturaen. Her ser du oversikt fra min faktura denne måneden, men bonusgrunnlag denne perioden viser: upload_2018-11-5_20-45-6.png
    upload_2018-11-5_20-44-17.png

    Den skulle vært litt høyere...
     
  17. vegardg

    vegardg Senior Medlem

    Innlegg:
    940
    Likes mottatt:
    5,042
    Bonuspoeng:
    163
    Det der er fakturaen for oktober (september-transaksjonene). Det var da de hadde trøbbel og bonusgrunnlaget for transaksjonene i begynnelsen av måneden ble med på september-fakturaen (august-transaksjonene). Bonusen fikk du på Trumf-kontoen din 26. september.
     
    Malmo liker dette
  18. NorFlight

    NorFlight Senior Medlem

    Innlegg:
    1,326
    Likes mottatt:
    2,518
    Bonuspoeng:
    113
    Som nevnt tidligere tror jeg at den formuleringen er tatt med som en "forsikring" for Ikano dersom det skulle dukke opp transaksjoner fra respektive "tjenester" som kunder ikke får Trumf for. Da har de noe som dekker dem for manglende utbetaling.

    Hittil har all bruk av Payr hos meg havnet som kjøp, og da er det 1%, skal det ikke gi Trumf må det havne som noe annet enn "Kjøp" på faktura hvilket det foreløpig ikke gjør...

    Tror Ikano vil oppleve en merkbar nedgang i omsetning dersom Payr skulle forsvinne ut...
     
    Blaa liker dette
  19. vegardg

    vegardg Senior Medlem

    Innlegg:
    940
    Likes mottatt:
    5,042
    Bonuspoeng:
    163
    Ikke utenkelig at de faktisk ønsker det, all den tid det koster mer å betale ut Trumf til alle Payr-brukerne (som helt sikkert betaler regningen sin i tide) enn hva de har i inntekt fra interchange.
     
  20. NorFlight

    NorFlight Senior Medlem

    Innlegg:
    1,326
    Likes mottatt:
    2,518
    Bonuspoeng:
    113
    De øker jo renten fra nyttår (i følge mail fra slutten av oktober), så de får nok finansiert poengene også om de ønsker...
     

Del denne siden