Enig, jeg tror de får en liten rabatt(3-5%?), men ikke 40%, jeg ville bare vise at de uansett taper penger. Selv om det er penger så er det få som tar dem direkte ut.
Ja, her er mulighetene store for gode kombinasjoner! Venter i spenning på at det skal blir mulig å bestille Amex slik at jeg kan starte opptjening på CT.
Jeg søkte om 20.000 fordi jeg ikke trodde jeg trengte mer, og sendte deretter en henvendelse til kundeservice og ba om økning til maks av hva de kunne tilby - og vipps så var kreditten økt betraktelig.
Eller om en kan betale med Curve i Payr, nå som det ser ut som om Curve skal begynne å støtte American Express igjen.. Gleder meg til å få mitt Curve-kort.
Det er faktisk DIBS (leverandøren som fullfører betalinger på vegne av Payr) som sperrer for bruk av Curve-korte, ikke Payr selv. Feilmeldingen lyder som følger: «Betalingen kunne ikke gennemføres. Afvist af DIBS Defender. Prøv igen, eller vælg en anden betalingsform.» Sannsynligvis fordi det ser ut som et utenlandsk «prepaid» MasterCard for dem. Dette kan selvsagt endre seg hvis Payr bytter leverandør ... Snacky
Jeg tipper Payr kan velge å åpne for dette hvis de vil, men at utenlandske (kanskje særlig prepaid-) kort som standard er sperret av leverandøren DIBS pga. svindelrisiko.
Dette kan nok ha med hvitvaskingsregelverk å gjøre også. Å betale norske regninger med utenlandsk pre-paid, kan gi flere fordeler enn bare bonuspoeng, for å si det sånn...
Jepp, at Payr setter grensen på nordiske kort forestår jeg. At Kolonial gjør det samme synes jeg er ubrukelig.
Det er nok rett og slett et kostnadsspørsmål. Som oftest dyrere transaksjonsgebyr for utenlandske kort og mtp at de selger mat på døren i Norge er nok ikke tapet deres så stort ved å ikke tilby dette.
Det er nok også en del av risikovurderingen. Men siden man er registrert med fullt navn og verifisert med BankId, må det vel være en veldig lite smart kanal for å hente hjem udeklarerte midler. Utenlandsk kortbruk i Norge overvåkes jo.
Er det noen som vet om Trumf Visa gir trumfgull i vipps? (Er student, så får ikke Shell kortet)......
Vipps har nå fjernet muligheten for å dele oppgjør ulikt. Dvs. at alle nå må betale like mye når regningen skal gjøres opp. I den gamle appen kunne man legge forskjellig beløp inn på den enkelte, enten i kroner eller prosent. Hele denne muligheten har nå forsvunnet og hatet mot DNB vokser for hver dag.