USA - ESTA, visum, innreise (samletråd)

Tråd i 'Reisemål' startet av peterfox, 23. jan 2015.

Tags:
  1. Krjemb

    Krjemb Senior Medlem

    Innlegg:
    642
    Likes mottatt:
    2,254
    Bonuspoeng:
    93
    Ser ikke helt hva det har med opptjening å gjøre...
     
  2. Mavo

    Mavo Senior Medlem

    Innlegg:
    551
    Likes mottatt:
    535
    Bonuspoeng:
    93
    Er da bare å legge til ett utlegg per pers.
     
  3. PetterX

    PetterX Aktivt Medlem

    Innlegg:
    355
    Likes mottatt:
    87
    Bonuspoeng:
    28
    Vel, det blir jo da mindre Vippsing og mindre bonusopptjening, og mange vil jo finne andre bedre alternativer til Vipps.

    Ett utlegg pr. person blir tungvint.
     
  4. mph90

    mph90 Nytt Medlem

    Innlegg:
    36
    Likes mottatt:
    76
    Bonuspoeng:
    18
    Ringte Ikano Bank i dag og spurte hvordan jeg skulle gjøre det med å betale inn ekstra på forhånd. Fikk blankt nei, og beskjed om at dette overhode ikke var mulig. Fikk derimot økt kreditten 75k uten spørsmål... Får bare dele opp betalingen over flere dager da.
     
  5. AndreAa

    AndreAa Medlem

    Innlegg:
    129
    Likes mottatt:
    73
    Bonuspoeng:
    28
    Jeg har gjort det de fleste mnd, det funker helt fint. Med mindre de har endret det siste mnd..
     
  6. Neonex

    Neonex Senior Medlem

    Innlegg:
    1,333
    Likes mottatt:
    1,512
    Bonuspoeng:
    113
    Er bare å gjøre det...trenger ikke spørre om lov. De liker det sikkert ikke pga sånne som meg og indahla - som dermed kan bruke oppimot 150k på en måned og inkassere masse bonus. Får en faktura om noen dager på 100k.
     
    indahla liker dette
  7. Storbaba

    Storbaba Bitt av bonusbasiller..

    Innlegg:
    1,972
    Likes mottatt:
    2,273
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg innbetaler/nedbetaler ofte saldo for å ikke gå i taket på kredittgrensen, ikke noe problem. Det er alltid samme KIDnr på innbetalingene til Ikano.l
     
  8. PetterX

    PetterX Aktivt Medlem

    Innlegg:
    355
    Likes mottatt:
    87
    Bonuspoeng:
    28
    Foretok ekstraordinær innbetaling for et par dager siden, og det gikk helt uten problemer. Det står også på kundesidene at man kan foreta ekstra innbetaling. Kundeservice hos Ikano er ikke helt stabil og de sier mye tøys og rare ting til enhver tid.
     
  9. NorFlight

    NorFlight Senior Medlem

    Innlegg:
    1,326
    Likes mottatt:
    2,518
    Bonuspoeng:
    113
    Så lenge man ikke har fastrente på gjeld, kan vel kredittforetaket aldri nekte deg å nedbetale gjeld i Norge...

    Derfor skal du fritt kunne innfri hele eller deler av gjelden når du selv måtte ønske.
     
  10. indahla

    indahla Flyr for lite...

    Innlegg:
    6,789
    Likes mottatt:
    21,903
    Bonuspoeng:
    293
    Noen som vet om begrensingen på 4000,- pr. 96 timer på Payr med SEB MC gjelder pr. kort, altså 4000,- for hovedkort og 4000,- for Point Earner?
     
  11. Erlingni

    Erlingni Aktivt Medlem

    Innlegg:
    471
    Likes mottatt:
    494
    Bonuspoeng:
    63
    Nå er det vel forskjell på å betale inn på forhånd, altså betale mer enn saldo / utestående (slik jeg tolker at mph90 fikk nei til), og å nedbetale.
    Da blir det jo snakk om rent innskudd, kontra å innfri utestående gjeld.
     
    mph90 liker dette
  12. Upsaker

    Upsaker Fastboende

    Innlegg:
    7,918
    Likes mottatt:
    22,597
    Bonuspoeng:
    293
    Ja, det er akkurat sånn.
     
    indahla liker dette
  13. indahla

    indahla Flyr for lite...

    Innlegg:
    6,789
    Likes mottatt:
    21,903
    Bonuspoeng:
    293
    10.000,- pr. 96 timer på Revolut.
     
  14. kristiaan

    kristiaan Aktivt Medlem

    Innlegg:
    309
    Likes mottatt:
    2,442
    Bonuspoeng:
    93
    Prøver å legge inn en betaling på payr men får gebyr når jeg kommer over 28000kr totalt de siste 30 dager..?? Trodde det var 30000 som var grensa for gebyr. Betalte første regninger 15.10, de resterende i dag. Har ikke brukt payr før
     
  15. jgroneng

    jgroneng Fastboende

    Innlegg:
    5,297
    Likes mottatt:
    17,739
    Bonuspoeng:
    293
    kristiaan liker dette
  16. tom2912

    tom2912 Nytt Medlem

    Innlegg:
    3
    Likes mottatt:
    0
    Bonuspoeng:
    1
    Hei,

    Etter å ha scrollet opp og ned på forumet, så har ennå ikke fått noe ordentlig svar. Lurer på 2 ting:
    1. Kan man bruke Trumf og SAS Eurobonus Mastercard Basic, og tjene opp poeng gjennom Trumf og SAS Eurobonus MC Basic? Eks. Kjøper frukt og grønt hos Kiwi for 100kr (får 15% Trumfpoeng) noe som gir 15EB * 15poeng = 225. For å betale for dette så bruker jeg SAS EB MC-kortet som gir meg 20 poeng til. Tilsammen 225 + 20 = 245 EB poeng. Stemmer dette?
    2. Kan man koble SAS Eurobonus Mastercard Basic til Payr, og bruke dette til å betale regninger? F.eks boliglån og fellesgjeld, billån, studielån osv. - fungerer fortsatt dette?
    Setter veldig stor pris på svar :) Takk for hjelpen
     
  17. Storbaba

    Storbaba Bitt av bonusbasiller..

    Innlegg:
    1,972
    Likes mottatt:
    2,273
    Bonuspoeng:
    113
    1. Ja
    2. Ja, men SAS MC har grense på 4000 kr pr. 96 timer mot Payr. Skaff deg et gratis Shell mastercard som ikke har denne grensen, og som kan brukes mot Payr, og som gir 1% Trumf som gir EB...
     
  18. Andyfly

    Andyfly Fly me to the moon.

    Innlegg:
    224
    Likes mottatt:
    924
    Bonuspoeng:
    93
    Klør meg i hodet her. I påvente av Shell mc forsøker jeg regningsbetaling i vipps med SAS mc world premium. Det er regning som overstiger 4K så velger fakturaen i vipps, endre beløp og går for å velge kort istedenfor konto, men de 2 alternative kortene er grået ut. Med fare for å virke helt ute her, skulle ikke dette virke fint?Lest hele tråden men mulig rødvinspølsefingrene har kløna til noe. Testet med payr, samme regning etterpå og det fungerer topp.
     
  19. jarnt

    jarnt Medlem

    Innlegg:
    52
    Likes mottatt:
    39
    Bonuspoeng:
    18
    Noen flere som har erfart at SAS MC ikke lenger fungerer på Payr?

    En kvinne postet dette innlegget på FB-gruppa «Eurobonusjeger» nå i kveld:
    «SAS MasterCard (SEB bank) sperret sine kort for Payr for noen dager siden uten varsel. De sperret også mitt kort for litt over en uke siden uten at vi forsto hvorfor. Dumpet et brev i postkassa i går, der sto det at kortet var sperret for kontantuttak. Begrunnelsen «etter en totalvurdering av kundeforholdet har vi satt kontantuttak til 0» ingenting mer. Payr var ikke klassifisert som kontantuttak for en uke siden, men de skylder altså på det nå.
    SEB bank har opptrådt utrolig uprofesjonelt. De ringte og fremstilte meg og min mann som kriminelle fordi vi har brukt Payr. En sur dame fra banken ringte også meg og spurte om jeg var klar over at min mann drev med dette bak min rygg, på et kort jeg står ansvarlig for. En absurd samtale.
    Kan legge til at ingen av oss har fått betalingsanmerkninger i løpet av livet, og vi har betalt alt på kortet før rentene løper. Det står ingenting om at bruk av Payr skal være brudd på vilkårene. Tvert imot er det definert en grense for kontantuttak som vi har fulgt.
    Denne heksejakten skyldes altså poengjakt på et kort som markedsfører seg som et kort for folk som jakter SASpoeng.. Noen andre opplevd lignende? Jeg er ganske sjokkert over hele opplevelsen.»
     
  20. Sunnfjordingen

    Sunnfjordingen Sunnfjording

    Innlegg:
    4,581
    Likes mottatt:
    24,421
    Bonuspoeng:
    183
    Brukte mitt SAS MC Premium på Payr i går og det gjekk bra. Brukar det til å betale vanlige smårekningar og har aldri hatt problem. Vil tru det er omfanget av bruken og om det er reelle rekningsbetalingar vil avgjere om SEB vil setje foten ned. Betalar du 4k til ektefelle kvar 4. dag so blir nok det fort oppfatta som «churning».
     
    SAJblue liker dette

Del denne siden