USA - ESTA, visum, innreise (samletråd)

Tråd i 'Reisemål' startet av peterfox, 23. jan 2015.

Tags:
  1. Bonusduk

    Bonusduk Bonus jeger

    Innlegg:
    524
    Likes mottatt:
    1,380
    Bonuspoeng:
    93
    Noen prøvd å betale «ned» SEB MC Premium regningen med samme kort i Payr?

    Vil det gi EB?

    o_O
     
  2. oleredv

    oleredv Senior Medlem

    Innlegg:
    849
    Likes mottatt:
    3,790
    Bonuspoeng:
    93
    Luksusfellen neste? Tviler på om det går, og om det går så er det uansett ikkje innafor :)
     
  3. Sunnfjordingen

    Sunnfjordingen Sunnfjording

    Innlegg:
    4,581
    Likes mottatt:
    24,421
    Bonuspoeng:
    183
    Reknar med SEB vil slå ned på dette. For ei tid sidan var det ein skikkelse som klaga her på forumet om at vedkommande ikkje lenger fekk nytte kortet til Vipps/Payr o.l. fordi SEB meinte han/ho misbrukte ordninga med EB for Vipps/Payr, so SEB er på alerten. Tek dei mange vil det gå utover både misbrukarane og alle andre. Be great and go straight ;)
     
    oleredv, Stuttfeiten and DanH like this.
  4. Xaantiam

    Xaantiam EB n00b

    Innlegg:
    463
    Likes mottatt:
    371
    Bonuspoeng:
    63
    Hva med å betale SAS MC med Nordic Choice MC? Er det innafor? To forskjellige kort, men begge er SEB..
     
  5. Spurs

    Spurs Aktivt Medlem

    Innlegg:
    439
    Likes mottatt:
    231
    Bonuspoeng:
    43
    Jeg gjør ikke det, de har vel klart å programmere alarmer på slikt går jeg ut i fra.. Veldig lite lysten på å få masse spørsmål fra banken fordi jeg skulle ha noen ekstra poeng.
     
    Kaadiz liker dette
  6. Xaantiam

    Xaantiam EB n00b

    Innlegg:
    463
    Likes mottatt:
    371
    Bonuspoeng:
    63
    Tanken har slått meg at det kan være noen sånt som kan slå ut da. Får legge Trumf Visa inn mellom der da. :) Mulig det blir å koste mer enn det smaker i gebyr fra Payr...

    Edit: Kom til å tenke på et alternativ da. Dersom jeg topper opp Revolut med Nordic Choice MC i flere omganger med ulike beløp, og så bruker dette til å betale SAS MC, så burde vel det ikke utløse noen røde flagg hos SEB...?
     
    Last edited: 05. des 2018
  7. TOSflyer

    TOSflyer EBD

    Innlegg:
    178
    Likes mottatt:
    225
    Bonuspoeng:
    43
    Hvor finner dere tilbudet om 100 trumf i bonus ved bestilling av Trumf Visa? Finner ikke noe på siden deres...
     
  8. Malmo

    Malmo Status: EBD

    Innlegg:
    433
    Likes mottatt:
    723
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg fikk i hvertfall 100 trumfbonus når jeg brukte kortet første gang etter jeg mottok det. Stod i velkomstbrevet, ikke på siden når jeg søkte mener jeg. Så nice supplies!
     
    TOSflyer liker dette
  9. Bonusduk

    Bonusduk Bonus jeger

    Innlegg:
    524
    Likes mottatt:
    1,380
    Bonuspoeng:
    93
    Ser at Payr automatisk legger inn 1% gebyr når grensen på 30k er passert, men det irriterer voldsomt at den også gjør det på efaktura man legger til betaling frem i tid når når man er langt under 30k/siste 30 dager.

    Noen som vet om den korrigerer vekk gebyret automatisk ved betaling?
     
  10. drsyk

    drsyk Dr. Bonusnisse

    Innlegg:
    6,825
    Likes mottatt:
    21,413
    Bonuspoeng:
    293
    Det står tidligere i tråden :) Mulig du må bla litt
     
  11. Neonex

    Neonex Senior Medlem

    Innlegg:
    1,333
    Likes mottatt:
    1,512
    Bonuspoeng:
    113
    15440167873896735022068416137475.jpg
     
    drsyk liker dette
  12. ROFoto

    ROFoto Nytt Medlem

    Innlegg:
    7
    Likes mottatt:
    1
    Bonuspoeng:
    3
    Hva gjør at du er så sikker på at du ikke får Trumf lenger på Payr? Offisielt har du vel aldri fått det. Men kommer hver måned
     
    sam11net liker dette
  13. poeng_poeng

    poeng_poeng Medlem

    Innlegg:
    185
    Likes mottatt:
    57
    Bonuspoeng:
    28
    Jeg fikk ikke noe bonusgeunnlag på det ene kortet som kun brukes til vipps og Payr, mens på det andre fikk jeg for beregnet grunnlag for kun det som ikke var brukt på vipps og payr. Dette var på fakturaene jeg fikk via eFaktura.

    Jeg skal sette meg ned en kveld, hvis jeg får tid, og regne for hele året hittil, men 11.12 blir spennende og kan muligens gi bedre svar?
     
  14. TOSdude

    TOSdude Nytt Medlem

    Innlegg:
    36
    Likes mottatt:
    87
    Bonuspoeng:
    18
    Står jo null på alle på bonusgrunnlag i følge shellmastercard.no
    Jeg har fått trumf for den største regningen betalt 1311 med Shell mc, men har ikke fått trumf for noen av de andre som var foretatt før dette ;)

    Tipper dette løser seg helt fint og vi fortsetter som vanlig neste måned. Skal ihvertfall betale regningen på SAS MC på 28k nå med Payr og Shell MC :cool:
     
    Xflipper liker dette
  15. indahla

    indahla Flyr for lite...

    Innlegg:
    6,789
    Likes mottatt:
    21,903
    Bonuspoeng:
    293
    Sjekket kona sin faktura nå. Hos henne står det faktisk litt over 6000,- i bonusgrunnlag. Har derimot brukt ca. 28.000 som ikke er Payr, Vipps, etc.
     
  16. gregas85

    gregas85 Senior Medlem

    Innlegg:
    554
    Likes mottatt:
    462
    Bonuspoeng:
    63
    Står dette på min siste faktura

    upload_2018-12-6_0-52-43.png
    upload_2018-12-6_0-53-36.png
    upload_2018-12-6_0-54-9.png

    Betyr dette slutten for Trumf + Payr for Shell MC ?

    Sendte dette til Shell MC nå:

    "Viser til kundenummer XXXXXXX. Jeg har den siste tiden registrert manglende opptjening av Trumf-bonus på varekjøp foretatt med Shell MasterCard kortet. Eksempelvis har kjøp 30.11.2018 hos Payr AS pålydende 24.240,00 kr ikke fått tildelt Trumf bonus. Det samme gjelder kjøp 06.09.2018 hos Payr AS til 16.500 kr som også ikke har fått beregnet Trumf.

    Det som er uforståelig er at samtlige kjøp foretatt 02.08.2018 hos samme brukerstedet Payr AS (h.hvis 5000 + 14000 + 2525 kr, totalt 38.025 kr) har blitt registrert med Trumf-bonus.

    Jeg har ikke mottatt noen forklaring på dette og heller ingen beskjed at det gis ikke Trumf-bonus på varekjøp hos norske Payr AS.

    Ser frem til å høre fra dere. "

    Gjenstår å se hva de svarer.

    Har noen formelt fått beskjed at Payr ikke er bonus berettiget lenger?
     
    Last edited: 06. des 2018
  17. tombom

    tombom Aktivt Medlem

    Innlegg:
    338
    Likes mottatt:
    313
    Bonuspoeng:
    63
    Du kunne spart deg for arbeidet hadde du lest Shell MC tråden først, eventuelt sett info på hjemmesiden deres. Tålmodighet er en dyd...
     
    furlong and gert like this.
  18. gregas85

    gregas85 Senior Medlem

    Innlegg:
    554
    Likes mottatt:
    462
    Bonuspoeng:
    63
    Hvilket pointearner kort sikter du til ?
     
  19. gregas85

    gregas85 Senior Medlem

    Innlegg:
    554
    Likes mottatt:
    462
    Bonuspoeng:
    63
    Du kan ha rett, men bør ikke vi informeres fra Shell at de ikke gir Trumf for transaksjoner hos Payr? Har ikke vilkårene i hodet men mener at det står at man får 1 % på alle transaksjoner. Det står ikke at Payr er utelatt.
     
  20. TOSdude

    TOSdude Nytt Medlem

    Innlegg:
    36
    Likes mottatt:
    87
    Bonuspoeng:
    18
    Jo
     
    tombom liker dette

Del denne siden