USA - ESTA, visum, innreise (samletråd)

Tråd i 'Reisemål' startet av peterfox, 23. jan 2015.

Tags:
  1. thomassg

    thomassg Medlem

    Innlegg:
    242
    Likes mottatt:
    455
    Bonuspoeng:
    63
    Jeg ville brukt det offisielle søknadsskjemaet. Og jeg ville også søkt om ESTA for å slippe å styre med I-94W. Nå er det kanskje lite sannsynlig, men om du skulle miste I-94W-slippen mens du oppholder deg i landet eller glemmer å gi det tilbake når du reiser ut, så er det et forferdelig styr å få korrigert din I-94 record som kan komplisere innreise senere.

    (Jeg har googlet litt rundt og finner ingen informasjon som underbygger det denne alternative søknadstjenesten sier om at ESTA gjør I-94W overflødig ved grensekryssing på land, så da har du kanskje ikke noe å tjene på en ESTA-søknad uansett).
     
    Avixlo liker dette
  2. drsyk

    drsyk Dr. Bonusnisse

    Innlegg:
    6,825
    Likes mottatt:
    21,413
    Bonuspoeng:
    293
    @indahla testing av NCC MC 11.11.18: i følgende rekkefølge:

    Curve 4000NOK ukomplisert

    Payr (avvist alle regninger 500-3950 kr størrelser) kan være pga Curve. Forsøker om 4dager igjen i kun Payr uten Curve.

    Revolut topp up 5x 2000NOK ukomplisert( Avvist over dette )

    Nå gjenstår å se om får poeng, men Revolut går vist ikke på samme limit som Curve/payr/?
     
  3. Xaantiam

    Xaantiam EB n00b

    Innlegg:
    463
    Likes mottatt:
    371
    Bonuspoeng:
    63
    Jeg har fått lastet opp 4500 kr på Revolut fra NCC MC hver dag siste dager, og brukt Revolut på Payr. Har kommet noe bonus inn på NCC, men finner ikke hva som er spesifert som hva.
     
    drsyk liker dette
  4. Nilsen

    Nilsen Medlem

    Innlegg:
    83
    Likes mottatt:
    59
    Bonuspoeng:
    18
    Jeg har fått informasjon fra sikre kilder i Ikano at bonus på Payr skal være fjernet, de fikk informasjon om payr via kunder som tok kontakt. Så er fint om man ikke tar kontakt med kundeservice med en gang, noen ganger kan det lønne seg å sitte litt stille i båten.
     
    marekz, Maggie, freddyen and 3 others like this.
  5. Lars J

    Lars J Veteran

    Innlegg:
    2,832
    Likes mottatt:
    8,328
    Bonuspoeng:
    183

    Vil nok tro Ikano har lagt merke til de enorme summene som går vi payr også. Vil nok tro det har vært der det har gått mest penger via Ikano de siste månedene.

    Her tror jeg det har vært mange som har skutt seg selv i foten og ødelagt for andre i tillegg.

    Har selv kolleger som på magisk vis har fått faste månedlige utgifter på 3x-4x netto inntekt etter payr ble kjent.
    Her inne har det vært folk som har grini på nesa på å betale 150kr i endringsgebyr til SAS men som tilsyneltatende har 150-300k i faste utgifter hver mnd.

    Mulig jeg er priviliigert men jeg har ca. 15k i faste utgifter(ekskludert huslån) som jeg har kjørt via payr. Går nå over til SAS MC, med 4k grense pr 96 timer. Det holder for mine reelle utgifter. Noe mer knotete men unngår mest sannsynlig at mulighet for bonusopptjening forsvinner grunnet overdrevent bruk av denne tjenesten.
     
    Last edited: 13. des 2018
  6. jordbaersylte

    jordbaersylte Medlem

    Innlegg:
    186
    Likes mottatt:
    69
    Bonuspoeng:
    28
    Skulle gjerne likt å vist hvor mange % av kundene til Payr kun bruker det for opptjening av bonuspoeng.
     
    chudtwa liker dette
  7. drsyk

    drsyk Dr. Bonusnisse

    Innlegg:
    6,825
    Likes mottatt:
    21,413
    Bonuspoeng:
    293
    @jordbaersylte hele konseptet bak Payr er nettopp dette, hadde aldri i livet brukt Payr om ikke kunne belastet MC, hva er ellers fordelen? Autogiro og efaktura rett i nettbanken er jo mye enklere:cool:...
     
  8. Travelbear

    Travelbear Aktivt Medlem

    Innlegg:
    284
    Likes mottatt:
    174
    Bonuspoeng:
    43
    Får vel vente og se litt til, men da er vel shell mc morroa over for min del, etter kun noen måneders bruk. Betale inn utestående beløp og melde oppsigelse av kort snart.
     
  9. Erlingni

    Erlingni Aktivt Medlem

    Innlegg:
    471
    Likes mottatt:
    494
    Bonuspoeng:
    63
    Er vel også noen der ute som synes det er greit å kunne betale regninger med kredittkortet, dersom lønnskontoen er slunken, eller de venter penger neste måned (det er vel disse kundene de fleste kortselskapene lever av i utgangspunktet)
     
  10. drsyk

    drsyk Dr. Bonusnisse

    Innlegg:
    6,825
    Likes mottatt:
    21,413
    Bonuspoeng:
    293
    @Erlingni da bør de kundene enten sette seg på skolebenken, finne bijobb og/eller forsøke luksus fellen. :D:D:D
     
    chudtwa liker dette
  11. drsyk

    drsyk Dr. Bonusnisse

    Innlegg:
    6,825
    Likes mottatt:
    21,413
    Bonuspoeng:
    293
    Glemmer folk at Shell MC gir jo forsatt 1% trumf ved ordinær handel? Der Amex ikke fungere kan jo det være et alternativ for å maksimerer Trumfen, ergo konvertering til EB?
     
    Nilsen, gert and furlong like this.
  12. jordbaersylte

    jordbaersylte Medlem

    Innlegg:
    186
    Likes mottatt:
    69
    Bonuspoeng:
    28
    For Payr sin del håper jeg at noen bruker det til mer enn det. Tviler på at salgsargumentet til investorene er at mange bruker det for å få mer bonuspoeng.
     
  13. Sunnfjordingen

    Sunnfjordingen Sunnfjording

    Innlegg:
    4,581
    Likes mottatt:
    24,421
    Bonuspoeng:
    183
    Absolutt eit godt alternativ for dei som ikkje treng Fly Premium.
     
  14. drsyk

    drsyk Dr. Bonusnisse

    Innlegg:
    6,825
    Likes mottatt:
    21,413
    Bonuspoeng:
    293
    @jordbaersylte for Payr ja, for IF`ere NEI, det er bonusjakt som er det første og siste på tankene ila dagen og sikkert flere ganger ila dagen :D:D:D+++ (kona mi er dritt lei Bonusjakten):eek:, men fornøyd når drar på gratis reiser her og der :cool::cool:

    Edit 1Payr x2, SAS kort x2 Point earnier x1, Amex x1 osv osv osv.........

    Edit 2 har du glemt vi er i en sekt? :D:D:D:D:D:D
     
    Xaantiam and Cforoe like this.
  15. mariusea

    mariusea Medlem

    Innlegg:
    67
    Likes mottatt:
    137
    Bonuspoeng:
    33
    Noen som vet om Monobank Widerøe-kortet gir poeng på vipps/payr/Revolut?

    EDIT: det bør også legges inn på første side :)
     
    Last edited: 13. des 2018
  16. sunshine

    sunshine Senior Medlem

    Innlegg:
    707
    Likes mottatt:
    1,738
    Bonuspoeng:
    93
    Ganske sikker på at det kortet ikke gir poeng på payr, men kan hende jeg tar feil.
     
  17. Storbaba

    Storbaba Bitt av bonusbasiller..

    Innlegg:
    1,972
    Likes mottatt:
    2,273
    Bonuspoeng:
    113
  18. mariusea

    mariusea Medlem

    Innlegg:
    67
    Likes mottatt:
    137
    Bonuspoeng:
    33
    @indahla , oppdaterer du første posten? Kan være greit å ha den i oversikten
     
  19. indahla

    indahla Flyr for lite...

    Innlegg:
    6,789
    Likes mottatt:
    21,903
    Bonuspoeng:
    293
    Hva skal jeg oppdatere? At WF-kortet ikke gir bonus på Payr?
     
    drsyk liker dette
  20. mariusea

    mariusea Medlem

    Innlegg:
    67
    Likes mottatt:
    137
    Bonuspoeng:
    33
    Gir ikke poeng på Payr, vipps eller Revolut, da vet vi i hvertfall at det ikke er noe å prøve ut
     

Del denne siden