Nå er ikke jeg EBD, men jeg har vært EBG noen år. SAS har seg selv å takke med tanke på kvalitet på kundeservice - for det handler ikke bare om at de mistet mange dyktige agenter, det handler vel så mye at de nektet de flinkeste agentene å yte det det skal, nemlig kundeservice. For oss som har hatt tett og god dialog med feks de danske gull/diamantagentene så var det tidvis en krig internt i SAS der svenskene sa "tyvärr" på alt, ikke ønsket eller kunne hjelpe, og var rett og slett ganske fiendtlig innstilt. Danskene på sin side, med Vibeke i spissen (men ikke bare henne) hadde en tilnærming som sa at dette er våre beste kunder, de må vi ta best vare på. Så strakk de seg langt for å hjelpe oss kunder. Så var det full stopp, og det kom ifølge danskene som ordre fra SAS sentralt, at danskene kun fikk ta hånd om danske kunder. Jeg er positiv til at de ser utfordringene med Chatflights, men synes både EBG og EBD burde ha fordeler med bestillinger via gull/diamantagenter. Men SAS har jo hevdet i flere år at Chatflights ikke har noen "fordeler" - men flere og flere bruker dem fordi det gir resultater. Det er som SAS sier, for gale.
Jeg rettet litt i sitatet. For dette er i stor grad et selvforskyldt problem for SAS. Og da flyene stod på bakken så kunne de i teorien ha fått piloter og kabinpersonale til å håndtere informasjon og kundeservice på flyplass og telefon med litt omskolering. Jeg håper de får på plass dyktig personale igjen som kan gi god kundeservice.
Hvor i huleste er det plass til 700kvm lounge på Flygeland, trodde de hadde fylt opp alle lokalene der?
902 kvm i Oslo ifølge https://avinor.no/flyplass/oslo/planlegg-reisen/lounge/ Fantastiske nyheter synes jeg. Det går oppover med SAS!
Oppfattet ellers ikke mye nytt i forhold til det som er skrevet før. Men kundeservice skal bli mye bedre og spesielt for statuskunder. Mye skal insourses ...India? Diamantmailen skal oppbemannes? Dedikert personell til diamant på telefon? ALT skal bli så mye bedre for statuskunder!
Jeg er i det hele positivt overrasket over hvordan det jobbes i SAS for tiden. Fokus på datadrevet innsikt og kulturbygging. Kanskje de to viktigste tingene for et selskap som SAS. Dragene har blitt vesentlig mer smilende og imøtekommende den senere tid så kanskje kulturbyggingen har gitt positive effekter allerede. Gleder meg forøvrig til skikkelig lounge på Flesland Edit: En annen kjekk ting er at SQ F er på bordet i forhandlingene når det gjelder tilgjengelighet for EB hos SQ. Bare å krysse fingre og tær
Takk for en fin kveld til de jeg fikk snakket med! Jeg har gjort som @Wiolenze , gått hjem og skjenket meg en GT! Kjekt å treffe @watchaddicted igjen, vi må da få til et IF-treff i Bergen!
Det foregår forhandlinger med SQ og de regner med at det kommer tilbake, First Clas lå også på bordet.