An Evening of Conversation.

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av democomputer, 12. nov 2022.

  1. Mysterio

    Mysterio Senior Medlem

    Innlegg:
    677
    Likes mottatt:
    1,381
    Bonuspoeng:
    93
    Oppdater oss gjerne!
     
    RoadKing liker dette
  2. oleredv

    oleredv Senior Medlem

    Innlegg:
    849
    Likes mottatt:
    3,790
    Bonuspoeng:
    93
    Støtter den. For oss som ikkje har tid til å vere med på desse arrangementa er det veldig intressant å høyre om det er noke nytt og spennande :)
     
    RoadKing liker dette
  3. themichael

    themichael EBD

    Innlegg:
    1,446
    Likes mottatt:
    3,881
    Bonuspoeng:
    113
    Hvis det kommer noe nytt i forhold til arrangementet dem hadde Oslo, så skal jeg gjerne fortelle om det her. Det er sikkert flere IFer som drar til Britannia i kveld (eller til Stavanger/Bergen de neste to dagene)?

    PS: Var det noe spennende på drikkesida dem serverte i Oslo? Vurderer om jeg skal droppe å ta egen bil :D
     
  4. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    16,035
    Likes mottatt:
    33,259
    Bonuspoeng:
    293
    +1
     
  5. obay

    obay Senior Medlem

    Innlegg:
    1,387
    Likes mottatt:
    5,538
    Bonuspoeng:
    183
    Trondheim:

    Dette blir veldig kort oppsummert men iallefall en teaser for stavanger/Bergen:

    - Ikke veldig mye nytt som ble presentert - typisk litt svada info etc.
    - De jobber med mye nettsider på SAS. Usikker på om det var fullstendig redesign eller om det var enkelte prosesser som ble forbedret på UX/logikk. Noe skulle lanseres om noen uker.
    - Nye boarding prosesser er under testing - tall i stedet for bokstaver. Pandion/Diamond først. Skulle implementeres på OSL om 14 dager (?)
    - De hadde jobbet med kvantitet på support men fokuser nå på kvalitet fremover.
    - Diamond chat på app var veldig nære lansering.
    - De hadde testet tall for TRD - tyske byer og var overrasket over tallene. Ingen garantier for noe men Munich ble nevnt.

    Men over til det som gjorde kvelden topp notch:
    - Intime greier med 50 paxs
    - Britannias egne bobler som velkomstdrink
    - Info fra ledelsen og Q/A.
    - En slags "family dining" på Britannia brasserie.
    - Bøttevis med en retter som ble servert som tapas/deleretter.
    - Passende hvit-/rødvin og evt øl & alkoholfritt drikke.
    - Ledelsen (Anko ink) hadde litt random seating blant folk (derav family dining). Her kunne en altså småprate med alle ønskelig. Toppers opplegg og veldig hyggelig å kunne småprate med de om alt og ingenting.
    - Kaffe og såklart SAS business sjokolade som en verdig avsluttning på arrangementet.

    Dette var forøvrig første gang Anko var i Trondheim og noen av kollegene hadde fått ordnet en strikkagenser med SAS-broderie i ermene. Anko tok den på før det ble tatt et fellesbilde.

    Konklusjonen; ikke all verden av nyheter men du verden hvor trivelig det var. Her har de nok klart å knytte oss til en life time diamond ... :cool:
     
    Kristian, AirMags, Liza and 27 others like this.
  6. Jojo

    Jojo Medlem

    Innlegg:
    88
    Likes mottatt:
    93
    Bonuspoeng:
    18
    Kan legge til følgende fra Trondheim:
    - Det blir skinkepålegg til frokosten fremover
    - Pirogen avvikles i løpet av mai
     
    OyvindN, Earl, Kristian and 12 others like this.
  7. Brukernavnet

    Brukernavnet EBD

    Innlegg:
    450
    Likes mottatt:
    3,624
    Bonuspoeng:
    93
    Kommer ikke til å savne den!
     
    OyvindN, EndreD and magnusant like this.
  8. Lillegutt

    Lillegutt Lonesome traveler

    Innlegg:
    226
    Likes mottatt:
    949
    Bonuspoeng:
    93
    Er det lov å håpe på polarrullens retur.....?
     
    Kristian and kaiarne like this.
  9. themichael

    themichael EBD

    Innlegg:
    1,446
    Likes mottatt:
    3,881
    Bonuspoeng:
    113
    Det meste er vel sagt om kvelden. Noe flere ting jeg noterte:

    -Dem forventer at dem kan være ferdig med kapitalinnhenting om tre måneder og vil trenge ytterligere tre måneder for godkjennelse fra den europeiske kommisjonen, så chapter 11 kan være avsluttet om et halvt år
    -Dem ble utfordret på at det ikke lengre var mulig å bytte til tidligere flight med Plus Pro billett i gate og svaret var at det var fordi dem nå har bare en gate agent i gaten i motsetning til to stykk tidligere :D.
    -Det ble spurt om det skulle komme flere ruter til kina og om Beijing skulle bli gjenopptatt men svaret var et (nesten) tydelig nei pga. økt flytid med stengt russisk luftrom. Men dem ønsker å øke frekvensen til Shanghai
    -Som nevnt over var det mest positive for meg at dem ønsker eget boarding group for diamanter, noe dem allerede tester med gode resultater

    Ellers sier jeg meg enig i at det var et helt fantastisk opplegg som føltes veldig personlig. SAS gjengen var i topp humør og gjorde et bra og kompetent inntrykk. Også ellers deltok det mye hyggelig folk.

    I skrivende stund er det ledige billetter til både Stavanger og Bergen og jeg vil varmt anbefale å delta!

    Her forresten noe bilder fra maten som ble servert i Brasseriet etterpå. For en gang har SAS ikke spart på catering!

    IMG_20230417_193153567.jpg IMG_20230417_200704407.jpg IMG_20230417_200815211.jpg IMG_20230417_202412980.jpg IMG_20230417_203830124_HDR.jpg IMG_20230417_212914815.jpg
     
    OyvindN, Earl, Kristian and 17 others like this.
  10. Eddie47

    Eddie47 1D

    Innlegg:
    14,687
    Likes mottatt:
    872,256
    Bonuspoeng:
    293
    Gleder meg til onsdag!
    Er det flere som kommer på møtet i verdens vakreste by?
     
    watchaddicted liker dette
  11. afirm

    afirm Veteran InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    1,891
    Likes mottatt:
    5,747
    Bonuspoeng:
    183
    Mykje frå gårsdagen har vel blitt nevnt. Kan ikkje anna enn å seie meg einig i at det var eit veldig triveleg arrangement!

    Litt supplering:

    På spørsmålet om status i forhold til SQ-awards so vart det sagt at det vil kome tilbake men at det er vanskeleg å love ein dato. Tydeleg at det er nokon ueinigheiter, men Aron Backström svarte at samtalane var pågåande og at dei hadde kontakt fleire gongar i veka.

    Aron sa også at diamant-eposten etterkvart igjen vil kunne bistå i forhold til booking av bonusreiser. Han sa at det var for gale at eksempelvis Chatflights skal tene pengar på eit tilbod som SAS sjølv bør kunne tilby til sine beste kundar. Det same gjeld for Awardhacks og Awardfares som begge får tilgang til API fram til SAS kan tilby produktet sjølv.

    Det vart også sagt at dei ser på moglegheita for å få kobla diamantkundar opp mot dei mest erfarne agentane når dei ringer inn. Dette er også eit tiltak for å halde på dei beste kundebehandlarane sine, då desse etter eksempelvis to år får opprykk til betjening av diamantkunder. Antek at dette også vil kunne gjelde gullkundar men sia arrangementet sikta seg inn på diamantar handla alt om dette.

    Det har vore svært krevjande med kundeservice då SAS har mista mange dyktige agentar frå før covid. Rekordlåg arbeidsledigheit gjer også at det er vanskeleg å få nok medarbeidarar. På det verste under covid fekk SAS 50.000 telefonar om dagen, det seier seg sjølv at dette er umogleg å handtere på ein god måte. Dei håpte at vi har merka ei forbetring på kundeservicen på telefon dei siste månadane, men dei er veldig klar over at "agent rulett" er eit fenomen på grunn av at enkelte agentar ikkje held det nødvendige nivået. SAS har i dag fleire tilsette på telefon enn dei hadde i 2019, dette til tross for at dei har færre flygningar enn på same tid.
     
    markus, Kristian, AirMags and 17 others like this.
  12. Jeanette

    Jeanette Veteran

    Innlegg:
    2,321
    Likes mottatt:
    5,231
    Bonuspoeng:
    183
    Noen som har tatt opp dette med gebyr på bonusbilletter?
     
  13. afirm

    afirm Veteran InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    1,891
    Likes mottatt:
    5,747
    Bonuspoeng:
    183
    Dei meinte at effekten av gebyret hadde vore veldig positiv. Mykje betre tilgang på bonusbillettar og at tilbakemeldingane dei hadde fått rundt innføringa av gebyret hadde stort sett vore positive.
    Dei aller fleste forstår kvifor dette gebyret måtte innførast. Det vart teke opp utfordringa med at gebyret er uforholdsmessig høgt dersom du ynskjer å endre tilslutning på ein long haul flight, dette var noko dei ville notere seg.
     
  14. Jeanette

    Jeanette Veteran

    Innlegg:
    2,321
    Likes mottatt:
    5,231
    Bonuspoeng:
    183
    Deeeeet er det dummeste jeg har hørt. (Ikke rettet mot deg altså :D) Det har på ingen måte blitt bedre tilgjengelighet på long haul. Aldri opplevd verre tilgjengelighet enn nå. Når de ikke differensierer på endring og avbestilling, og gebyret i tillegg er så høyt, finner jeg det merkelig at tilbakemeldingene stort sett har vært positive. Og for ordens skyld har jeg vært tilhenger av gebyr lenge.
     
  15. oddA

    oddA Senior Medlem

    Innlegg:
    910
    Likes mottatt:
    3,152
    Bonuspoeng:
    93
    Dette høres litt skummel ut, Noen i SAS tenker nok de burde kunne tjene penger på samme måte.
     
    EndreD liker dette
  16. afirm

    afirm Veteran InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    1,891
    Likes mottatt:
    5,747
    Bonuspoeng:
    183
    Han la dette fram som ein fordel for dei beste kundane, so trur nok ikkje det er snakk om å ta betalt for det. Om dette blir noko av er vel uansett ikkje godt å seie, tenker vel at dei eksterne tilbydarane kjem til å ha forretningsmodellen sin ei stund til.
     
    oddA liker dette
  17. Berlioz

    Berlioz Gammel? Jeg??

    Innlegg:
    2,087
    Likes mottatt:
    14,794
    Bonuspoeng:
    183
    Jippi!
     
    Kristian liker dette
  18. Eddie47

    Eddie47 1D

    Innlegg:
    14,687
    Likes mottatt:
    872,256
    Bonuspoeng:
    293
    Ikke sikkert at det blir syltetøy innenlands ..
     
  19. Berlioz

    Berlioz Gammel? Jeg??

    Innlegg:
    2,087
    Likes mottatt:
    14,794
    Bonuspoeng:
    183
    Nei, det er nok borte for godt. Men skal ikke du møte de store gutta snart, then you have a mission!
     
    Kristian and Eddie47 like this.
  20. watchaddicted

    watchaddicted Reisende fant

    Innlegg:
    1,978
    Likes mottatt:
    3,943
    Bonuspoeng:
    113
    Fruen og underskrevne dukker opp. Gleder oss begge to:)
     

Del denne siden