Støtter den. For oss som ikkje har tid til å vere med på desse arrangementa er det veldig intressant å høyre om det er noke nytt og spennande
Hvis det kommer noe nytt i forhold til arrangementet dem hadde Oslo, så skal jeg gjerne fortelle om det her. Det er sikkert flere IFer som drar til Britannia i kveld (eller til Stavanger/Bergen de neste to dagene)? PS: Var det noe spennende på drikkesida dem serverte i Oslo? Vurderer om jeg skal droppe å ta egen bil
Trondheim: Dette blir veldig kort oppsummert men iallefall en teaser for stavanger/Bergen: - Ikke veldig mye nytt som ble presentert - typisk litt svada info etc. - De jobber med mye nettsider på SAS. Usikker på om det var fullstendig redesign eller om det var enkelte prosesser som ble forbedret på UX/logikk. Noe skulle lanseres om noen uker. - Nye boarding prosesser er under testing - tall i stedet for bokstaver. Pandion/Diamond først. Skulle implementeres på OSL om 14 dager (?) - De hadde jobbet med kvantitet på support men fokuser nå på kvalitet fremover. - Diamond chat på app var veldig nære lansering. - De hadde testet tall for TRD - tyske byer og var overrasket over tallene. Ingen garantier for noe men Munich ble nevnt. Men over til det som gjorde kvelden topp notch: - Intime greier med 50 paxs - Britannias egne bobler som velkomstdrink - Info fra ledelsen og Q/A. - En slags "family dining" på Britannia brasserie. - Bøttevis med en retter som ble servert som tapas/deleretter. - Passende hvit-/rødvin og evt øl & alkoholfritt drikke. - Ledelsen (Anko ink) hadde litt random seating blant folk (derav family dining). Her kunne en altså småprate med alle ønskelig. Toppers opplegg og veldig hyggelig å kunne småprate med de om alt og ingenting. - Kaffe og såklart SAS business sjokolade som en verdig avsluttning på arrangementet. Dette var forøvrig første gang Anko var i Trondheim og noen av kollegene hadde fått ordnet en strikkagenser med SAS-broderie i ermene. Anko tok den på før det ble tatt et fellesbilde. Konklusjonen; ikke all verden av nyheter men du verden hvor trivelig det var. Her har de nok klart å knytte oss til en life time diamond ...
Kan legge til følgende fra Trondheim: - Det blir skinkepålegg til frokosten fremover - Pirogen avvikles i løpet av mai
Det meste er vel sagt om kvelden. Noe flere ting jeg noterte: -Dem forventer at dem kan være ferdig med kapitalinnhenting om tre måneder og vil trenge ytterligere tre måneder for godkjennelse fra den europeiske kommisjonen, så chapter 11 kan være avsluttet om et halvt år -Dem ble utfordret på at det ikke lengre var mulig å bytte til tidligere flight med Plus Pro billett i gate og svaret var at det var fordi dem nå har bare en gate agent i gaten i motsetning til to stykk tidligere . -Det ble spurt om det skulle komme flere ruter til kina og om Beijing skulle bli gjenopptatt men svaret var et (nesten) tydelig nei pga. økt flytid med stengt russisk luftrom. Men dem ønsker å øke frekvensen til Shanghai -Som nevnt over var det mest positive for meg at dem ønsker eget boarding group for diamanter, noe dem allerede tester med gode resultater Ellers sier jeg meg enig i at det var et helt fantastisk opplegg som føltes veldig personlig. SAS gjengen var i topp humør og gjorde et bra og kompetent inntrykk. Også ellers deltok det mye hyggelig folk. I skrivende stund er det ledige billetter til både Stavanger og Bergen og jeg vil varmt anbefale å delta! Her forresten noe bilder fra maten som ble servert i Brasseriet etterpå. For en gang har SAS ikke spart på catering!
Mykje frå gårsdagen har vel blitt nevnt. Kan ikkje anna enn å seie meg einig i at det var eit veldig triveleg arrangement! Litt supplering: På spørsmålet om status i forhold til SQ-awards so vart det sagt at det vil kome tilbake men at det er vanskeleg å love ein dato. Tydeleg at det er nokon ueinigheiter, men Aron Backström svarte at samtalane var pågåande og at dei hadde kontakt fleire gongar i veka. Aron sa også at diamant-eposten etterkvart igjen vil kunne bistå i forhold til booking av bonusreiser. Han sa at det var for gale at eksempelvis Chatflights skal tene pengar på eit tilbod som SAS sjølv bør kunne tilby til sine beste kundar. Det same gjeld for Awardhacks og Awardfares som begge får tilgang til API fram til SAS kan tilby produktet sjølv. Det vart også sagt at dei ser på moglegheita for å få kobla diamantkundar opp mot dei mest erfarne agentane når dei ringer inn. Dette er også eit tiltak for å halde på dei beste kundebehandlarane sine, då desse etter eksempelvis to år får opprykk til betjening av diamantkunder. Antek at dette også vil kunne gjelde gullkundar men sia arrangementet sikta seg inn på diamantar handla alt om dette. Det har vore svært krevjande med kundeservice då SAS har mista mange dyktige agentar frå før covid. Rekordlåg arbeidsledigheit gjer også at det er vanskeleg å få nok medarbeidarar. På det verste under covid fekk SAS 50.000 telefonar om dagen, det seier seg sjølv at dette er umogleg å handtere på ein god måte. Dei håpte at vi har merka ei forbetring på kundeservicen på telefon dei siste månadane, men dei er veldig klar over at "agent rulett" er eit fenomen på grunn av at enkelte agentar ikkje held det nødvendige nivået. SAS har i dag fleire tilsette på telefon enn dei hadde i 2019, dette til tross for at dei har færre flygningar enn på same tid.
Dei meinte at effekten av gebyret hadde vore veldig positiv. Mykje betre tilgang på bonusbillettar og at tilbakemeldingane dei hadde fått rundt innføringa av gebyret hadde stort sett vore positive. Dei aller fleste forstår kvifor dette gebyret måtte innførast. Det vart teke opp utfordringa med at gebyret er uforholdsmessig høgt dersom du ynskjer å endre tilslutning på ein long haul flight, dette var noko dei ville notere seg.
Deeeeet er det dummeste jeg har hørt. (Ikke rettet mot deg altså ) Det har på ingen måte blitt bedre tilgjengelighet på long haul. Aldri opplevd verre tilgjengelighet enn nå. Når de ikke differensierer på endring og avbestilling, og gebyret i tillegg er så høyt, finner jeg det merkelig at tilbakemeldingene stort sett har vært positive. Og for ordens skyld har jeg vært tilhenger av gebyr lenge.
Han la dette fram som ein fordel for dei beste kundane, so trur nok ikkje det er snakk om å ta betalt for det. Om dette blir noko av er vel uansett ikkje godt å seie, tenker vel at dei eksterne tilbydarane kjem til å ha forretningsmodellen sin ei stund til.