Takk for update - I stand corrected. Men det blir fortsatt litt slik som SAS Diamond også i gamle dager: mappes til allianse gull, og det stopper det.
Fleksibilitet er en gjenganger. Skal ikke se bort fra at samme dag bytter (som diamond+) kom som følge av slike tilbakemeldinger. Oss som flyr 100+ ganger i året trenger ofte å endre reisetidspunkt.
Mulighet til å booke AF First er en ting som kun Flying Blue Platinum eller høyere og som mange her inne nok hadde satt pris på. Et man diamant, eller enda bedre LTD når programmene slås sammen vil man forhåpentligvis få den muligheten. Det er jo forsåvidt ingenting som stopper SAS og KLM/AF fra å gjøre dette før fusjon heller. Man kan jo lage avtaler utenom Skyteam, men jeg ville ikke holdt pusten for akkurat det. Uansett er det vel ikke utenkelig at man gir hverandre tilgang til noen av hverandres Platinum/Diamant-fordeler underveis når man prøver å tilnærme programmene til hverandre. Det finnes mindre perks som feks gratis forhåndsbooking av andre setetyper enn "standard".
Løgn - ren løgn du Mysterio-mann. Jeg hadde ikke den samtalen du refererer til over mht 'den internationella loungen'. Jeg har rapportert innlegget ditt siden dette er ren løgn.
Du verden... Du får rette sinnet ditt mot brukeren "ebd" på businessclass hvor sitatet kom fra: https://www.businessclass.com/forum...-oslo-köpenhamn-stockholm.107317/post-1141757
Eurobonus er et eget selskap, så hvordan det blir ved et SAS oppkjøp er litt usikkert? At de skal oppgradere seter, etc, er kanskje på tide. Det er en stund siden sist, men personlig så synes jeg SAS sin langrute C class er noe av det lekreste jeg har fløyet med. De skiller seg ut fra de evige herringbone setene. Ref krangelen over, hvorfor skal en innenriks passasjer gå gjennom passkontrollen? Eller er idéen å gå til utenriksloungen, deretter ned og ut gjennom ankomst/toll, så gjennom security på nytt og ut til flyet? At innenriksloungen er spesielt støyende, har jeg aldri merket noe til.
Det riktige er nok toll-kontrollen, ikke passkontrollen. Uansett tidkrevende og rotete, selv om det er mulig. Hvis man har billett med et av flyselskapene som har connect-Norway slipper man sikkert unna litt kjappere enn ved å gå helt ut fra airside og inn igjen. Har ikke testet, og ser ingen grunn til å løpe rundt på OSL mer enn nødvendig
Det må være mulig å kritisere deler av produktet uten å være fanboy av andre. Hadde i helgen Biz OSL-MAN. Serveringen i Biz var uten valg og det som var godt og dro total score opp til terningkast 2 var kakestykket til dessert. Drikkemeny kun via QR-kode og der fant jeg moctail "Hugo free" med hyllebær og mint. Damen kom smilende til meg med en Cola Zero og sa det var "akkurat det samme". Det burde ikke være noen tvil om at mange har et bedre ombordprodukt enn SAS på Biz i Europa.
Ja, servicen er tydeligvis tilpasset konkurransen på ruta, men når det gjelder drikke, så er det vel bare å spørre? De har noen merkelige måltider der akurksmørbrød er på toppen (eller bånn) av lista.
Må ha gjennomgående billett ble jeg fortalt da jeg prøvde meg på denne slusen sist jeg kom fra CPH og skulle videre på egen billett til SVG. Begge med sas men på forskjellig PNR.
Dette er et tollfilter fra utland til innland. Har ingen tro på at en ren innenriks billett som scannes her åpner porten siden det ikke er noen grunn til at vedkommende skal befinne seg i den internasjonale delen.
Du trenger én gjennomgående billett. Du må gå ut, opp og gjennom sikkerhetskontrollen for å komme tilbake til innenlandsterminalen.
Skal noen på treffet i STO el. CPH? Hva med å spørre om hvorfor de blokkerer Awardfares aktivt nå.....