Er dette med ikke 2026 noe som er uttalt av ledelsen? I så fall veldig passiv holdning, og stikk i strid med uttalelsen om at de vil holde oss happy. Det understreker uansett viktigheten av å presse dem litt om det, og kanskje etterspørre hvor lenge de har planlagt å sitte på gjerdet, og i tilfelle hvorfor?
Javel? Flott hvis de fikser, for det har ikke vært slik så langt. Helt random. Ganske begredelig, kald servering. Der BA får til 2 varme retter + en kald å velge blant på alle flights mellom OSL og LHR
Hvem er egentlig «oss»? Det er vel ikke gitt at absolutt alle har samme prioriteringer eller preferanser? Det fremkommer uvanlig tydelig og mange ganger at du svært sterkt ønsker skille mellom LTG og «vanlig gull», ekstra fordeler kun LTG skal ha, men det er jo ikke nødvendigvis noe alle andre ønsker. Noen vil kanskje ha bedre fordeler for gull. Noen vil kanskje ha mer inflight-fordeler fordi de bruker mest tid der (og flyr fra små steder), andre vil ha fordeler på flyplassen og gode fasiliteter, og blir happy med det. Noen klarer kanskje ikke å få forhøyet blodtrykk av ting som dette og er generelt happy med å fly, uavhengig av om det er varmmat på den faste ruta eller ei. Jeg er ihvertfall ganske lei av å høre den samme greia igjen og igjen om rollover, differensierte fordeler innen samme nivå, og generell eder og galle. Sist jeg var på denne typen arrangement var det overhodet ingen lovnader om enkelttemaer. Mange ting ble tatt imot som gode innspill, men ikke garantert. For rollover-poeng ble det sagt at de hadde diskutert det, at det var et tema og ønske de var bevisst på - og det er dramatisk annerledes enn at noe er lovet at skal komme, snarere tvert imot. Forventningene til dette fra SAS-ledelsen er lagt lavt.
Jeg synes egentlig det er noe ulogisk over et slikt oppsett. Det vil jo tilsvare at dersom man kvalifiserer til EBG 20 år på rad så blir man EBD resten av livet...
For at det skal bli tellende år mot LTD med en slik ordning vil jeg tro det kreves 90k opptjente poeng utenom de 45k man får, og at man faktisk må nå kriteriene som ellers ville vært. Som du sier, ville ikke vært logisk om ikke.
Viss det no skulle bli LTD, men kor finn ein oversikt over LTG/Opptjente poeng per år? Finn det ikkje anten på nettside eller app? Er LTG.
Lurte på det samme, men på den siden får jeg kun dette: EDIT: Fungerte om jeg prøvde i Edge i stedet for Chrome. Holder på med mitt 10. år som EBD, så dette lover godt!
Jeg ser det har blitt diskutert mangelen på tilgjengelige bonusseter i SAS' egen flåte, men hva med det (vil jeg påstå) langt større problemet med tilgjengelighet i ST? Har ingen spurt om eller kommentert hvor ufattelig vanskelig det er å finne brukbare ST-reiser å bruke poeng på? Synes andre beskriver det godt ved å kalle dette Temu-alliansen. Og dette har nok en sammenheng med det de nevner om "stor poenggjeld". Det sitter nok mange EB-medlemmer, meg selv inkludert, med store poengsummer, CTer og ikke noe å bruke de på. Det virker som det lille som har vært av muligheter, spesielt med AF, KLM og VS, har blitt strupet inn. De "slippene" vi har snakket om med AF/KLM var kanskje heller tekniske feil, og i starten etter overgangen var det ikke så vanskelig å finne VS-billetter over dammen for de som vil til USA. Nå er det omtrent ingen ting. Ser ikke helt poenget med så mye fokus på LTD og lignende når EB nesten begynner å bli ubrukelig.
Boost for LTG og LTD er to forskjellige ting, så de kan innføre en av dem eller begge. Det er en bra måte å løse problemet på ja. Selv om jeg synes det kan forsvares at du fortjener LTD ved å opptjene "gull" 20 år på rad også. Og går det kortere tid fordi du har opptjent EBD på egenhånd underveis så har du jo bare vært en bedre kunde de årene. Jeg skjønner i hvertfall hvorfor SAS vurderer boost mot diamant. Er man LTG og reiser i jobb så har man mye lavere motivasjon for å velge SAS framfor andre selskaper dersom man uansett får fast track, lounge, etc. gjennom billetten betalt av arbeidsgiver. Man er "ferdig" med å tjene status i SAS og trenger ikke velge SAS så man kan få disse fordelene for seg selv og/eller gjester på privatreiser i økonomi.
Er nok ganske logisk ut fra et forretningsmessig ståsted å booste LTG med 45k nivåpoeng for å holde på oppmerksomheten og insentivet for å fortsette å prioritere bruk av SAS og ikke bare det første, beste og billigste, som i veldig mange tilfeller ikke er SAS. I tillegg til disse 45k nivåpoeng må man fortsatt fly en god del for å opptjene de 45k siste. Jeg tenker at en som har vært så lojal mot SAS i 20 år fortjener en ekstra goodwill. Tror ikke en EBD koster selskapet mye mer enn en EBG, og om man da klarer å holde på kunden, så betaler det seg og vel så det.
Hvis EuroBonus etter hvert skal bli en del av Flying Blue, forstår jeg ikke helt hvorfor SAS bruker så mye tid og penger på å videreutvikle EuroBonus. Økonomisk sett ville det vel vært mer fornuftig å la programmet være som det er, og heller fokusere på å bygge en plan for integrasjonen?
Det betyr ikke at de kommer til å gjøre det. Selv om det ble nevnt på dette møtet at SAS ser en reduksjon i aktivitet fra opptjent LTG til året etter er det jo ikke sikkert det er nok til å innføre noe sånt. Eller de velger en annen løsning. Å gjøre diamant mer attraktivt i seg selv ville jo hjulpet.