An Evening of Conversation.

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av democomputer, 12. nov 2022.

1. steve0

steve0 EBD/LTG

Likes mottatt:
    2,268
    Bonuspoeng:
    93
    Det ble vel også direkte sagt at de ikke kommer til å øke antall (biz)bonusseter per avgang, til tross for opphopning av antall utestående poeng. Summa summarum - langdistanseseter i eleverte klasser blir betraktet som gulrot og hovedpremien (høyest verdi per innløst poeng) i spillet, og man må ikke forvente å kunne få tak i de når og hvor man måtte ønske seg. Det har ikke selskapet råd til.

Teknolai liker dette
  2. paramberg

paramberg Veteran

Likes mottatt:
    10,861
    Bonuspoeng:
    183
    Mye gode nyheter! Ser jeg må bruke 5 år til og sikre meg LTD nå dao_O

Skal på eventet i CPH på mandag. Kan prøve å stille spm som man ikke har fått svar på i kveld evt.
    La oss håpe de sparer noen nyheter til hvert enkelt event?:)

3. Nordlands

Nordlands EBD

Likes mottatt:
    5,718
    Bonuspoeng:
    183
    Ja, som jeg også var inne på sa Aron at det blir flere seter totalt pga. flere avganger, men ikke flere per flygning.

4. robertaas

robertaas Medlem

Likes mottatt:
    315
    Bonuspoeng:
    53
    Jeg kortet uttalelsene ned da jeg knotet dette ned på mobilen. Han brukte mange ord, men det var i praksis det han sa.
    Det ble også sagt at en alternativ løsning var å øke prisen på bonusreiser hos alle for å matche de høyeste prisene... det var en dårligere løsning.

Beklager masse skrivefeil, men håper det meste er forståelig..

Teknolai, magnusant, EndreD and 2 others like this.
  5. robertaas

robertaas Medlem

Likes mottatt:
    315
    Bonuspoeng:
    53
    Jeg forkortet og spisset mye da jeg knotet det ned på mobilen. Uttalelsen om mye feil på websiten kom fra salen. Henvisning til Massimo var konklusjonen fra scenen.

Spielhaug liker dette
  6. steve0

steve0 EBD/LTG

Likes mottatt:
    2,268
    Bonuspoeng:
    93
    Upgradevouchers? Mener det har vært diskutert for noen år tilbake men har ikke hørt noe mer siden :cool:

PederFTime and paramberg like this.
  7. robertaas

robertaas Medlem

Likes mottatt:
    315
    Bonuspoeng:
    53
    Beklager å legge ut litt vel mye info. Trodde dette var et lukket forum, men ser jo nå at dette er åpent slik at det vil bli indeksert.

Men naivt å tro at flere hundre feststemte mennesker ikke vil kunne spre alt som de hørte og så der, Og spesielt når det ble posert for fotografering.

jgroneng, Mysterio, Maggie and 5 others like this.
  8. The_Dude

The_Dude Pompøs

Likes mottatt:
    3,124
    Bonuspoeng:
    113
    Takker og bukker for rapporter. Mye defensivt her. Helt sikkert genuine intensjoner hos ledelsen, det betyr ikke spesielt mye i gamle, store, svenske bedrifter.

9. Jorge

Jorge Fastboende

Likes mottatt:
    8,686
    Bonuspoeng:
    293
    De sammenlignet vel med 2020 og 2021 da :p

magnusant and tobeornot999 like this.
  10. DJasko

DJasko EBD

Likes mottatt:
    2,235
    Bonuspoeng:
    93
    Ja, ikke sant?

Synes også det var noe deffansivt når de ble spurt om tilgjengeligheten av bonusseter. De nevnte en hel haug måter de så får seg at poengene kunne bli brukt (burnt) og at det ville komme. Fra hotell til ekstra baggasje, setevalg osv. Samtidig uttrykte de at de fleste i rommet der ikke ville bli interessert i den bruken, men at det muligens kunne føre til færre poeng i omløp.

Fikk inntrykket av at de er noe bekymret for gjelden EB poeng de har. Tror han(Aaron?) sq de hadde sendt 15 (?) millioner EB poeng til Scandic og at de gjerne sender flere.... (men ingenting om hvor mange poeng de har fått overført fra Scandic da...).

Så selv om det brennes flere poeng nå enn i SA, så virker det som det genereres flere poeng også og at gjelden øker.

Teknolai and EndreD like this.
  11. Preference

Preference EBD

Likes mottatt:
    1,897
    Bonuspoeng:
    113
    Hvis noen er skuffet for at "deres" spørsmål ikke ble stilt, så må dere prøve å forstå at sesjonen med spørsmål fra salen var ganske kort. Det var mange flere som ville stille spørsmål da de avsluttet den, og det er bare tilfeldig/hvem som rekker opp hånda høyest som fikk stille sitt spørsmål. Folk har en personlig agenda når de er på disse eventene, og en del av de bryr seg tilsynelatende ikke stort om ting relatert til bonusjegere som oss.

Fra tidligere events har jeg inntrykk av at det har blitt stilt en del "wasted" eller veldig spissede og kanskje litt unødvendige spørsmål. Fryktet det ved et par spørsmålsstillere i går også, men selv de der jeg fra første setning tenkte litt "er det mulig" så viste det seg minimum at spørsmålet var morsomt, og skapte litt engasjement/stemning i salen :D Kunne kanskje droppet å oute konferaniseren for å snakke engelsk (hun var dansk).. o_O

De var alle sammen virkelig tilgjengelige i minglingområdet etterpå, så dersom man virkelig hadde brennende spørsmål var det mulig å få presset seg inn i ettertid. Noe jeg absolutt gjorde med Aaron og han håndterte alle veldig bra etter hva jeg kunne se.

Kult med stands fra Avis, DB, Premium Kundeservice (så ansiktene bak telefonsamtalene) og Eurobiz. Savnet bare at de åpnet noen flasker med Heidsick! Maten/snacksen fra Scandic var faktisk relativt premium og bra.

PS: Det skal være varm mat på reiser til og fra LHR i Eurobiz!

Teknolai, Spielhaug, Rapolo and 11 others like this.
  12. JonasHH

JonasHH Medlem

Likes mottatt:
    69
    Bonuspoeng:
    18
    Fikk noen snakket med han IT ansvarligee om at nettsiden faktisk kommer opp å går igjen ifbm booking av bonusbilletter?

13. elgringo1964

elgringo1964 Med lem

Likes mottatt:
    735
    Bonuspoeng:
    93
    Da får man håpe de virkelig jobber for å få det til, og ikke bare tar en Jonas (følger nøye med).
    Kan ikke se det skulle være vanskelig å få til om viljen er der, og krever neppe mer enn en enkel programmering.

14. elgringo1964

elgringo1964 Med lem

Likes mottatt:
    735
    Bonuspoeng:
    93
    Press dem litt på LTD og boost for LTG.

Rollover av poeng hadde også vært på sin plass.

Ta gjerne opp hvorfor statusmedlemmer ikke får boost av nivåpoeng, kun vanlige poeng.
    Hadde de i det minste gitt oss mulighet til å velge hva man vil ha boost på, hadde det uansett vært bedre enn dagens praksis.

Alle disse punktene kan løses enkelt med en liten programmering, så her er det eventuelt viljen det står på, og det burde det ikke stå på om de virkelig mener de vil holde oss happy.

stekus and paramberg like this.
  15. haakonks

haakonks Veteran Moderator

Likes mottatt:
    10,806
    Bonuspoeng:
    183
    Det ble spurt Aron om det av noen under minglingen, og han var tydelig på at det ikke var aktuelt. Så samme budskap som i fjord.

Det ble også spurt under minglingen, og det er et bevist valg for å øke vanskelighetsgraden for nivåene at boost av nivåpoeng er fjernet. De ønsker å fortsette å gi ekstra nivåpoeng i kampanjer som for eksmpel nivåpoeng for "eurobonus shoping" og doble poeng i vinterhalvåret hvor det tradisjonelt er flere tomme seter å fylle.

Teknolai, Rapolo, EndreD and 5 others like this.
  16. haakonks

Likes mottatt:
    10,806
    Bonuspoeng:
    183
    Snakket også med Anko om fremtidlige planer på long-haul, og kan sa at de jobbet med å utvide long-haul flåten med rundt 4 maskiner (i tillegg til to A350 som kommer inn i vinter).

De jobber også med oppdateringer av hard-produkt på long-haul, og kunne bekrefte ryktene fra en annen nettside at det for tiden er 6 forskjellige nye Bussiness-seter på hovedkontoret til SAS for evauering... :)

Teknolai, McBuljo, Spielhaug and 8 others like this.
  17. elgringo1964

elgringo1964 Med lem

Likes mottatt:
    735
    Bonuspoeng:
    93
    Da gjenstår vel egentlig å presse på rundt LTD og boost av LTG med 45k nivåpoeng.
    Har vært snakk om det en stund nå, så det begynner virkelig å bli på tide om de virkelig mener det.
    Kan ikke skjønne det skulle være vanskeligere enn en beslutning og en programmering.
    Dette er enten ja eller nei for ledelsen.
    Å følge med og vurdere får vi heller overlate til regjeringen.

Teknolai and stekus like this.
  18. haakonks

Likes mottatt:
    10,806
    Bonuspoeng:
    183
    LTD kommer det nok offisielle nyheter om etterhvert... ;)

McBuljo, Rapolo and EndreD like this.
  19. elgringo1964

elgringo1964 Med lem

Likes mottatt:
    735
    Bonuspoeng:
    93
    Joda, men kan ikke se at det kan skade å vise at vi følger med og synes det er på høy tid nå etter flere år med snakk og rykter.
    Kanskje de skjønner at de skal skynde seg ;)

20. ghti

ghti Nytt Medlem

Likes mottatt:
    23
    Bonuspoeng:
    3
    Når jeg snakket med dem om det så foreslog jeg ett boost på fx. halvdelen av gold. Fikk det svaret "..hvorfor skulle vi ikke gi dere 45k?". De så det også som en mulighet til å motivere LTG til å bli Diamond. Fikk inntrykket av at de allerede overvejede dette og var positive, men ikke er noe der kommer i morgen (eller 2026).

Teknolai and stekus like this.

Del denne siden