An Evening of Conversation.

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av democomputer, 12. nov 2022.

1. Jorge

Jorge Fastboende

Likes mottatt:
    8,686
    Bonuspoeng:
    293
    1. Det er ikke bestemt at EuroBonus skal bli en del av Flying Blue, bare en mulighet
    2. Jo mer velfungerende eurobonus er som program, jo sterkere kort har SAS i en eventuell fusjon

Maggie liker dette
  2. Nordlands

Nordlands EBD

Likes mottatt:
    5,718
    Bonuspoeng:
    183
    Det ble delvis svart på med at de vil først prioritere å få åpnet premium eco og online booking av mixed class. Oppfattet da at de vil at flere skal finne noe å booke, og om vi er heldig vil noen da prioritere eco/premium for familien foran tur for 1-2 i biz. Hørtes ikke ut som de tror på noen vesentlig reforhandling av avtaler med det første.

Preference liker dette
  3. tmolvik

tmolvik Senior Medlem

Likes mottatt:
    562
    Bonuspoeng:
    93
    Ingenting rundt CT for flere enn 2 pers?

4. Lars J

Lars J Veteran

Likes mottatt:
    8,810
    Bonuspoeng:
    183
    tipper(forventer) at dette kommer i den nye booking portalen som ble nevnt ett par sider tilbake

5. Pingus

Pingus Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,586
    Bonuspoeng:
    113
    Takk for i går, var det noen som fikke bokstavelig talt ristet tak i Massimo i forhold til nettside og nedetid på CT/Award-bookinger?

6. robertaas

robertaas Medlem

Likes mottatt:
    315
    Bonuspoeng:
    53
    Anko var ganske klar på at det var veien det gikk. At det var naturlig at navnet ville bli endret til Flying blue samtidig som folk ville beholde sine privilegier og poeng. FB har Lifetime Diamond så det vil være naturlig for SAS å introdusere det for å tilpasse seg.

Utfordringen blir Lifetime Gold som FB ikke har. Skal Eurobonuskunder ha en egen variant av Flying Blue hvor de kan beholde eller fortsette å tjene opp mot Lifetime Gold? Eller skal alle med Lifetime Gold gis Lifetime Diamond? Min krystallkule sier at Lifetime Gold vil forsvinne, men de som har det vil på en slags fast track til Lifetime Diamond hvor de må stå på og tjene opp ekstra en periode, men mye kortere enn 10 år. Da både gir og tar SAS samtidig og det er noe de vil kunne klare selge.

Last edited: 06. nov 2025
    Eddie47 and WannaBeFrequentFlyer like this.
  7. elgringo1964

elgringo1964 Med lem

Likes mottatt:
    735
    Bonuspoeng:
    93
    Med bakgrunn i diverse "forbedringer" de siste årene ville jeg ikke holdt pusten i påvente av noe som kommer kundene særlig til gode.
    Beklager pessimismen min, men den er dessverre basert på virkeligheten. :oops:

8. elgringo1964

elgringo1964 Med lem

Likes mottatt:
    735
    Bonuspoeng:
    93
    Det høres ut som en ganske smidig metode, men de som allerede har LTG og ikke flyr så mye lengre, vil ha grunn til å føle seg snytt om de plutselig må begynne å fly mer for å beholde fordeler de skulle hatt for resten av sin levetid.
    Kjedelig for disse å miste fordeler de har blitt lovet for resten av livet, derav ordet "lifetime ".

magnusant and Maggie like this.
  9. robertaas

robertaas Medlem

Likes mottatt:
    315
    Bonuspoeng:
    53
    Husker du reklamene "Alltid med SAS" hvor listen over det som "alltid" var inkludert ble mindre og mindre? Forbrukerne har blitt vant til at produkter som er "lifetime" og "ubegrenset" alltid har noen begrensninger og at de endres. Å kunne si "De som fortsatt flyr mye vil få "fast track" til en enda bedre status" er noe som er mye lettere å selge enn mange andre endringer som vi har sett fra SAS.

kongenamundsen liker dette
  10. haakonks

haakonks Veteran Moderator

Likes mottatt:
    10,806
    Bonuspoeng:
    183
    Har du hørt om begrepet "grandfatherd in"?

Eddie47 liker dette
  11. tobeornot999

tobeornot999 Flying high

Likes mottatt:
    12,204
    Bonuspoeng:
    293
    Punkt 2 er flott i seg selv. Men SAS oppnår ingenting med "sterke kort".

AFKLM har kontrakt om å kunne kjøpe SAS (opsjon, med andre ord) opp til godt over 50% av aksjene.

Etter det kjøpet gjør de presis som franskmennene/nederland vil med SAS inkl Eurobonus, uten å måtte spørre noen eller vurdere sterke eller svake kort

12. robertaas

robertaas Medlem

Likes mottatt:
    315
    Bonuspoeng:
    53
    Det er normalt for manuell behandling av få brukere. Man kan ikke lage egne regler og grensesnitt for flere millioner brukere. Eller man kan, men man bør ikke da det over tid er å be om problemer. Systemer endres og produker endres, og da må man ikke ha slik gammel historikk å ta hensyn til.
    Spesialvarianter eller tilpassinger kan man ha, men de bør ha maks levetid på 2-3 år. Etter det er det for mye annet som er endret.

13. tobeornot999

tobeornot999 Flying high

Likes mottatt:
    12,204
    Bonuspoeng:
    293
    De kan alltid velge å lage en ordning. Men ingenting er grandfathered her.

Se min forrige post, rett over her.

Når det er sagt, tror jeg ikke de er dumme nok til å droppe LTG for dem som allerede har det, akkurat som jeg oppfatter du også tenker.

EBD lifetime gir egentlig ingen mening. Det er ikke et nivå i Skyteam, og var det heller ikke i Star. Fordelene er minimale på toppen av gull, og hvis SAS innfører det beveger de seg vekk i retning bort fra Skyteam standard. Selv synes jeg det er merkelig hvis det skulle skje.

14. TravelManBiz

TravelManBiz Veteran

Likes mottatt:
    5,153
    Bonuspoeng:
    183
    Det er kanskje lifetime til Eurobonus programmet de mener? Så hvis Eurobonus går inn i FB så eksisterer vel ikke Eurobonus lenger?

15. robertaas

robertaas Medlem

Likes mottatt:
    315
    Bonuspoeng:
    53
    Flying Blue har Platinum som tilsvarer Diamond og Platinum for Life. At det ikke mapper til noe mer enn Gull i Skyteam bidrar bare til at de mest lojale kundene får større preferanse til å fly med AF/KLM fremfor andre i alliansen.

tobeornot999 and magnusant like this.
  16. elgringo1964

elgringo1964 Med lem

Likes mottatt:
    735
    Bonuspoeng:
    93
    Ikke gi dem ideer..:cool:

17. magnusant

magnusant LTG

Likes mottatt:
    1,168
    Bonuspoeng:
    93
    Dette... Jeg sjekket nå for moro skyld ltg-historikken min og så til min overraskelse at jeg ikke hadde kvalifisert til Gold i 2024/2025, etter å ha gjort det de siste 13 årene (og har allerede kvalifisert i år).
    Rett og slett fordi det er lite gulrot når man har LTG. Fløy sikkert mye DY i 2024 da.

18. Jon_Noj

Jon_Noj EBD, LH Senator, ROP Gold

Likes mottatt:
    360
    Bonuspoeng:
    63
    Det ble nevnt tidligere i tråden at det er andre enn bonusjegere på eventet som er opptatt av andre ting enn "vi", ble litt nysgjerrig - hva slags ønsker/spørsmål kommer fra den kanten?

19. DJasko

DJasko EBD

Likes mottatt:
    2,235
    Bonuspoeng:
    93
    Han svarte i en annen tråd her at det nå er fikset og skal funke.

20. Jorge

Jorge Fastboende

Likes mottatt:
    8,686
    Bonuspoeng:
    293
    Kan bekrefte at det fungerer. Jeg var inne og sniffet litt etter billetter tidligere idag

Rapolo and DJasko like this.

Del denne siden