Kjedelig nytt... Og en strek i regningen for EuroBonus til/fra Europa. Nå er det vel kun Air China og Thai igjen som ikke har blokkert eller har restriksjoner for EB-bestillinger
De går over til lignende konsept som Malaysia Airlines midlertidig ser det ut som. Altså at de selger C-billetter med sete i F-sete. https://flyasiana.com/C/kr/ko/customer/notice/detail?id=CM201905070001138324
Da vurderer jeg å beholde "F" bookingen FRA - ICN i Januar for å prøve Asiana Suites med C service om jeg får beholde setet framme etter nedgradering fra F til Business. Dette blir også første tur i A380 for meg og fruen. Hva ville dere gjort?
Jeg tror jeg vurderer samme som deg, altså beholde bookingen, dersom det blir bekreftet at vi faktisk får beholde setene vi har booket. Det føles i alle fall som om "krisen" halvveis er avverget . Trolig den eneste muligheten jeg får til å teste denne kabinen da
I perioden vi skulle reise er det ikke mange alternativene og jeg tør ikke ta sjansen hvis det da plutselig kommer et rush med personer som vil forsøke å ombooke når den offisielle beskjeden kommer. Jeg fikk booket om kostnadsfritt i dag og endret tur retur til air china first til Beijing og Singapore airlines i first videre til Singapore.
Jeg tenker at Suites med OZ business service er et godt kompromiss. Men jeg ville først ha sørget for å få sikret en setereservasjon i Suites og deretter få bekreftet at dere ikke blir flyttet til business kabinen når avreise nærmer seg. Siden dette blir et slags mellomprodukt tenker jeg at det fort kan bli forbeholdt betalende pax, samt poengpax med OZ status.
Da TG endret til fly uten F på min CT booking i fjor fikk jeg endret uten å betale gebyr. Ringte Tallinn. K
Da krysser vi fingrer å tær(med sokker) og håper på Business service i Suites inntil annen info blir kommunisert. Varsel på aircraft change lagt inn i Expertflyer, og er dessverre redd det sniker seg inn en A350 etterhvert.
Hei! ja, slapp unna da jeg forklarte situasjonen. Tallin. Kanskje jeg bare var heldig med agenten? Vet at ikke alle agentene heller godtar ruten jeg til slutt booket.
Jeg har nettopp ringt Asiana (avd. Frankfurt). De har bekreftet (kun muntlig da) at man beholder setene man har booket i F kabinen. MEN: når jeg spør om det er 100% sikkert at de beholder A380 på ruten etter september og ikke bytter ut med 350, sier de at: det er informasjonen vi har fått pr nå og vet ikke om det blir endringer.
Du var heldig med agenten ja! Ringte Tallinn og fikk beskjed om at må betale for endringen fordi i systemene deres står det foreløpig ingenting om nedgraderingen fra F til C. Når Asiana melder ifra om dette, kun da kunne man få gratis ombooking
Ja. https://flyasiana.com/C/KR/KO/custo...4&dispCt=all&page=1&searchOption=&searchText= (bruk google translate)
Hvis "business suite" blir en egen serviceklasse så er vel sannsynligheten lav for at den kan bookes av andre star alliance-bonusprogrammer også Det blir vel hverken first eller business i star alliance sine øyne.
Hvis noen har booket Påsken neste år, så er det bra tilgjengelighet på ANA. Utreise Fredag før Påske og retur første påskedag. Forøvrig stort sett ledig hele påsken foreløpig. Er jo et veldig greit kompromiss
Dette kan fort bli en "best value" dersom man kan booke Suites og betale poengpris for business. Men som du er inne på, jeg tror nok dette vil bli blokkert for EB-medlemmer på sikt. På lik linje med SQ, LX osv.