Asiana First

Tråd i 'Øvrige flyselskap' startet av RoadKing, 25. april 2019.

  1. Jorge

    Jorge Veteran

    Innlegg:
    4,639
    Likes mottatt:
    6,636
    Bonuspoeng:
    183
    Hvis man antar at Asiana tjener penger på bonuskunder fra andre selskaper, så kan det hende at de hadde ønsket å selge billettene til oss, men "Business premium" eller lignende er jo ikke en awardklasse i Star Alliance, akkurat som Premium economy ikke er det. Så det blir nok vanskelig uansett..
     
  2. Jorge

    Jorge Veteran

    Innlegg:
    4,639
    Likes mottatt:
    6,636
    Bonuspoeng:
    183
    1 eller 2 reisende?
     
  3. Modegard

    Modegard Aktivt Medlem

    Innlegg:
    373
    Likes mottatt:
    2,344
    Bonuspoeng:
    93
    Var vel stort sett 1 reisende der ja.
     
  4. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,660
    Likes mottatt:
    32,508
    Bonuspoeng:
    293
  5. animals

    animals Senior Medlem

    Innlegg:
    567
    Likes mottatt:
    995
    Bonuspoeng:
    93
    Noen her som har flydd både C og F med A380 Asiana og kan fortelle litt om forskjellen på service, mat og drikke?
     
  6. pineapple_juice

    pineapple_juice Aktivt Medlem

    Innlegg:
    368
    Likes mottatt:
    588
    Bonuspoeng:
    93
    Aldri si aldri... Det blir litt som Thai 747 intra-Asia, hvor biz-passasjerer (også award) kan velge blant de 9 setene i F-kabinen. (gjorde selv dette på en eurobonus-booking)
     
  7. veeegard

    veeegard Veteran

    Innlegg:
    1,725
    Likes mottatt:
    9,287
    Bonuspoeng:
    183
    Digresjon: Men du fikk ikke gjort dette før innsjekking hadde åpnet eller?
    Prøvde nemlig å sende en mail til TG for å reservere sete, men det var altså ikke mulig.
     
  8. pineapple_juice

    pineapple_juice Aktivt Medlem

    Innlegg:
    368
    Likes mottatt:
    588
    Bonuspoeng:
    93
    Fikk gjort det 16 dager dager før avgang, etter melding om equipment change fra 777 til 747. Gikk umiddelbart inn på Thai>Manage My Booking og fikk valgt sete 1A og 1K.
     
  9. coconuts

    coconuts Medlem

    Innlegg:
    213
    Likes mottatt:
    230
    Bonuspoeng:
    43
    Det spekuleres jo i at A380 blir byttet ut med A350 uten suites :( Noe som man potensielt ikke får vite før september. Er ukomfortabel med slik uvisshet...
     
  10. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,660
    Likes mottatt:
    32,508
    Bonuspoeng:
    293
    Altså, de bytter ut A380 med A350 på den spesifikke ruta? Eller at de kutter ut A380 fullstendig? Hvis de annonserer at de skal tilby Biz suites, så kan de vel ikke bytte den ut?
    Nuvel, vi får smøre oss med tålmodighet og se hva som skjer, jeg har iallefall ingen hast med å vrake bestillingen før jeg vet noe presist. :)
     
    Last edited: 08. mai 2019
    animals and Arvid1410 like this.
  11. Finnks

    Finnks Banushare

    Innlegg:
    239
    Likes mottatt:
    1,052
    Bonuspoeng:
    93
    Asiana sine A380 er vel leaset for en god stund ennå tror/håper jeg. Om det ikke er lønnsomt å drifte F så er det forhåpentligvis nok bis/øk-passasjerer på rutene til at det er grunnlag for å fortsette med A380 så lenge de har de i stedet for å sette de på bakken. På A350 er det jo plass til færre passasjerer. Mulig jeg er naiv og tar feil, men håper det er sånn.

    Om vi som har bestilt allerede i tillegg får refundert poengforskjellen mellom F og C er det en bra deal for meg ihvertfall. Suiten på Asiana er uansett fantastisk.

    Hadde gledet meg til en ny deilig pysjamas fra Asiana, den nåværende er snart brukt opp - så da blir det å kjøpe på eBay i stedet :)
     
    RoadKing liker dette
  12. afirm

    afirm Veteran InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    1,853
    Likes mottatt:
    5,476
    Bonuspoeng:
    183
  13. wilco

    wilco Medlem

    Innlegg:
    244
    Likes mottatt:
    257
    Bonuspoeng:
    63
    Dette var jo sykt kjedelig, skulle ha første F-tur med nettopp Asiana i starten av Oktober FRA-ICN. Da blir det bare å krysse fingrene for at LH slipper noen F-seter for samme dag 14 dager før da :(
     
  14. flying_all

    flying_all Finnair Platinum + EBD / EBG lifetime

    Innlegg:
    3,191
    Likes mottatt:
    7,003
    Bonuspoeng:
    183
    Flydde OZ F sept 2017 og OZ C nå i april 2019. Jeg vil si at servicen er like bra, maten (Bibimbap) smakte helt likt. Forskjellen blir vel heller pysj, suite, ekstra oppmerksomhet og det mer private/eksklusive rundt det med first class.

    Jeg flyr gjerne OZ C igjen nå som OZ F muligens forsvinner. Topp produkt :)
     
    drsyk, GinTonic, coconuts and 4 others like this.
  15. Maverick23

    Maverick23 Aktivt Medlem

    Innlegg:
    323
    Likes mottatt:
    740
    Bonuspoeng:
    93
    Dette var en svært trist sak. Har egentlig OZ F i november til ICN fra FRA, aldri prøvd tidligere. Hvordan ordner man dette praktisk? Ringe inn til Tallinn selv, og ordne ombooking?
     
  16. flying_all

    flying_all Finnair Platinum + EBD / EBG lifetime

    Innlegg:
    3,191
    Likes mottatt:
    7,003
    Bonuspoeng:
    183
    Brann meg på denne to ganger. Booket ICN KUL tur retur i business med A380. Som har first seter som business får valgt.

    Dagen kom og en a330 rullet opp til gate. Jaggu var det en a330 på returen også. (6 dager mellom flightene).

    Så uflaks og desidert første plass av dårligste business class jeg har prøvde ever. Service og seter var elendig på begge flights :(
     
  17. Fly med oss

    Fly med oss Stockholm

    Innlegg:
    401
    Likes mottatt:
    1,435
    Bonuspoeng:
    93
    Fløy ICN-FRA med OZ i First i går. Hadde halvveis forventet at de allerede hadde vært ute med sparekniven, men merket ingen forskjell fra tidligere utflukter. To forskjellige Champagne, kaviar, pysj, stappfullt amenity kit og mer mat enn jeg klarte å stappe i meg. First-loungen i ICN var også pusset opp i løpet av det siste året.
     
    flying_all, coconuts, drsyk and 2 others like this.
  18. coconuts

    coconuts Medlem

    Innlegg:
    213
    Likes mottatt:
    230
    Bonuspoeng:
    43
    Kastet inn håndkleet igår og bytta ut ICN-FRA (OZ F) i feb 2020 med SIN-PEK (SQ F) + PEK-LHR (CA F).

    Agenten i Tallinn kunne fortelle meg at det vises i systemet deres allerede nå at det blir Business Suites på ICN-FRA flighten istedenfor F. Uten at Asiana har nedgradert bookingklassen fra F til C. Så enten er dem treige eller faktisk tenkt å belaste F-poengpris for Business Suites..
     
    Insomnia4u and watchaddicted like this.
  19. watchaddicted

    watchaddicted Reisende fant

    Innlegg:
    1,945
    Likes mottatt:
    3,898
    Bonuspoeng:
    113
    Var ikke den verste endringen det der. Er det 14 dager eller mindre til returen starter når du reiser ut er sannsynligheten for LH F stor ut av PEK:)
     
  20. GinTonic

    GinTonic Senior Medlem

    Innlegg:
    833
    Likes mottatt:
    699
    Bonuspoeng:
    93
    Slik som jeg kjenner C-service hos Asiana etter 5-6 turer i både F og C, så hadde jeg ikke hatt noe problem med å betale F-poengpris for Business Suites. Hardt produkt er jo det samme, tilgang til F-lounge i ICN, samt at mat/drikke osv. er minimalt forskjellig.
     

Del denne siden