Da nærmer det seg slutten av Bali-turen vår, og her følger dermed noen enkle tips:
Et par netter på
The Haven Suites i. Canggu en halvtimes kjøring fra DPS kan absolutt anbefales. Strøkne rom, fint bassengområde, god mat, kort vei til stranden, samt rimelig og bra massasje. Her betalte vi 1500 NOK per natt for et romslig rom med balkong, to senger og stort bad.
Suarga Padang Padang vil jeg gå så langt som å kalle et must for enhver besøkende. Rett og slett latterlig lekkert. Rå bassengutsikt utover surferne som herjer bølgene like nedenfor. Her betalte vi 2000 NOK per natt for et rom med to dobbeltsenger fordelt på to etasjer.
I Ubud bodde vi på
Jungle Retreat. Styr unna dette hotellet. Gammelt og slitt, med et direkte avskyelig utebasseng. Her valgte vi dermed å bruke tiden på sightseeing, og jeg kan VIRKELIG anbefale
Amansuka Tour. Vi fant dem på Tripadvisor, ringte kvelden før og avtalte at de plukket oss opp på hotellet neste morgen. Her ble vi møtt av Wayan, som kunne fortelle oss at dette var en familiebedrift eid av to svigersøsken og deres nevø. Alle heter for øvrig Wayan (som alle førstefødte på Bali visstnok gjør), så spør etter «Handsome Wayan» for å få vår Wayan

Utrolig behagelig og kunnskapsrik fyr, som vi også leide inn som sjåfør (med litt touring) til Suarga neste dag. Behagelig bil med A/C, og han tok rundt 50 usd for en full dag (8-10 timer). Ekstra pluss i margen for at han aksepterte alle valuater, og at jeg dermed fikk tømt lommeboken for litt yen og SGD.
For øvrig takk til
@bighc for tips til reiserute og spesifikt Haven Suites og Suarga!
Vis alt...