Bali - tråden

Tråd i 'Reisemål' startet av Ruby, 23. jan 2014.

  1. Eddie47

    Eddie47 1D

    Innlegg:
    14,184
    Likes mottatt:
    869,721
    Bonuspoeng:
    293
    Er Grab på Bali?
     
  2. EndreD

    EndreD Veteran

    Innlegg:
    1,992
    Likes mottatt:
    10,934
    Bonuspoeng:
    183
    Ja
     
  3. Upsaker

    Upsaker Fastboende

    Innlegg:
    7,759
    Likes mottatt:
    21,957
    Bonuspoeng:
    293
    Mulig det var Gojek du mente, uansett en app alle som skal til Bali må sjekke ut. Her kan du bestille alt fra massasje til lunsj og badedyr gjennom en app.
     
    chrt, drsyk and Edvard like this.
  4. ccurrahee

    ccurrahee Helt hekta

    Innlegg:
    9,652
    Likes mottatt:
    34,854
    Bonuspoeng:
    293
    En app som tilbyr service både til single, par og familer altså :)
     
    drsyk, EndreD, Misterix and 2 others like this.
  5. EndreD

    EndreD Veteran

    Innlegg:
    1,992
    Likes mottatt:
    10,934
    Bonuspoeng:
    183
    Gojek, ja. Får skylde på autokorrektur. Absolutt en app alle som skal til Bali bør ha.
     
  6. WannaBeFrequentFlyer

    WannaBeFrequentFlyer EBD (Lifetime Gold), Strawberry Platinum Lifetime

    Innlegg:
    1,232
    Likes mottatt:
    1,358
    Bonuspoeng:
    113
    Takker
     
  7. Gullars

    Gullars Veteran

    Innlegg:
    3,099
    Likes mottatt:
    4,824
    Bonuspoeng:
    113
    Ankommer Bali i morgen. Ser det skrives at Grab er der. Fungerer det fint eller bør vi gå for Golden Bird fra flyplassen til hotellet (35 min)?

    Ellers noen anbefalinger for oppholdet? Har to netter på Haven Suites (Canggu), to netter på Jungle Retreat (Ubud) og to netter på Suarga (Uluwatu).
     
    Last edited: 30. sept 2019
  8. Gabface

    Gabface Medlem

    Innlegg:
    195
    Likes mottatt:
    378
    Bonuspoeng:
    63
    jeg har akkurat vært på Bali. Bestill en golden bird ved ankomst DPS til hotellet. Deretter laster du ned blue bird appen og bruker den når du trenger taxi ellers på turen. Blue bird appen fungerer som uber appen, man får vite pris på forhånd og det er ikke noe tull.
     
    Gullars liker dette
  9. rsteink

    rsteink Nyfrelst

    Innlegg:
    32
    Likes mottatt:
    18
    Bonuspoeng:
    8
    Teller ned til vår tur med SQ C til Bali på nyåret. Blir dog litt urolig når jeg leser i nyhetene rundt de nye lovene som foreslås vedtatt. For de som ikke har fått det med seg; den muslimsk-dominerende ledelsen i landet ønsker å kriminalisere blant annet utenomekteskaplig sex, blasfemi og kritikk av presidenten (https://www.theguardian.com/world/2...s-it-why-does-it-matter-and-will-it-be-passed).

    Nå kan det virke som at de internasjonale reaksjonene (deriblant innreise-advarsel fra australske mydnigheter) og nasjonale demonstrasjonene har nådd gjennom. Avstemmingen er foreløpig utsatt på ubestemt tid, og jeg har også lest at om vedtatt, så vil det ta et par år før loven gjøres gjeldende.

    Nå er det uansett ikke bra at en nasjon beveger seg i den retningen i 2019, og jeg vil nødig støtte slik politikk. Det rare her er at Bali generelt er et veldig tolerant samfunn hvor hinduismen har stor plass, og jeg som ugift moderne jordboer trives generelt godt. Flybilletter er i boks, men er skeptisk til å booke hotell, ettersom destinasjonen vår krever forhåndsbetaling uten refund.

    Andre her som skal til Bali i næremste fremtid og møter samme (eventuelle) problemstilling? Tenker dere det er verdt bekymringen, eller hadde dere lagt inn hotellbestillingen snarest?
     
  10. Edvard

    Edvard 一期一会

    Innlegg:
    4,174
    Likes mottatt:
    11,213
    Bonuspoeng:
    183
    rsteink liker dette
  11. Gullars

    Gullars Veteran

    Innlegg:
    3,099
    Likes mottatt:
    4,824
    Bonuspoeng:
    113
    Da nærmer det seg slutten av Bali-turen vår, og her følger dermed noen enkle tips:

    Et par netter på The Haven Suites i. Canggu en halvtimes kjøring fra DPS kan absolutt anbefales. Strøkne rom, fint bassengområde, god mat, kort vei til stranden, samt rimelig og bra massasje. Her betalte vi 1500 NOK per natt for et romslig rom med balkong, to senger og stort bad.

    Suarga Padang Padang vil jeg gå så langt som å kalle et must for enhver besøkende. Rett og slett latterlig lekkert. Rå bassengutsikt utover surferne som herjer bølgene like nedenfor. Her betalte vi 2000 NOK per natt for et rom med to dobbeltsenger fordelt på to etasjer.

    I Ubud bodde vi på Jungle Retreat. Styr unna dette hotellet. Gammelt og slitt, med et direkte avskyelig utebasseng. Her valgte vi dermed å bruke tiden på sightseeing, og jeg kan VIRKELIG anbefale Amansuka Tour. Vi fant dem på Tripadvisor, ringte kvelden før og avtalte at de plukket oss opp på hotellet neste morgen. Her ble vi møtt av Wayan, som kunne fortelle oss at dette var en familiebedrift eid av to svigersøsken og deres nevø. Alle heter for øvrig Wayan (som alle førstefødte på Bali visstnok gjør), så spør etter «Handsome Wayan» for å få vår Wayan ;) Utrolig behagelig og kunnskapsrik fyr, som vi også leide inn som sjåfør (med litt touring) til Suarga neste dag. Behagelig bil med A/C, og han tok rundt 50 usd for en full dag (8-10 timer). Ekstra pluss i margen for at han aksepterte alle valuater, og at jeg dermed fikk tømt lommeboken for litt yen og SGD.

    For øvrig takk til @bighc for tips til reiserute og spesifikt Haven Suites og Suarga!
     
    snartur, drsyk, ChrisTW and 7 others like this.
  12. Fredrik81

    Fredrik81 EBG BA Sølv og HHGull

    Innlegg:
    2,838
    Likes mottatt:
    2,661
    Bonuspoeng:
    113
    Da ser det ut som Wayan familien må slite med oss også på fredag :) Jeg bestilte like så greit i appen. Er det andre utgifter/inngangspenger jeg må regne med å betale for uten mat og drikke.
     
  13. Gullars

    Gullars Veteran

    Innlegg:
    3,099
    Likes mottatt:
    4,824
    Bonuspoeng:
    113
    Så kult! Jeg sa (dog litt spøkefullt) at han kunne forvente seg å bli tråkket ned av nordmenn fremover ;) Husk å hilse da!

    Utenom bil og lunsj er det inngangspenger der dere ønsker. Jeg tipper vi brukte to-tre hundre norske kroner totalt for to personer.
     
    Fredrik81 liker dette
  14. Techsalsa

    Techsalsa Medlem

    Innlegg:
    109
    Likes mottatt:
    41
    Bonuspoeng:
    28
    Jeg reiser til Bali i desember. Noen anbefalinger på hotell rundt Komodo?
    Vi er først i Uluwatu i 3.5 dag sen Komodo/rundt der i 6 dager sen gili air 6.5 dag og sist nusa (har ikke bestemt hvilken nusa øy enda). Vi dykker og er første gang i Bali. Noen anbefalinger? Hotell feks? Kan jeg bruke amex der? Takk
     
  15. Vaskehanske

    Vaskehanske Den evige jakten på poeng..

    Innlegg:
    182
    Likes mottatt:
    356
    Bonuspoeng:
    63
    Sterk anbefaling!

    Bo ved vulkanen Mount Agung, med infinity pool og tidenes beste utsikt!
    Vi var her i tre dager totalt, og beste relax/rehab/zenzen/meditasjons dagene... ja dere skjønner tegninga!

    Våknet opp hver dag i 6 tiden for å spiste frokost og se soloppgangen ved vulkanen.
    Badet i infinity poolen hele dagen, og ble serverer mat og drikke hele dagen fra deres private staff ved stedet. Maten var utrolig god!

    De har 3 rom:
    - Rom for 2 personer, utsikt til vulkanen fra senga.
    - Villa for 4 personer, utsikt til vulkanen fra toalettet og dusjen.
    - Rom for 2 personer, her må du faktisk gå ut til infinity poolen for å få en view av vulkanen.

    https://www.airbnb.no/users/show/186405181
    http://villaiseh.com/

    Staff og eiere var helt utrolig bra, og synes det var mye bedre enn hva bildene klarer og fremheve.

    Om noen drar, hils masse til eierne Gus, Primawati og staffet :)

    [​IMG]
     
  16. Fredrik81

    Fredrik81 EBG BA Sølv og HHGull

    Innlegg:
    2,838
    Likes mottatt:
    2,661
    Bonuspoeng:
    113
    Sitter på flyet hjem nå. C produktet til TK er langt bedre intra Europa sammenlignet med konkurrentene, men imponerer på ingen måte på longhaul flightene. Tre hovedretter kjøtt, reker eller pasta. Når de kom til oss på rad 5 var det kun reker eller pasta.
    På vei ned hadde de kun amenity kit for herrer. På vei hjem nå var det kun fruen som fikk og ikke min datter. Det var ikke mulig å gi henne en for damer da de ikke gir barn slik ble jeg fortalt. På rad 2 sitter det ei yngre jente med dame utgaven, av kittet så det var nok enten løgn eller så har hun den moren fikk på vei ned.
    Det at hard produktet er trangt og litt i korteste laget er heller ikke noe pluss.
    Innsjekk tar for lang tid, loungen var elendig, ingen fastlane i securety. My klaging med disse ilandsproblemene, men det burde være mulig å gjøre en bedre jobb, hadde jeg betalt med penger hadde jeg nok vært meget skuffet. Får håpe de ikke går tom for Champis og at maten smaker.
     
    Last edited: 13. okt 2019
    drsyk liker dette
  17. elgaaen

    elgaaen Senior Medlem

    Innlegg:
    783
    Likes mottatt:
    525
    Bonuspoeng:
    93
    Hei.

    Hvordan er det på Bali om dagen? Vurderer sommerferien der neste år med ei på nesten 2 år.

    Er det mye søppel vannet/strender etc?

    Bali er på en måte ødelagt av Instagram, da alle bare viser solsiden av det fullt av filter.
     
  18. Jeanette

    Jeanette Veteran

    Innlegg:
    2,228
    Likes mottatt:
    5,089
    Bonuspoeng:
    183
    Det er ikke søppel i vannet eller på strendene om sommeren - dette er kun et problem under regntiden da strømmene fører med seg store lass med søppel som dessverre driver i retning Balis sørvestre side.

    Bali er vakkert også uten filter. Det gjelder bare å finne de rette stedene.
     
    Travellingalf and Maggie like this.
  19. elgaaen

    elgaaen Senior Medlem

    Innlegg:
    783
    Likes mottatt:
    525
    Bonuspoeng:
    93
    Hva anbefaler du? Vi ser kanskje for oss en villa inne på et hotell ved stranden? Da har man sin egen Oase samtidig med hotellets fasiliteter.
     
  20. Magnus77

    Magnus77 Senior Medlem

    Innlegg:
    770
    Likes mottatt:
    933
    Bonuspoeng:
    93
    Mulia villas, Nusa Dua. Vi er her nå, HELT FANTASTISK!!!
     
    bighc liker dette

Del denne siden