Bali - tråden

Tråd i 'Reisemål' startet av Ruby, 23. jan 2014.

  1. elgaaen

    elgaaen Senior Medlem

    Innlegg:
    783
    Likes mottatt:
    525
    Bonuspoeng:
    93
    Ser sinnsykt fint ut, men ganske dyrt i Juli:)
     
  2. Techsalsa

    Techsalsa Medlem

    Innlegg:
    109
    Likes mottatt:
    41
    Bonuspoeng:
    28
    Hei,
    Kan jeg få noen ærlige tilbakemeldinger - er disse flyvningene trygge?

    Vil virkelig se Komodo island, men er litt bekymret for lokale flyselskaper. Jeg skal ta AirAsia fra Bali (DPS) til Labuan Bajo.

    Men fra Labuan Bajo - Lombok vet jeg ennå ikke hvilken jeg skal / kan gå med ... LION AIR :eek::(? Har sett dårlig om Lion Air og Wings air, de er de eneste som flyr direkte fra Labouan Bajo til Lombok...

    Garuda AIR flyr derifra, men problemet mitt da er at de har 5 timers stopp i DPS (Bali) og da er jeg fremme i Lombok sent (planen er å reise til Gili). Jeg har ikke tid til å være på det ene eller andre stedet, så jeg har begrenset med tid.

    AirAisa:
    Labuan Bajo - Bali (DPS) - Lombok
    Flyget landar 10:00 ca och flyget till Lombok går 10:40 :( så ingen tid...

    Garuda Air:

    Labuan Bajo - Bali (DPS) - Lombok (er framme kl 20:30 i Lombok) og skal videre til Gili Air :( Vet ikke når siste båt går)

    Vil gjerne høre hva dere synes. Takk!:)
     
  3. AndreAa

    AndreAa Medlem

    Innlegg:
    128
    Likes mottatt:
    73
    Bonuspoeng:
    28
    Tok Garuda fra Lombok til Bali i fjor - helt kurant, regner med det er mye tryggere enn oppholdet på Gili Air...var det under jordskjelv og det var ikke å anbefale..
     
  4. Techsalsa

    Techsalsa Medlem

    Innlegg:
    109
    Likes mottatt:
    41
    Bonuspoeng:
    28
    Såpass, når var dette? :(
     
  5. Techsalsa

    Techsalsa Medlem

    Innlegg:
    109
    Likes mottatt:
    41
    Bonuspoeng:
    28
    Fant ulike priser på fly:

    Wings air, noen?? :S
    Er ikke så bra kanskje,, eller? Er direkte fly men er veldig usikker på hvordan sikkerheten hos de ansatte + flyet i seg selv er :(
    upload_2019-10-26_19-30-41.png


    Ellers så har jeg dette alternativet (bruker da hele dagen på reise) men er kanskje best å tryggest?
    [​IMG]
     
  6. AndreAa

    AndreAa Medlem

    Innlegg:
    128
    Likes mottatt:
    73
    Bonuspoeng:
    28
    Garuda kunne jeg flydd igjen. Området er svært jordskjelv utsatt..ikke noe stor fare så lenge du ikke er i store bygninger, «faren» med gili air er at det ikke er noen høyder, så om jordskjelvet skulle inntreffe og en tsunami komme er det ingen steder å rømme... var der i august i fjor. Bare å bruke Google - ingen problem med å reise til Bali, men hadde holdt meg unna øyene utenfor mtp området de ligger i.
     
    Techsalsa liker dette
  7. Techsalsa

    Techsalsa Medlem

    Innlegg:
    109
    Likes mottatt:
    41
    Bonuspoeng:
    28
    Nå ble jeg litt skremt :$ som du sier... Kommer tsunami så er det ikke noe sted å dra til på Gili Air? :( Takk for din tilbakemelding.
     
  8. jgroneng

    jgroneng Fastboende

    Innlegg:
    5,220
    Likes mottatt:
    17,304
    Bonuspoeng:
    293
    Hvor mange tsunamier har det vært i området de siste 50 år?
     
  9. AndreAa

    AndreAa Medlem

    Innlegg:
    128
    Likes mottatt:
    73
    Bonuspoeng:
    28
    Fair point - men er blant de mer utsatte stedene.. hadde ingen betenkeligheter med å reise selv, men etter å ha vært der under jordskjelv og sett (fraværet) av infrastruktur/beredskap dersom noe inntreffer så anbefaler jeg ingen å reise der, men det er bare min mening.

    Er vel ikke mer enn ett år siden det var en tsunami i Indonesia som kostet rimelig mange menneskeliv...

    Ikke meningen med noe skremselspropaganda, men hadde holdt meg på en øy med minst en høyde ;)
     
  10. Edvard

    Edvard 一期一会

    Innlegg:
    4,174
    Likes mottatt:
    11,213
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg ville fint flydd på Wings/Lion Air direkte.
    Alternativt fly Garuda eller AirAsia via DPS og ta båten neste morgen til Gili.
     
    Techsalsa liker dette
  11. geirek

    geirek Aktivt Medlem

    Innlegg:
    257
    Likes mottatt:
    495
    Bonuspoeng:
    63
    Har selv tatt båt fra Bali til Gili T,absolutt greit alternativ det å.
     
  12. Techsalsa

    Techsalsa Medlem

    Innlegg:
    109
    Likes mottatt:
    41
    Bonuspoeng:
    28
    Hvor lenge siden tok du båt? Hvis jeg er på flyplassen, hvor er det jeg skal for å reise med en båt til gili air? Hvor mange timer tar det? Takk!
     
  13. geirek

    geirek Aktivt Medlem

    Innlegg:
    257
    Likes mottatt:
    495
    Bonuspoeng:
    63
    ca 7 år siden,vi tok turen med denne båten, https://www.baliferry.com/,finnes flere fastboat alternativer,men tror denne er av de greiere. ca 30 min fra flyplassen til padang bay hvor båten går ifra,tror det tar ca 2 timer om du får direkte båten
     
  14. Techsalsa

    Techsalsa Medlem

    Innlegg:
    109
    Likes mottatt:
    41
    Bonuspoeng:
    28
    Hei,
    Tusen takk for ditt tips! Når jeg søker på google maps fra flyplassen til Padang Bai, så står det at det tar 1.5 time dit :'( da kommer vi aldri rekke det.
    Vårt fly 22 desember lander 10:25 og siste båten går 12:15 :'( hva tenker du? Takk!

    Ha en strålende dag videre!
     
  15. Techsalsa

    Techsalsa Medlem

    Innlegg:
    109
    Likes mottatt:
    41
    Bonuspoeng:
    28
    Fikk også et svar fra de (bluewater express). Serangan er tydeligvis veldig nær flyplassen.

    Our last boat will be leaving ETD 11:00 AM from Serangan and ETD 12:15 PM from Padang Bai. If your flight will arrive at 10:25 AM so it is not possible to catch the boat.
     
  16. Upsaker

    Upsaker Fastboende

    Innlegg:
    7,757
    Likes mottatt:
    21,957
    Bonuspoeng:
    293
    Uansett hvor nærme det er så må du beregne minst en time på å få bagasje og komme deg gjennom tollen, gjerne mer.
     
  17. Klokkesamler

    Klokkesamler Senior Medlem

    Innlegg:
    501
    Likes mottatt:
    457
    Bonuspoeng:
    63
    Etter en fantastisk ferie i 2018 ( med unntak av matforgiftning.) Så ønsker vi oss tilbake til Bali. Sist vi var der bodde vi på Hilton Nusa Dua. Denne gang ønsker vi å prøve ut fenomenet: Bali Villa. Vi har hørt mye, men finner ikke så voldsomt mye info om det. Er det noen som har gode tips til slike Villaer?
     
  18. Monkeycat

    Monkeycat Mmmm...beer...

    Innlegg:
    195
    Likes mottatt:
    350
    Bonuspoeng:
    63
    Jeg er i noenlunde samme situasjon bortsett fra at fly allerede er i boks, men vi lurer fælt på hvor og hvordan vi skal bo. 2 voksne og 2 ungdommer....
     
  19. bighc

    bighc Bonusjeger

    Innlegg:
    1,353
    Likes mottatt:
    4,306
    Bonuspoeng:
    113
    Hett tips: The Beach House Berawa
    3 minutter fra stranden, masse hyggelige cafaeer og restauranter i området rundt. Finns Beachclub rett nedi gaten. 10 min med taxi til Seminyak for restaurantbesøk på kvelden. Kan gå fra stranden også enten mot Seminyak eller ut til Canggu.
     
    Last edited: 06. nov 2019
    Trykkern and Schlandy like this.
  20. Schlandy

    Schlandy Veteran

    Innlegg:
    1,558
    Likes mottatt:
    4,285
    Bonuspoeng:
    113
    det så da rimelig snasent ut det der....
     

Del denne siden