Bali - tråden

Tråd i 'Reisemål' startet av Ruby, 23. jan 2014.

  1. paramberg

    paramberg Veteran

    Innlegg:
    2,847
    Likes mottatt:
    7,988
    Bonuspoeng:
    183
    Ettersom Sri Lanka i januar ser dårlig ut heller jeg mot bali i august neste år.
    Det skal være bra med vær der da? :)
     
  2. Jeanette

    Jeanette Veteran

    Innlegg:
    2,228
    Likes mottatt:
    5,089
    Bonuspoeng:
    183
    Ja, lite/ikke noe regn og behagelig temperatur (dvs 26-30 grader, ikke 35 + som det kan være på vinteren).
     
    paramberg liker dette
  3. spacecosmos

    spacecosmos EBD

    Innlegg:
    584
    Likes mottatt:
    2,986
    Bonuspoeng:
    93
    Vi var der i slutten av januar i år (noe som virker som en evighet siden). Temperaturen var perfekt og vi var heldige med bare én dag med regn av 10. Det kan teoretisk sett være litt regn i denne perioden, så litt bingo om man får det eller ei.

    Det er uansett behagelig med litt regn i varmen. ;)

    [Edit:] Ser du skrev august, da er det stort sett godt og varmt med lite nedbør.
     
    Last edited: 24. aug 2020
    paramberg liker dette
  4. Edvard

    Edvard 一期一会

    Innlegg:
    4,174
    Likes mottatt:
    11,213
    Bonuspoeng:
    183
    Bali stengt for utenlandske turister ut 2020.

    The government is still prohibiting its citizens from traveling abroad at least until the end of 2020. In line with the policy, we also cannot open the gate to international travelers until the end of 2020 as the situation in Indonesia, including Bali, is not yet safe to welcome them," said Bali Governor Wayan Koster in a statement Saturday.

    https://www.thejakartapost.com/travel/2020/08/24/bali-postpones-plans-to-welcome-international-travelers

    https://ourworldindata.org/covid-cases?country=NOR~IDN

    https://twitter.com/indtravel
     
  5. Rscott

    Rscott Senior Medlem

    Innlegg:
    1,441
    Likes mottatt:
    3,275
    Bonuspoeng:
    113
    Last edited: 26. aug 2020
    kfly, Edvard, paramberg and 3 others like this.
  6. Jeanette

    Jeanette Veteran

    Innlegg:
    2,228
    Likes mottatt:
    5,089
    Bonuspoeng:
    183
    Aj aj aj... kjedlig, men hadde nesten ikke forventet noe annet. Fint å se at det i land som er helt avhengig av turisme ikke gjenåpnes til tross for store økonomiske konsekvenser. Kunne jo vært fristende å pynte litt på tallene for å få turistene tilbake. Selv om det sikker hadde straffet seg litt lenger frem i tid... Jeg er i all fall klar så snart Bali er klar til å ta meg i mot, og norske myndigheter lar meg reise uten karantene.
     
    Edvard and milehigh like this.
  7. paramberg

    paramberg Veteran

    Innlegg:
    2,847
    Likes mottatt:
    7,988
    Bonuspoeng:
    183
  8. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,902
    Likes mottatt:
    57,544
    Bonuspoeng:
    293
    Da har jeg fått booket meg en tur til Bali i september neste år. Får håpe det er mulig å reise dit da. Vi ankommer DPS en lørdag, og reiser igjen lørdag uken etter.

    I den sammenheng har jeg spørsmål om hvor vi skal bo, og hva vi skal gjøre. Tipper noen dager med total avslapping er greit, og noen dager med litt sightseeing/turist-ting. Og tenker at avslapping er best å avslutte med.

    Har lest litt i tråden her, og mitt utgangspunkt er noe slikt:
    3(4?) netter i Ubud og 4(3?) netter ved stranden et sted.
    (Trenger ikke egentlig være ved stranden, eget basseng hadde vært digg)

    Hva mener folket?

    EDIT:
    Dette er litt over budsjettet:
    upload_2020-10-27_11-0-35.png
     
    Last edited: 27. okt 2020
  9. Jeanette

    Jeanette Veteran

    Innlegg:
    2,228
    Likes mottatt:
    5,089
    Bonuspoeng:
    183
    Så gøy at dere skal til Bali @holmen! Liker dere best jungel eller strand, avslapning eller uteliv? Budsjett pr natt?
     
  10. Eddie47

    Eddie47 1D

    Innlegg:
    14,183
    Likes mottatt:
    869,718
    Bonuspoeng:
    293
    Ubud: Royal Kamuela Villa & Suites ... bestill villa med eget basseng, be om en villa med gode solforhold.
    https://www.kamuelavillas.com/en/villa/view/3/royal-kamuela-villas---suites-at-monkey-forest--ubud
    Få hotellet til å hente dere på flyplassen (be om at Sulis henter dere) og be om at han kjører dere til neste destinasjon med innlagt sightseeing (1/2 dag)
    God tur!
    Vi bodde de siste dagene Nusa Dua, Westin .... det mest imponerende der var resepsjonen, ellers var det helt greit hotell med en flott itaiensk restaurant og en fantastisk japansk restaurant.
     
    Upsaker liker dette
  11. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,902
    Likes mottatt:
    57,544
    Bonuspoeng:
    293
    Vi liker begge deler. (Ikke at vi har vært så mye i jungelen..)
    Derfor tenkte jeg å dele opp oppholdet litt, så vi får litt jungel og litt strand, og mulighet til å spise digg mat. (Det siste er egentlig det viktigste)
    Tenker at avslapning (og god mat) er en fin avslutning på oppholdet.
    Budsjett, tja.. Ca 20k for hele oppholdet. 7 netter. Men det er ikke spikret.
     
  12. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,902
    Likes mottatt:
    57,544
    Bonuspoeng:
    293
    Det så veldig fint ut, men var litt over budsjettet.. Men det står på listen nå. :)

    Da dropper vi Westin i Nusa Dua.
    Kikket litt på Grand Hyatt, synes det så ganske OK ut.
     
  13. Eddie47

    Eddie47 1D

    Innlegg:
    14,183
    Likes mottatt:
    869,718
    Bonuspoeng:
    293
    På Kamuela er det også flotte hotell-rom også hvor bassenget ligger rett utenfor, fra 1.etg kan du gå fra egen balkong og rett i bassenget ...
     
    holmen liker dette
  14. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,902
    Likes mottatt:
    57,544
    Bonuspoeng:
    293
    3 eller 4 netter på Kamuela? (Og da 4 eller 3 netter i feks Nusa Dua..)
     
    Eddie47 liker dette
  15. Eddie47

    Eddie47 1D

    Innlegg:
    14,183
    Likes mottatt:
    869,718
    Bonuspoeng:
    293
    Må vel i rettferdighetens navn nevne at vi ikke yter Westin skikkelig rettferdighet.
    Vi var i reisemodus helt fra vi sjekket inn fordi Erna hadde sagt at vi måtte pelle oss hjem snarest mulig.
    Vi ble oppgradert til suite umiddelbart da vi klaget på første rommet.
    Vi fikk all den hjelp og støtte vi trengte av resepsjon og ledelse.
    Veldig bra basseng ... stranden var fin, men kunne vært ryddet bedre.

    Med Nusa Dua og helt sikkert andre strandområder er det å bemerke at fort kan bli Australias granca.
     
    RoadKing liker dette
  16. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,902
    Likes mottatt:
    57,544
    Bonuspoeng:
    293
    Men er det noe poeng å flytte seg fra Ubud? Kanskje vi skal bare bli på Kamuela?
     
  17. VirreVapp

    VirreVapp Aktivt Medlem

    Innlegg:
    370
    Likes mottatt:
    859
    Bonuspoeng:
    93
    Ubud er sterkt oppskytt, kun turistos og backpackere over alt. Holder med en dag der..
     
  18. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,902
    Likes mottatt:
    57,544
    Bonuspoeng:
    293
    OK.
    Hvor reiser man da?
    Ønsker rolig og avslappende hotell, men med mulighet for god mat i nærheten. Men vi blir lei av å ligge på solsengen hele dagen, så vi trenger mulighet for litt sightseeing innimellom.
     
  19. Jeanette

    Jeanette Veteran

    Innlegg:
    2,228
    Likes mottatt:
    5,089
    Bonuspoeng:
    183
    Hvis man tenker på Ubud "by" så holder det med en dag, men der det er ikke byen som er Ubuds trekkplaster, men omegn, natur og aktiviteter.

    Foreslår 3 netter i Ubud på Kayon Resort (ikke Jungle resort - de har nemlig to ulike). Perfekt beliggenhet i jungelen, men kort vei med gratis shuttle inn til byen.

    Aktiviteter - rafting, sykkel - eller el-sykkeltur, ATV, soloppgangstur på toppen av vulkanen Mt. Batur, massasje på Karsa Spa (gå fra Ubud by opp Campuhan ridge og til Karsa, så får dere tur og spa i ett).

    Restauranter:
    Aperitif (fine dining - veldig bra sted!)
    Kubu (fine dining - dog bedre omgivelser enn mat)
    Milk and Madu (casual, brunch)
    Suka espresso (brunch/lunsj)
    Blanco par Mandif (fine dining)
    Bridges (mer for utsikten enn maten, prøv å få bord en halvtime før solnedgang så man får se omgivelsene både i lys og mørke)

    Når der gjelder stranddelen vil jeg fraråde Nusa Dua - sjelløst sted. Da er Jimbaran bedre, fortsatt fine strender, men litt mer "lokalt". Likevel, lite å velge mellom når det gjelder restauranter/uteliv.

    Vi sverger selv til Bukit-halvøya, og da særlig Bingin, men her er det lite å gjøre utenom å nyte chill strandliv og surfe. Moped må til for å komme seg til de ulike strendende/områdene på halvøya, og når man ser hvordan der kjøres på Bali er ikke det for alle.

    Seminyak er elsket og hatet - jeg digger det for det det er. Mennesker, god atmosfære og et hav av gode restauranter og beach clubs. Stranda er imidlertid ingen høydare, og lagt fra " eksotisk". Synes man dette virker masete, er Canggu et "Seminyak light" med et utvalg gode restauranter og beach clubs, men likevel kort vei til Seminyak om man ønsker å oppsøke dette.

    Av hoteller i Seminyak kan jeg anbefale Indigo, Seminyak beach resort og spa eller Oberoi. Eller kanskje leie en villa med eget basseng? Dem er det mange av og man får mye for pengene.

    Si gjerne fra når du har bestemt deg, så har jeg nok flere tips på lur til de ulike stedene. ;)
     
    kfly, milehigh, dahlmath and 4 others like this.
  20. Jeanette

    Jeanette Veteran

    Innlegg:
    2,228
    Likes mottatt:
    5,089
    Bonuspoeng:
    183
    Vil absolutt anbefale en splitt mellom kyst og innland.
     
    holmen liker dette

Del denne siden