Bali - tråden

Tråd i 'Reisemål' startet av Ruby, 23. jan 2014.

  1. Jeanette

    Jeanette Veteran

    Innlegg:
    2,228
    Likes mottatt:
    5,089
    Bonuspoeng:
    183
    Både august, september og mai er gode måneder. Ikke regntid, og ikke uutholdelig varmt. Perfekte måneder etter min mening :D Litt mindre folk i mai og september enn august.
     
    paramberg liker dette
  2. oalex

    oalex Medlem

    Innlegg:
    93
    Likes mottatt:
    240
    Bonuspoeng:
    33
    Gi gass;) de prøver vel å booste litt turisme post covid. Hvor tenker du dra?
     
  3. paramberg

    paramberg Veteran

    Innlegg:
    2,847
    Likes mottatt:
    7,988
    Bonuspoeng:
    183
    Null peiling enda. Overraskelsestur med mor som er 61 år som har blitt utsatt pga covid :p så med samboer i august :)

    Områder å anbefale?

    Så bare kjapt på overnatting og kom over feks dette https://www.thewolasvillas.com som hadde utrolig rimelige priser. Ikke sett så fryktelig mye enda, men dette ligger vel i Seminyak
     
  4. Jeanette

    Jeanette Veteran

    Innlegg:
    2,228
    Likes mottatt:
    5,089
    Bonuspoeng:
    183
    Ikke prima beliggenhet. Jalan Sunset er veldig trafikkert. Ville forsøkt å finne noe nærmere stranda. Ville også lett litt lengere nord. Petitenget-området er bra.
     
    paramberg liker dette
  5. paramberg

    paramberg Veteran

    Innlegg:
    2,847
    Likes mottatt:
    7,988
    Bonuspoeng:
    183
    Takk!! :) Har du noen hoteller / villa og anbefale?
     
  6. Gabface

    Gabface Medlem

    Innlegg:
    195
    Likes mottatt:
    378
    Bonuspoeng:
    63
    Er det Seminyak du skal til er Hotel indigo veldig fint. Der vil din mor finne roen(veldig grønt, og har tilnærmet en oase inne på eget område) og har en helt utrolig frokost, kanskje den beste hotellfrokosten jeg har opplevd.
     
    Jeanette and paramberg like this.
  7. Jeanette

    Jeanette Veteran

    Innlegg:
    2,228
    Likes mottatt:
    5,089
    Bonuspoeng:
    183
    Helt enig med @Gabface vedrørende Indigo. Veldig fint hotell med flotte rom, nydelig bassengområde og fantastisk god frokost. Pluss at det ligger nærmest på stranda, kun skilt av en liten gangvei (som også brukes av mopeder). Flott sjøutsikt fra hotellet om de velger rom som vender den veien.

    Når det gjelder villaer har vi vært veldig fornøyd med Puri Pani. Samme firma (tror jeg) drifter også noen andre villaer i samme stil som også har fått gode anmeldelser - Villa Alliv, Villa Wahah, Villa Tsuchi og Villa Mandala.
     
    paramberg liker dette
  8. paramberg

    paramberg Veteran

    Innlegg:
    2,847
    Likes mottatt:
    7,988
    Bonuspoeng:
    183
    Takk takk, da skal jeg se litt her :) !
     
    Jeanette liker dette
  9. Maggie

    Maggie Veteran

    Innlegg:
    4,259
    Likes mottatt:
    22,035
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg skulle selv til hotel Indigo etter gode tips fra @Jeanette sommeren 20. Men så kom et vist virus :confused: Har det hotellet til gode:)
     
    Jeanette and paramberg like this.
  10. oalex

    oalex Medlem

    Innlegg:
    93
    Likes mottatt:
    240
    Bonuspoeng:
    33
    Se på Alila Seminyak eller Anantara Uluwatu.
     
  11. paramberg

    paramberg Veteran

    Innlegg:
    2,847
    Likes mottatt:
    7,988
    Bonuspoeng:
    183
    Ser noen av hotellene og villaene jeg har sett på har fjernet all rabatt nå idag og prisene økt ganske mye enn det de var for noen dager siden.. Bare en heads-up om noen andre sitter litt på gjerdet i forhold til å bestille opphold :)
     
  12. Daniell

    Daniell Nytt Medlem

    Innlegg:
    6
    Likes mottatt:
    0
    Bonuspoeng:
    1
    Hei!

    Bikker straks 2 for 1 på Amex kortet som gjør at vi har nok poeng til Bali på business.

    Noen som har reist det veien før? Regner med jeg må bestille fra Oslo? Og Business vil bare være til Bangkok?

    Aldri bestilt slik reise før via et annet selskap enn SAS. Burde jeg bare ring de kanskje og få hjelp der?

    Når vi reiser er veldig fleksibelt men satser på en gang i 2022. Kanskje rundt april/mai.

    Håper noen har siden hvor jeg skal bestille :)
     
  13. Travellingalf

    Travellingalf Ut på tur - aldri sur InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    5,685
    Likes mottatt:
    10,234
    Bonuspoeng:
    293
    Normalt sett skulle du jo kunne bruke denne siden: https://www.sas.no/eurobonus/star-alliance-award-trips/
    Men den er dessverre nede enda og ingen (?) vet når den er oppe og går igjen.

    Du kan bruke AwardFares og andre sider, som f.eks. united.com (se etter Business Saver) for å se etter ledige bonusbilletter, men du kan også ringe CT-telefonen direkte og be om assistanse når du har fått din første CT. Du må uansett ringe dit for å booke og når dere er så fleksible så burde det være gode muligheter for å finne noe.

    Nå er det jo fremdeles litt unntakstilstand i flybransjen og ting endrer seg hele tiden, men normalt skulle du kunne fly til Bali i business med både Thai, Singapore Airlines og Turkish, men av ulike årsaker er nok Turkish det beste alternativet ditt nå.

    Sist jeg (og familien) var på Bali så fløy vi i Swiss Business til Singapore og Turkish Business på returen, og så kjøpte vi billetter til/fra Bali fra Singapore siden vi også ønsket noen dager der.

    Du finner mange tips i denne tråden:
    https://insideflyer.no/forums/threads/sas-amex-companion-ticket-ct-q-a.2844/
     
    Jeanette, paramberg, Xflipper and 2 others like this.
  14. ValdresBjarne

    ValdresBjarne Om eg går på jakt? Ja, bonusjakt

    Innlegg:
    3,241
    Likes mottatt:
    9,350
    Bonuspoeng:
    183
    "Måtte" bruke opp to CTer på fredag, og fann billetter til alle 4, 2 voksne og 2 born på då 15 og 10, til Bali i oktober neste år.
    Me er lidenskapeleg oppteken av god mat, ekte kultur, og aktivitetar som bading, snorkling, og litt "tours".
    Har kun 6 netter her, då det er haustferie.
    Har ikkje tenkt å blåse alt på å bo, men kan betale for ein fin plass.
    Har de tips til plasser og bu, me vurderer to-tre netter midt i, med litt turer I kulturlandskap og anna kultur og tre-fire netter med strandferie!
     
    Maggie liker dette
  15. Gabface

    Gabface Medlem

    Innlegg:
    195
    Likes mottatt:
    378
    Bonuspoeng:
    63
    For Strand enten Canggu eller Nusa Dua. Canggu er mer Grünerløkka og Nusa dua er litt mer posh, men de begge har ok strender til å være Bali. Canguu har bra med ekte kultur, og mye god mat, Nusa dua blir litt mer Miami beach kulturelt.

    Nusa dua: Awarta Nusa dua resort & villas(noe høy pris)

    Canguu: the haven suites bali berewa(fin pris, god frokost)

    I tillegg send melding til han her på whatsup. Henter dere på hotellet og kjører dere dit dere vil, eller legger opp dagen for dere ut i fra hva dere ønsker å se. Utrolig hyggelig fyr og koster ingenting, jeg betalte han trippelt av han han skulle ha for det ble rett og slett for dumt etter å ha hatt privat sjåfør en hel dag. E629053C-F9DD-47C7-8D50-8E927EC819A2.jpeg
     
    Last edited: 31. okt 2021
    Bolle, Maggie and ValdresBjarne like this.
  16. Jeanette

    Jeanette Veteran

    Innlegg:
    2,228
    Likes mottatt:
    5,089
    Bonuspoeng:
    183
    Vi var ikke fornøyd med The Haven suites i Canggu -fikk skikkelig granca-følelse da det brukes av flere pakkereiseselskap. Men det er jo vår erfaring.

    @ValdresBjarne For utflukter og naturlandskap er det Ubud som gjelder. Kan anbefale The Kayon resort for jungelfølelse eller Warwic Ibah om dere vil bo mer sentralt i Ubud for lettere tilgang til restauranter. Kayon har gratis shuttleservice til Ubud sentrum hver time - ca 15 min kjøretid. Sankara og Udaya kan også anbefales. Litt samme stil som Kayon, men rimeligere og kanskje litt mer barnevennlig. Begge disse har også gratis shuttle inn til byen.

    De beste strendene finner dere på Bukit peninsula. Vi har vært på Bingin mange ganger, og elsker det. Ulempen er få restauranter og ting å gjøre foruten strandliv og avslapning, og det er ikke så lett å få tak i rimelig transport for korte etapper - feks for å spise middag et stykke unna.

    Alternativt kan dere sjekke ut Jimbaran og Sanur.

    Og så er jo Nusa Dua et alternativ som allerede er nevnt. Jeg synes det er sjelløst, men stranden er fin og det er veldig "vestlig" med store hotellkjeder osv. At det ikke er mest kulturelt å oppleve i dette området spiller jo for så vidt ingen rolle så lenge dere er i f.eks Ubud først og har fått med dere det der. :)

    Om dere ender opp enten i Bingin/omkringliggende områder eller Nusa Dua, kan jeg varmt anbefale et besøk på beach cluben Oneeighty. Fantastisk sted med nydelig mat! Du betaler en fast inngangspris som fungerer som vocher mot mat og drikke.
     
    Trykkern, ValdresBjarne and Maggie like this.
  17. ValdresBjarne

    ValdresBjarne Om eg går på jakt? Ja, bonusjakt

    Innlegg:
    3,241
    Likes mottatt:
    9,350
    Bonuspoeng:
    183
    Då blir det tre netter i Ubud og tre netter langs ei strand.

    Booka Tejaprana Resort & Spa med full flex, god familiepakke. Skal sjekke ut dine tips no @Jeanette .
    Også har me tre netter på Conrad til 7000 kr med suite og lounge. Ungene ville ha stort basseng. Far vil ha rev i "gang" avstand. Men her er det store moglegheiter for endringer.
     
    paramberg and Jeanette like this.
  18. Jeanette

    Jeanette Veteran

    Innlegg:
    2,228
    Likes mottatt:
    5,089
    Bonuspoeng:
    183
    Vi har vurdert Tejaprana flere ganger, og det ser ut som et veldig fint hotell. :)
     
    ValdresBjarne liker dette
  19. paramberg

    paramberg Veteran

    Innlegg:
    2,847
    Likes mottatt:
    7,988
    Bonuspoeng:
    183
    Takker for tips :) Ble jeg bestilte 3 netter der selv til August neste år på Tejaprana Resort & Spa :D
     
    ValdresBjarne liker dette
  20. Edvard

    Edvard 一期一会

    Innlegg:
    4,174
    Likes mottatt:
    11,213
    Bonuspoeng:
    183
    Så har vi los volcanes, en ikke ubetydelig naturrisiko i Indonesia.

    Mount Semeru hadde utbrudd (igjen). Den ligger 250 km fra DPS.

    https://twitter.com/search?q=Mount Semeru

    https://www.regjeringen.no/no/tema/...fo_indonesia/id2415692/?expand=factbox2858648
     
    RoadKing and Maggie like this.

Del denne siden