Bali - tråden

Tråd i 'Reisemål' startet av Ruby, 23. jan 2014.

  1. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,794
    Likes mottatt:
    57,185
    Bonuspoeng:
    293
    Takk for meget utfyllende svar!
    Her var det mye tips som må undersøkes nærmere.

    Det kommer nok mer spørsmål når det viser seg at vi faktisk kan reise..

    I tillegg: Vi lander 1930, er det bare mas å komme seg til Ubud samme dag? Kanskje vi burde ta Ubud som andre stopp?
     
    Last edited: 27. okt 2020
  2. Jeanette

    Jeanette Veteran

    Innlegg:
    2,211
    Likes mottatt:
    5,044
    Bonuspoeng:
    183
    Trafikken opp til Ubud kan være hårreisende på morgen/dagtid, og turen kan ta uforståelig lang tid med tanke på at avstanden kun er 5-6 mil, så vi foretrekker faktisk å dra opp på kveldstid. Jeg ville dratt rett opp, men vurder da om dere skal bli 4 netter i Ubud om dere har planer om en del sightseeing. De fleste attraksjonene befinner seg i Ubud-området, så det er logisk å utføre disse mens man er der. Er man ikke interessert i rismarker, sykkelturer, templer og annet gøy, holder det sikkert med 3 netter uansett om dere kommer opp sent på kvelden den første dagen.
     
    holmen liker dette
  3. oalex

    oalex Medlem

    Innlegg:
    92
    Likes mottatt:
    240
    Bonuspoeng:
    33
    Alila Seminyak

    Anantara Uluwatu har enkelte suiter med egne basseng og heftig utsikt.
     
  4. Magnus77

    Magnus77 Senior Medlem

    Innlegg:
    769
    Likes mottatt:
    933
    Bonuspoeng:
    93
    Dette må jeg (og jeg tror de aller fleste som har vært i Ubud) si meg MEGET uenig i. Ubud er etter min mening helt fantastisk. Vi var der i 6 netter i fjor og kunne gjerne vært i 14 dager! Det er uendelige sightseing turer man kan gjøre fra Ubud, og ikke minst, de har mengder med særdeles bra restauranter, både lokale samt high end restauranter. I tillegg så florerer det med 5 stjerners fantastiske hotell til en overkommelig pengesum.

    Som Jeanette sa, den turen som går via Campuhan ridge og opp til Karsa Spa er kjempefin, men et godt tips er å ta denne turen tidlig om morgenen før det blir for varmt. Rafting var også kjempegøy! I tillegg mange utflukter som ikke ligger for langt unna Ubud.

    Restauranter jeg vil anbefale i Ubud er:

    The Grill at Luxe Villas:
    Den beste wagyu biffen jeg noen gang har spist! I tillegg meget gode coctails. Du blir hentet på scooter i Ubud sentrum og kjørt opp til restauranten, ca 5 minutter, veldig kult. Kan forøvrig også varmt anbefale overnatting her!

    Sacred Rice:
    Den mest undervurderte restauranten i Ubud. En utrolig romantisk restaurant som ligger for seg selv ute blandt rismarkene. Vi valgte tasting menu, tror det var en 7 retter, og alt smakte utsøkt, absolutt på høyde med fine dining restauranter selv om denne ikke utgir seg for å være det. Kostet ca 400, mest valuta vi hadde for pengene matmessig mens vi var på Bali.

    Sayan House:
    Book bord her en time før solnedgang så skal jeg love deg du får en av Balis mest fantastisk solnedganger! I tillegg har de meget god mat, tacoen de har var bare amazing! Har også meget god sushi.

    Vi var også å spiste på Kubu at Mandapa. Skal du spise her må du huske å booke en av de private cocoons de har der. De ligger rett ved elva og er en helt spesiell opplevelse, dette lover jeg vil imponere!

    Hvis du skal dele opp ferien i to og ha en strandferie den andre delen anbefaler jeg på det varmeste Nusa Lembongan. Dette er en øy som kun ligger 30 minutter med båt fra Sanur, og har en helt annen atmosfære enn fastlandet. Rolig og avslappet. Jeg vil også si strendene her er kjempefine. Øye er ikke stor så lei en scooter og bare cruise rundt, blir ikke bedre:) Og trafikken her er HELT annerledes. For avslapping er denne øye perfekt!

    Seminyak var også en favoritt hos oss, her kan du kombinere strandliv med uteliv/disco og mengder med restauranter. Stranden er som Jeanette sa ikke mye å skryte av, så hvis strand viktig anbefaler jeg mye heller Nusa Lembongan. I tillegg er pulsen mye høyere her, så det kommer litt an på hva dere foretrekker. Trenger dere anbefalinger til restauranter i Seminyak er det bare å spørre, jeg har flere:)
     
    Jeanette, artanis, paron and 3 others like this.
  5. VirreVapp

    VirreVapp Aktivt Medlem

    Innlegg:
    370
    Likes mottatt:
    859
    Bonuspoeng:
    93
    Høresut som du bør sikte på Nusa Dua området.. blir du lei en dag booker du bare bil og guide og drar uti jungelen eller et annet sted
     
  6. Magnus77

    Magnus77 Senior Medlem

    Innlegg:
    769
    Likes mottatt:
    933
    Bonuspoeng:
    93
    Nusa Dua er ikke mye å trakte etter. Drar du først til Bali er Nusa Dua virkelig ikke en av de første plassene du bør sikte deg inn på. Eneste postivie er at det er fine strender der. Da ville jeg mye heller oppsøkt Uluwatu hvis du først skal til det området.
     
  7. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,595
    Likes mottatt:
    32,414
    Bonuspoeng:
    293
    Når du argumenterer slik, hadde det vært fint om du også hadde fortalt hva som er så fint med Uluwatu :)
     
    holmen liker dette
  8. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,595
    Likes mottatt:
    32,414
    Bonuspoeng:
    293
    Site’n hang seg opp. Kanskje moderator kan rydde opp?
     
  9. Travellingalf

    Travellingalf Ut på tur - aldri sur InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    5,680
    Likes mottatt:
    10,227
    Bonuspoeng:
    293
    Done.
     
    RoadKing liker dette
  10. Jeanette

    Jeanette Veteran

    Innlegg:
    2,211
    Likes mottatt:
    5,044
    Bonuspoeng:
    183
    Det som er med både Kuta/Legian og Nusa Dua er at det kunne virkelig vært hvor som helst - overturistifisert og mainstream. Jeg kjenner flere som har dratt til Bali og valgt å bo i Kuta eller Nusa Dua, og ingen av dem har blitt fan av Bali. De som derimot har valgt å dra til småstedene på Bukit-halvøya for flotte strender og laid back atmosfære (slik som f.eks Bingin/Padang Padang/ Uluwatu), Ubud eller Sidemen Valley for natur- og kulturopplevelser, Amed for dykking/snorkling og Canggu/Seminyak for wining, dining, beachclubs og litt shopping, har alle hatt et helt annet inntrykk av Bali. Øya er mangfoldig og oppleves best ved å reise til litt ulike steder. Om man vil bo på en 5-stjerners resort på Nusa Dua er det selvsagt helt ok, men da går man glipp av alt som er Balinesisk. Og om man uansett bare skal være på resortet i 2 uker og blåser i naturen og kulturen på Bali, finnes det destinasjoner som er kortere å reise til og som har bedre strender enn de du finner på Nusa Dua.
     
  11. Edvard

    Edvard 一期一会

    Innlegg:
    4,174
    Likes mottatt:
    11,213
    Bonuspoeng:
    183
    ChrisTW liker dette
  12. Jeanette

    Jeanette Veteran

    Innlegg:
    2,211
    Likes mottatt:
    5,044
    Bonuspoeng:
    183
  13. Edvard

    Edvard 一期一会

    Innlegg:
    4,174
    Likes mottatt:
    11,213
    Bonuspoeng:
    183
    Last edited: 18. juli 2021
  14. obay

    obay Senior Medlem

    Innlegg:
    1,305
    Likes mottatt:
    5,058
    Bonuspoeng:
    183
    Her bør en nok ha på finskjorta om ikke annet:

    image-1.png
     
    Eddie47 liker dette
  15. Jeanette

    Jeanette Veteran

    Innlegg:
    2,211
    Likes mottatt:
    5,044
    Bonuspoeng:
    183
    Var litt uklart dette med direkteruter synes jeg. Har jo aldri vært mulig å fly direkte fra OSL-DPS. Lurer på om de godtar mellomlandinger i en av de 19 landene de har åpnet for.
     
  16. Jeanette

    Jeanette Veteran

    Innlegg:
    2,211
    Likes mottatt:
    5,044
    Bonuspoeng:
    183
    Ja, jeg tenker også det må være slik. Ingen grunn til å nekte dette. Er jo ikke alle landene på lista som har direkteruter.
     
  17. Eddie47

    Eddie47 1D

    Innlegg:
    14,080
    Likes mottatt:
    68,766
    Bonuspoeng:
    293
    For de som vil reise til Bali, så er det akkurat nå ledige C-billetter med EVA 07.09.22: CDG-TPE-DPS
     
    Upsaker and holmen like this.
  18. paramberg

    paramberg Veteran

    Innlegg:
    2,838
    Likes mottatt:
    7,810
    Bonuspoeng:
    183
    Bali i midten av august/september - Hvordan er den perioden på Bali? Er det bra vær der og prismessig?
    Samme i Mai måned. Noen med erfaring? :D
     
  19. oalex

    oalex Medlem

    Innlegg:
    92
    Likes mottatt:
    240
    Bonuspoeng:
    33
    Ikke vært på Bali i mai måned, men flere turer i juni-september. Været er stort sett bra, enkelte dager med lett skydekke og noen regnskyll som normalt i tropene, men 28-30 grader.
     
    paramberg liker dette
  20. paramberg

    paramberg Veteran

    Innlegg:
    2,838
    Likes mottatt:
    7,810
    Bonuspoeng:
    183
    Takk, ser enkelte hotell / villaer kjører på med 70% avslag om man bestiller nå med gratis avbestilling... :D
     
    oalex liker dette

Del denne siden