Bali - tråden

Tråd i 'Reisemål' startet av Ruby, 23. jan 2014.

  1. bighc

    bighc Bonusjeger

    Innlegg:
    1,353
    Likes mottatt:
    4,306
    Bonuspoeng:
    113
    I tillegg til oss, kjenner jeg nå 3 familier som har bodd der - alle med tenåringer med. De sier det er et av de beste stedene de har bodd på Bali - noe som sier en del.
     
    Schlandy liker dette
  2. Trykkern

    Trykkern Medlem

    Innlegg:
    231
    Likes mottatt:
    93
    Bonuspoeng:
    28
    For en barnefamilie, er det greit nok med kun en uke eller bør man ha lenger tid?
     
  3. Novensiles

    Novensiles Nytt Medlem

    Innlegg:
    17
    Likes mottatt:
    32
    Bonuspoeng:
    13
    Vi reiser til Bali på onsdag og skal ha guttungen på 2,5 år med. Vi reiser med Turkish Airlines i business. Når de er under to kan de sitte på fanget når flyet letter og lander - går de med på dette når guttungen er over 2,5?
     
  4. Cforoe

    Cforoe Bonusjeger

    Innlegg:
    229
    Likes mottatt:
    646
    Bonuspoeng:
    93
    Er det noen som skal til Bali og kunne tenke å ta med seg en gjenglemt iPad fra flyplassen?

    Junior glemte igjen iPaden på Turkish-flyet til Bali. Når vi skulle reise hjem, så var ikke Turkish sitt kontor åpent men de kunne bekrefte at iPaden var der. Surt å stå 2 meter unna den men ikke få den med :-(

    Turkish sitt kontor er åpent mellom 14:30 og 23:00. Om dette er aktuelt for deg, så send meg en personlig melding.
     
  5. Edvard

    Edvard 一期一会

    Innlegg:
    4,174
    Likes mottatt:
    11,213
    Bonuspoeng:
    183
    Tøffe tider på Bali, Indonesia.

    "Gone are the Australian surfers and Chinese tour groups. Also missing are yoga aficionados seeking inner peace, like Julia Roberts in “Eat Pray Love.”

    With no tourists and no income courtesy of the coronavirus pandemic, struggling hotel owners on the Indonesian resort island of Bali have been forced to put their properties up for sale."

    https://www.bloomberg.com/news/feat...le-as-tourism-struggles-due-to-covid-pandemic

    [​IMG]

    Bali planlegger åpning for internasjonale turister den 11. september 2020.

    https://www.thejakartapost.com/news/2020/bali-to-welcome-international-tourists-in-september
     
    Last edited: 07. juli 2020
  6. Alekri

    Alekri Nytt Medlem

    Innlegg:
    12
    Likes mottatt:
    16
    Bonuspoeng:
    3
    Kjipe greier, antar at det samme kommer til å skje i store deler av Sørøst Asia da svært mange steder i økende grad har blitt avhengig av turister.

    For å spekulerer litt, hvordan tenker dere prisene på hotell etc. vil bli når det åpnes opp igjen? Billigere fordi de som er igjen er avhengige av business, eller dyrere da det er færre konkurrenter og mindre konkurranse?
     
    Edvard liker dette
  7. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,690
    Likes mottatt:
    32,594
    Bonuspoeng:
    293
    Tenker det blir gradvis åpning (enkelte land og reduserte flytilbud) i begynnelsen, det vil nødvendigvis avstedkomme heftig konkurranse.
     
  8. ehawk

    ehawk Medlem

    Innlegg:
    73
    Likes mottatt:
    74
    Bonuspoeng:
    18
    Har begynt å se på en reise til Sørøst-Asia enten i vinterferien eller i påsken. De destinasjonene jeg har sett på så langt viser egentlig både og...

    Der det er stor konkurranse og mange hoteller ser det ut til å bli en krig om å få tilbake mest mulig gjester fortest mulig. Der konkurransen ikke er så stor, men fortsatt er en populær destinasjon, så ser prisene relativt høye ut mot normalt.

    Kommer helt sikkert å forandre seg beroende om det går så bra/dårlig de har forventet. Hvor mye på kanten respektive hotell sitter og hvor mye is i magen har man egentlig råd til i forhold til å vente på "godt betalende" gjester...
     
    Alekri liker dette
  9. Edvard

    Edvard 一期一会

    Innlegg:
    4,174
    Likes mottatt:
    11,213
    Bonuspoeng:
    183
    Alekri and Upsaker like this.
  10. Spielhaug

    Spielhaug Veteran

    Innlegg:
    3,163
    Likes mottatt:
    7,928
    Bonuspoeng:
    183
    BHT2550 pr natt og kids free, er jo en helt ok pris. Hvis de forlenger tilbudet utover 31AUG, så er dette veldig interessant
     
    Edvard liker dette
  11. Spielhaug

    Spielhaug Veteran

    Innlegg:
    3,163
    Likes mottatt:
    7,928
    Bonuspoeng:
    183
  12. Nurse82

    Nurse82 EBD, Hilton diamond

    Innlegg:
    459
    Likes mottatt:
    839
    Bonuspoeng:
    93
    Trenger et råd :) Vi skal til Bali i vår, har et ærend der og er ikke veldig fleksibel ifht. datoer. Jeg skal bestille reise med bonuspoeng og CT. Jeg har funnet 4 billetter i buisness (787) med Turkish fra Oslo via Istanbul til Denpasar hvor datoene passer perfekt. I utgangspunktet ønsker jeg å fly med Thai eller Singapore airlines, samt få til en stopover, men ettersom jeg forstår er begge stengt for booking for øyeblikket. Bør jeg bare bestille de billettene jeg har funnet, og evt håpe på at jeg kan booke om senere? Hva er fordeler og ulemper med Turkish-ruten?
     
  13. Upsaker

    Upsaker Fastboende

    Innlegg:
    7,759
    Likes mottatt:
    21,957
    Bonuspoeng:
    293
    Ja, book det du kan nå, så kan du heller endre senere. Mye bedre å ha en reise dere er fornøyd med enn ingen reise.
     
    Travellingalf and Nurse82 like this.
  14. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,908
    Likes mottatt:
    57,573
    Bonuspoeng:
    293
    Hvis du må reise på de datoene, så hadde jeg booket Turkish, oh prøvd å booke om senere. Da har du billetter i alle fall.

    Turkish har blant annet 2-3-2 seter i Business. Det er ikke så attraktivt når konkurrentene har 1-2-1. De har også mange forskjellige konfigurasjoner, så det kan være vanskelig å vite hva man ender opp med.
    Men det er bedre enn å sitte bak i bussen! :cool:
     
    Nurse82 and Travellingalf like this.
  15. Eddie47

    Eddie47 1D

    Innlegg:
    14,186
    Likes mottatt:
    869,728
    Bonuspoeng:
    293
    Turkish flyr med B787 fra IST til DPS og har 1-2-1 i Business
     
    Nurse82 liker dette
  16. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,908
    Likes mottatt:
    57,573
    Bonuspoeng:
    293
    Da er det jo greit.
    Har ikke testet dem, bare lest hva andre sier. :rolleyes:
     
  17. Eddie47

    Eddie47 1D

    Innlegg:
    14,186
    Likes mottatt:
    869,728
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg skulle teste dem, George hadde fikset gode seter .. men så kom de kinesiske flaggermusene
     
    Maggie liker dette
  18. Magnus77

    Magnus77 Senior Medlem

    Innlegg:
    770
    Likes mottatt:
    933
    Bonuspoeng:
    93
    Turkish sin nye 787 i business er kjempebra! Vi fløy den i november til Bali, samme rute. Noen klager på trange seter, men jeg synes de var helt ypperlige. Og maten er alltid bra ombord Turkish. I tillegg har de en meget bra og innholdsrik lounge i Istanbul, bare å glede seg:) Jeg hadde nok valgt Singapore i busines framfor Turkish, men ang Thai er jeg ikke i tvil om at jeg heller ville valgt Turkish 787 business.
     
  19. Eddie47

    Eddie47 1D

    Innlegg:
    14,186
    Likes mottatt:
    869,728
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg fløy Singapore Business fra Bali til Bangkok og Thai Business fra Bangkok til Oslo .... det var flere hakk ned!
    Fra luksus til «husmanns-Business» ...
     
    Magnus77 liker dette
  20. Nurse82

    Nurse82 EBD, Hilton diamond

    Innlegg:
    459
    Likes mottatt:
    839
    Bonuspoeng:
    93
    Det høres lovende ut.
    Jeg fikk etter mye om og men booket T/R i C med Turkish fra OSL-DPS, perfekte flytider og for 4 pers. Egentlig håper på å endre hjemreisen til å reise via BKK eller SIN. Er det noen av flyselskapene (utenom Turkish) som flyr til SIN eller BKK fra Europa som legger ut 4 seter i buisness/first eller legger de alltid ut 2 og 2? :)

    Greit å vite :)
     
    Last edited: 16. juli 2020

Del denne siden