Bonushjelp!?!

Tråd i 'Bonushjelp' startet av Thomas, 12. sept 2013.

  1. democomputer

    democomputer Senior Medlem

    Innlegg:
    1,225
    Likes mottatt:
    5,399
    Bonuspoeng:
    183
    Sas kobler ikke to enkeltbilletter.
    Du får ikke endret fra enkel til t/r på nett.
    Den riktige agenten fikser dette hvis du ringer inn.

    K
     
    Maraug liker dette
  2. JeanPaul

    JeanPaul Medlem

    Innlegg:
    192
    Likes mottatt:
    52
    Bonuspoeng:
    28
    Ettersom SAS sin søkemotor enda ikke viser flyvninger med SQ, er det da fremdeles ExpertFlyer og United sine sider som er løsningen for å identifisere ledige seter? Virker som awardfares.com ikke viser så mye SQ fra Europa...
     
  3. Sunnfjordingen

    Sunnfjordingen Sunnfjording

    Innlegg:
    4,241
    Likes mottatt:
    22,478
    Bonuspoeng:
    183
    Trur dei berre syner award i eco. Sjå i EF etter flygingar med få reserverte seter i C/F. Dess færre reserverte seter, dess større sansyn for ledige awardbillettar.
     
  4. Axl

    Axl Nytt Medlem

    Innlegg:
    11
    Likes mottatt:
    13
    Bonuspoeng:
    3
    Hei!

    Det har vore to ledige LH F-seter frå Boston på den dagen vi skal reise heim, som Tallin ikkje greier å finne sjølv om eg nok no har prøvd alle som jobbar der.

    United, EF og ANA viser setene, og utreisa er i morga. Er det noko håp om å få Tallin til å finne dei, eller må eg innfinne meg med å vere bitter i heile sommar?
     
  5. Kristian

    Kristian 'Bittelitt' bonussamledilla

    Innlegg:
    6,327
    Likes mottatt:
    35,302
    Bonuspoeng:
    293
    Billettar tilgjengelege på Expertflyer, hos United og ANA er vel ikkje automatisk tilgjengelege for Eurobonus-medlemmar. Eg forstår at det er surt å føla at F-billettar glipp ut av nevane for deg, men dersom CT-kontoret i Tallinn ikkje finn billettane, så er dei høgst truleg ikkje tilgjengelege for Eurobonus-bookingar. Diverre.

    Du kan jo, om det ikkje er prøvd, ta ein telefon til SAS sin ordinære kundetelefon og sjekke om du får bestilt billettane i LH F utan CT-rabatt. Dersom SAS finn billettane i sitt system, bør kanskje CT-kontoret finna dei i sitt system. Kanskje...
     
  6. Axl

    Axl Nytt Medlem

    Innlegg:
    11
    Likes mottatt:
    13
    Bonuspoeng:
    3
    Det er verdt eit forsøk. Takk!
     
    Kristian liker dette
  7. Axl

    Axl Nytt Medlem

    Innlegg:
    11
    Likes mottatt:
    13
    Bonuspoeng:
    3
    Det blei ei løysing på dette! Når ho i Tallin søkte etter setene med utgangspunkt i å endre mi eksisterande bestilling, så kom dei ikkje opp. Når eg ba ho søke etter dei uavhengig av eksisterande bestilling, så såg ho dei. Og då kunne ho bestille ei ny reise med First begge vegar.

    Eg mistenker at ho visste dette, men det ordna jo 2X450 kroner i inntekt til dei!
     
    Gullars and Storbaba like this.
  8. Kristian

    Kristian 'Bittelitt' bonussamledilla

    Innlegg:
    6,327
    Likes mottatt:
    35,302
    Bonuspoeng:
    293
    Eg mistenkjer at EB-reglane er så omfattande, at ein må ha lang erfaring for å ha alt i hovudet. Uansett, veldig bra at det no vart LH F-tur på deg! Og du, reisebrev er obligatorisk (nesten) :)
     
  9. Axl

    Axl Nytt Medlem

    Innlegg:
    11
    Likes mottatt:
    13
    Bonuspoeng:
    3
    Det er eg prinsipielt einig i
     
  10. Sunnfjordingen

    Sunnfjordingen Sunnfjording

    Innlegg:
    4,241
    Likes mottatt:
    22,478
    Bonuspoeng:
    183
    Har "Tallinn" høve til å booke vanlige *A bonusreiser? Om ca ei veke får eg nok poeng til å bestille turen vi skal ha til Søraustasia i desember, men eg lyt dessverre spreie den på tre separate bookingar, der ein av dei skal vere med CT. Går det å ta alt med "Tallinn"?
     
  11. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,664
    Likes mottatt:
    32,511
    Bonuspoeng:
    293
    Tallinn gjør bare CT
     
    Sunnfjordingen liker dette
  12. indahla

    indahla Flyr for lite...

    Innlegg:
    6,657
    Likes mottatt:
    21,705
    Bonuspoeng:
    293
    Noen som vet om LH har en fast takt på å slippe C-seter? Tenker å booke C OSL-FRA-EZE nå også endre til F når de slippes (eller kansellerer hele turen, skal fly F).
    Finner flighter mot slutten av august men ingenting i september. Planlegger å dra sent september / tidlig oktober.
     
  13. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,664
    Likes mottatt:
    32,511
    Bonuspoeng:
    293
    Slekta booket eco osl-fra-eze i eco (var ikke annet å få) 10 mnd før. Jeg la inn varsel på EF og plutselig dukket C opp. Husker ikke når, men det ble altså.
     
    indahla liker dette
  14. Allora

    Allora Nytt Medlem

    Innlegg:
    47
    Likes mottatt:
    22
    Bonuspoeng:
    8
    Hvordan går folket frem for å få booket biz t/r med SAS på de mest populære destinasjonene egentlig?
    Det legges ofte ut 2/2/4 award-billetter hos SAS +/- 330 dager før avgang, og som regel forsvinner disse lenge før det er mulig å booke returen.

    Fremgangsmåtene jeg ser for meg da er enten:
    1. Booke utreisen som enveis og deretter ringe inn for å legge til returen - men her er det vel usikkert om kundeservice gidder/har muligheten til å legge til retur, og det er vel også større sjanse for at disse billettene forsvinner før man rekker å booke?

    2. Booke to enveis billetter for 20% EBP ekstra

    Eller finnes det en bedre mulighet?
     
  15. Storbaba

    Storbaba Bitt av bonusbasiller..

    Innlegg:
    1,830
    Likes mottatt:
    2,065
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg gjort en del søk uten å finne noe mønster. Tidligste jeg har funnet er drøye 3 måneder før på enkelte destinasjoner, mens andre er det senere. Min teori er at det varierer med destinasjon, men vet ikke...
     
  16. indahla

    indahla Flyr for lite...

    Innlegg:
    6,657
    Likes mottatt:
    21,705
    Bonuspoeng:
    293
    Får jeg lov å booke OSL-FRA-HND-MNL-TPE? Får da testet både LH, NH og BR :)
    Eller finnes det for mange andre alternativer FRA-TPE ?
     
  17. Sunnfjordingen

    Sunnfjordingen Sunnfjording

    Innlegg:
    4,241
    Likes mottatt:
    22,478
    Bonuspoeng:
    183
    Berre å prøve. Kanskje med den danske kunderservicen? Eg snakka med ei trivelig dansk dame her i veka som virka veldig venleg. Har alltid vore svenskar tidlegare. Fekk til og med booka med CT med ho og.
     
    indahla liker dette
  18. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,340
    Likes mottatt:
    19,549
    Bonuspoeng:
    293
    Det er svært I stid med soneregler å fly via Manilla mellom Tokyo og Taipei.

    Går mange ruter FRA-TPE med et stopp så man skal ha flaks med agenten for å få det booket.. Er nok flere muligheter for et stopp fra OSL også..
     
  19. Boleole

    Boleole Aktivt Medlem

    Innlegg:
    378
    Likes mottatt:
    158
    Bonuspoeng:
    43
    Hva er egentlig sone reglene om dagen? Prøvde å lete på sas.no men fant ingenting
     
  20. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,340
    Likes mottatt:
    19,549
    Bonuspoeng:
    293
    I utgangspunktet så skal du fly direkte mellom avreise og ankomst sone.
    Det går å gjøre et unntak om det ikke er direkte flights mellom de to soner.
    Da godtas det mellomlanding i en tredje sone, dog skal denne sonen være billigere enn ankostsonen.
    Det er dette som gjorde at noen fikk godkjent rute til Asia via USA. USA er en billigere sone..

    Det var en håndfull forumister, undertegnede inkludert, som gjorde dette par år siden.
    Da ble det laget en regel som heter "most reasonable routing" og den harr blitt håndhevet meget forskjellig mellom de forskjellige agenter..
     
    Jonkebassen and Xflipper like this.

Del denne siden