Stemmer det. Er svært lite av disse regler som er hard coded. Satt på spissen, med den rette agenten kan man nesten booke jorden rundt og betale for vanlig tur retur.
Jepp, akkurat mitt poeng. Er jo nesten hele veien rundt Vi har vel faktisk diskutert om denne ruten din er å anse som jorden rundt eller ikke før Den er i utgangspunktet litt for kort etter FAI reglene Men uansett viser den poenget mitt godt
Er på jakt etter C til MIA fra SVG. Finner reise på kvelden SVG - FRA. Og det er ledig i C fra FRA til MIA via YUL dagen etter. Men finner ikke denne reisen samlet på Star A sin bookingside. Er det her jeg ringer Talinn og så fikser de dette?
Nå er jeg altså 5750 poeng unna gullkort, og opptjeningsperioden er til 1 august... Det er så nært som jeg kommer på en stund med færre planlagte jobbreiser neste år, så jeg skal altså strekke meg ganske langt for å få det til. Men hvordan?? Å betale for hele greia direkte med poeng eller cash blir litt i overkant (tror ikke det blir kjempepopulært i heimen ), og jeg får ikke nye poeng fra Amex Elite før i vinter. Mine neste fridager er 27 - 31 juli, så reisevinduet er trangt, og jeg må fly fra EVE eller SKN. Har dere drevne poengsamlere noen triks jeg ikke har tenkt på?
Så lenge du ikke vil kjøpe poengene må du nesten fly for dem... Har ikke priser i hodet ut fra EVE, men en runde i plus i Europa med ei mellomlanding hver vei vil løse saken
Banner sikkert litt i kjerka her, men da hadde jeg heller cashet ut for poengene og slappet av i hengekøya hjemme med denne:
Et nybegynner-spørsmål følger: Hvorfor blir det 5623 EBP og ikke 6000 EBP, som jeg får når jeg prøver meg på en dummy-booking?
Det er vel regnet ut i fra laveste plus-klasse med gullbonus? 937+937+1874 (ganget med 2..) Edit: Antar du valgte høyeste klasse uten gullbonus?
Gå på google flights, premium økonomi eller biz, star alliance og mål europa, og du finn fin-fine turer til Berlin, Hamburg eller Brussel til drøye 5000 kr! Fry 29 juli og retur 31 EVE-OSL-ARN-TXL og samme rute på retur. 6000 poeng! Og Berlin er ein fin by!
Har vært så heldig å klare å karre til meg en BIZ billett med SAS hjem fra Tokyo med SAS siste dagen i høstferien i år, men har enda til gode å dukke opp noe på utreise (hverken go/plus eller biz). Har egentlig 3 CTer, men vil egentlig spare dem, siden jeg allerede har halve turen for 36k poeng, som jeg synes er god valuta for poengene. Hva anbefaler dere for å komme seg greit til Tokyo, om ikke SAS slipper noe ekstra i tidsrommet fremover? Er litt låst til rundt månedsskiftet sept/okt-første dagene i okt. Har retur 12. okt, høstferien er vel offisielt fra 5. - 10. Hvor mye vil f eks bonusbilletter med andre *A-selskaper koste (en vei)? Så på andre SAS, som f eks Beijing, Shanghai mfl, og så ta intra-Asia fly, men lite å oppdrive der også på de tidspunktene. Følge med hos LH i de 2 ukene før, eller er det bare first billetter de slipper da?
Takk for mange gode råd! Berlin har jeg ikke vært i, så det kan se ut til at det blir et par fine dager der. Er det noen som kan fortelle meg hvordan jeg finner ut hvor mye EB en tur med Lufthansa gir? Oversettes Miles til EB 1:1?