Bonushjelp!?!

Tråd i 'Bonushjelp' startet av Thomas, 12. sept 2013.

  1. Magnus77

    Magnus77 Senior Medlem

    Innlegg:
    770
    Likes mottatt:
    934
    Bonuspoeng:
    93
    Vises Ana first i united sitt søkeverktøy? Eller må man bruke EF/AF? Har såvidt begynt å se på neste års drømmereise til Hawai med Ana first fra NRT. Ser at det er flere som har funnet billetter tur retur NRT - HNL med Ana first, men jeg finner ingenting... Er det som å vinne i lotto å finne 2 billetter i first med Ana tur retur?
     
    Last edited: 03. aug 2019
  2. Xaantiam

    Xaantiam EB n00b

    Innlegg:
    462
    Likes mottatt:
    371
    Bonuspoeng:
    63
    Prøver med her på forumet, den kunnskapen som finnes her overgår selv den beste kundeservice! :D Beklager på forhånd dersom svaret på dette ligger 50 sider fremover (eller bakover??? o_O) i tråden.. :rolleyes:

    Prøver å omorganisere en tur over dammen for å få noen dager ekstra der. Når jeg søker på SAS award finner jeg ikke mye fra EWR til MCO. Søker jeg på United finner jeg flere aktuelle billetter som kan bookes med Miles. Går det an å booke disse billettene med EB med å ringe kundeservice til SAS?
     
  3. paramberg

    paramberg Veteran

    Innlegg:
    2,850
    Likes mottatt:
    8,007
    Bonuspoeng:
    183
    Hvis det er Business Saver Award skal det være mulig:)
     
  4. Xaantiam

    Xaantiam EB n00b

    Innlegg:
    462
    Likes mottatt:
    371
    Bonuspoeng:
    63
    Fikk akkurat svar fra SAS kundeservice også, etter et halvt århundre i ventetid.. Han forteller at dersom det er listet på SAS sine sider for award flights, så kan det bookes med EB. Men det er trøbbel med serverne, så det går ikke for øyeblikket å stole på disse sidene... :confused: På direkte spørsmål om det går å booke en bonusflight funnet på United sine sider med EB, så er svaret nei. :(
     
  5. paramberg

    paramberg Veteran

    Innlegg:
    2,850
    Likes mottatt:
    8,007
    Bonuspoeng:
    183
    Ja ringte akkurat for å avbestille en EB billett, gikk greit det.
    Leste det posten til @flying_all som at hvis det viste at det var ledig på United.com at han kunne ringe inn til SAS for å bestille billett:) Ja det går ikke an å bestille på United sine sider med EB poeng nei :p
     
  6. ccurrahee

    ccurrahee Helt hekta

    Innlegg:
    9,677
    Likes mottatt:
    34,917
    Bonuspoeng:
    293
    Da svarer kundeservice feil. Det går fint å booket flight i riktig kategori som er funnet på United sine sider ( eller andre sider/søkemotorer) med EB poeng. Også de flightene som ikke kommer opp på tilsvarende søk på SAS sin egen *A søkemotor på egne hjemmesider.

    Edit : Men det er åpenbart SAS/Tallin som sitter på fasit når det gjelder å søke opp legg/ ruter vi finner andre steder. Finner ikke de i sine systemer er det ikke mulig å booke, selvfølgelig.
     
  7. Xaantiam

    Xaantiam EB n00b

    Innlegg:
    462
    Likes mottatt:
    371
    Bonuspoeng:
    63
    Tanken var å bestille via SAS kundeservice, ikke via United sine sider.

    Finner eksempelvis denne på United sine sider som kunne passet bra. Er riktignok ikke Business Saver Award da. Hadde fått 2 dager ekstra i USA i forhold til hva vi har booket i dag kun med SAS dersom dette hadde funket..
     

    Attached Files:

  8. ccurrahee

    ccurrahee Helt hekta

    Innlegg:
    9,677
    Likes mottatt:
    34,917
    Bonuspoeng:
    293
    Du kan ikke booke noe på United sine sider med mindre du har poeng hos United. du kan bruke siden til å finne ledige seter. Det er alt.

    Som nevnt mange ganger i tråde kan du booke Saver Award i C eller F, så hvis du prøvde å bestille den billetten du linker til er det ikke så rart at du ikke fikk booket den på telefonen hos SAS. Kategorien billett du viser et tilgjengelig for United kunder med miles hos United. Ikke for EB kunder som selvfølgelig da må booke hos SAS.
     
  9. Xaantiam

    Xaantiam EB n00b

    Innlegg:
    462
    Likes mottatt:
    371
    Bonuspoeng:
    63
    Takk for svar, er litt mere med nå. :) Var ikke helt inne i de booking-klassene hos United og hva som kommer opp hos SAS..
     
  10. MrBister

    MrBister Medlem

    Innlegg:
    208
    Likes mottatt:
    498
    Bonuspoeng:
    63
    Hei, har et lite luksusproblem når det gjelder EB, og bruk av disse.
    Jeg har det klassiske oppsettet med SAS MC (jeg har nivå 4)/SAS Amex Premium (jeg generer 1 CT pr år). Klarer å få inn 200-250k EB pr år.

    Jeg reiser ikke så veldig mye - så derfor har jeg lite erfaring/kunnskap, men jeg føler at det mest "verdi" i å bruke SAS sitt rutenett også utenlands.
    Å bruke CT + 200k poeng på First virker litt mye, når man kan få nesten samme opplevelsen i biz hos SAS, og man slipper innom FRA osv. Javel - greit man får servert Pringels på fat i First i en Lounge, og får servert mat på nivå med et nytt Petter Stordalen-hotell, blir verken impressed eller amused i forhold til poengprisen.

    Biz hos star alliance-partnere jo også relativt dyrt i forhold til SAS sine egne priser, samt at man også der må innom en eller annen plass, Frankfurt, London osv. Er jo dessuten enkelt å finne sas biz med travelhack-siden, og man kan bestile langt frem i tid.

    Luksusproblemet er jo egentlig at CT+nivå 4 på SAS MC ikke kan kombineres, og da føles det veldig tåpelig å bestille en CT på sas BIZ for 2, for å bare spare 20.000 EB (differansen mellom 120k (SAS MC nivå 4) og 100k (CT)).

    Har hatt for mange våkennetter hvor jeg tenker på dette nå, så hva skal en stakkar gjøre?

    Forøvrig må jeg si at å reise innenlands med SAS for poeng (og da i plus pga, SAS MC) er virkelig priceless. Det er jo egentlig der verdien ligger føler jeg... flott tilgjengelighet, går raskt via fast track.. sparer tusenvis av kroner.. kan spise kanelboller og drikke juice og/eller kaffe fra kaffemaskin de fleste steder i Norge på disse cafe-loungene.. jeg får tårer i øynene bare jeg tenker på det :)
     
    Ombo and Xflipper like this.
  11. Storbaba

    Storbaba Bitt av bonusbasiller..

    Innlegg:
    1,840
    Likes mottatt:
    2,075
    Bonuspoeng:
    113
    Bruk CT med *A og reis til en destinasjon som SAS ikke flyr til. Interkontinentalt har jo SAS få destinasjoner i en stor verden! Du kan jo komme nesten til hvilken avkrok du vil, og du behøver jo ikke velge den regionen som koster flest poeng. F.eks. Mellom-Amerika som Belize, Mexico etc,. (130.000 EB for to i biz med CT). Osv.
     
    jonss, Xflipper and MrBister like this.
  12. Arvid1410

    Arvid1410 Veteran

    Innlegg:
    1,531
    Likes mottatt:
    6,716
    Bonuspoeng:
    183
    Du har ikke reist i F forstår jeg...
     
    Finnks, sness, mathiasfe and 2 others like this.
  13. MrBister

    MrBister Medlem

    Innlegg:
    208
    Likes mottatt:
    498
    Bonuspoeng:
    63
    Nei, men føler ikke at 100k ekstra bonuspoeng kan forsvare at man kan bade i badekar littegrann i lounge først, få en skvett masseprodusert wannabe-sjampis ekstra i lufta, samt at besetningen har konsentrert seg 2 sekunder ekstra for å dandere ett par salatblad som du skal få servert, og anstrenger seg jevnt over litt ekstra for å smile mens du sitter der og slipper en fis eller to. Bli kjørt rundt i terminalen i en golf-bil? Er det ikke da bedre med ett par biz-turer for prisen for 1 first tur?
     
    Last edited: 08. aug 2019
  14. Boleole

    Boleole Aktivt Medlem

    Innlegg:
    378
    Likes mottatt:
    158
    Bonuspoeng:
    43
    Ser ikke helt problemet ditt? Hvis sas sitt rutenett og tilgjengelighet tilfredsstiller dine reisebehov så er det vel ingenting som er bedre!
     
    Jonkebassen, Arvid1410 and Storbaba like this.
  15. Spielhaug

    Spielhaug Veteran

    Innlegg:
    3,169
    Likes mottatt:
    7,952
    Bonuspoeng:
    183
    Finner frem popcorn...
     
    Hanen, sness, GlennDi and 2 others like this.
  16. jgroneng

    jgroneng Fastboende

    Innlegg:
    5,223
    Likes mottatt:
    17,329
    Bonuspoeng:
    293
    Det er ikke alle first lounger som stiller opp med mat på nivå med Petter Stordalen. Noen får Harald Wohlfahrt til å regjere på kjøkkenet.

    https://insideflyer.no/forums/threads/Østenfor-sol.13441/#post-284502
     
    Arvid1410 liker dette
  17. Gullars

    Gullars Veteran

    Innlegg:
    3,101
    Likes mottatt:
    4,825
    Bonuspoeng:
    113
    Du har ikke reist i F forstår jeg...
     
    Arvid1410 and Xflipper like this.
  18. ccurrahee

    ccurrahee Helt hekta

    Innlegg:
    9,677
    Likes mottatt:
    34,917
    Bonuspoeng:
    293
    Greit nok å mene det. Selv har jeg vel sagt tydelig noen ganger at jeg skal fortsette å fly mye C, fordi jeg har flere reiseønsker en EB poeng. Når det er sagt har jeg også et par F legg booket.

    Er du ute etter mye reise for pengene bør du vel holde deg til CT og kortere reiseruter som trekker færre poeng hos *A og heller bruke SASMC rabatten hos SAS. 60k poeng tur retur til SAS sine destinasjoner er mye fly for pengene.
     
    MrBister liker dette
  19. Weissen

    Weissen Medlem

    Innlegg:
    145
    Likes mottatt:
    237
    Bonuspoeng:
    43
    SQ C eller NH C mellom SIN og HND? Hva velger man? Flyr allerede SQ C CPH-SIN.
     
  20. Arvid1410

    Arvid1410 Veteran

    Innlegg:
    1,531
    Likes mottatt:
    6,716
    Bonuspoeng:
    183
    I det tilfellet ville jeg valgt NH for å ha prøvd begge. For min egen del (har prøvd begge fra før) så ville jeg nok valgt SQ, men trolig sett mer på andre faktorer som avgangstid etc.
     
    Jonkebassen liker dette

Del denne siden