Bonushjelp!?!

Tråd i 'Bonushjelp' startet av Thomas, 12. sept 2013.

  1. indahla

    indahla Flyr for lite...

    Innlegg:
    6,656
    Likes mottatt:
    21,705
    Bonuspoeng:
    293
    Leste en her som hadde booket OSL-CPH-PEK-CPH-OSL med SK også PEK-FRU via LHR/IST innimellom der med *A. Vurderer det samme selv (retur til PEK fra FRA).

    Spørsmål: Dette må jo bli to bookinger. Hva skjer hvis flyet CPH-PEK eller FRA-PEK er forsinket (der man "skifter" booking)? Er resten av reisen tapt eller vil SK gjøre noe for å hjelpe?
     
  2. ccurrahee

    ccurrahee Helt hekta

    Innlegg:
    9,632
    Likes mottatt:
    34,815
    Bonuspoeng:
    293
    Tipper det er min booking du referer til @indahla. Min løsning er å legge inn en god stopp i Beijing begge veier. Dvs 24 timer. Og ha en god reiseforsikring. Med diamantkort i lommeboka får jeg håpe og tro at SK sørger for at jeg kommer meg til Asia i tide, med eller uten planlagt SK flight.
     
    indahla liker dette
  3. indahla

    indahla Flyr for lite...

    Innlegg:
    6,656
    Likes mottatt:
    21,705
    Bonuspoeng:
    293
    Stemmer det :)
    Har funnet ruter som fungerer så det gjelder egentlig bare å få nok tid i PEK (begge veier) og i FRA på vei til PEK for besøk i FCT :)
     
    Sunnfjordingen and Gullars like this.
  4. Points4Fun

    Points4Fun Senior Medlem

    Innlegg:
    552
    Likes mottatt:
    3,880
    Bonuspoeng:
    93
    31EADDF5-A776-4925-8FBF-C91AEF37E769.jpeg Er dette en akseptabel routing til Tokyo? Tenker SQ F fra PEK-SIN om ledig. BKK-OSL direkte er for å spare tid og F via Europa et sted ville vært optimalt:)
     
  5. kosvines

    kosvines Senior Medlem

    Innlegg:
    719
    Likes mottatt:
    529
    Bonuspoeng:
    93
    Noen ganger har de vært fleksible, men kan aldri tenke meg du får gjennom stopp i både Beijing, Singapore og Bangkok. Bryter flere regler om transittsoner.
     
  6. Points4Fun

    Points4Fun Senior Medlem

    Innlegg:
    552
    Likes mottatt:
    3,880
    Bonuspoeng:
    93
    Takk, det var jo synd. Mener jeg stadig ser de villeste routinger gå igjennom, men det er kanskje bare flaks. Sliter med å finne en god forklaring på dette med transittsoner. Noen som kan hjelpe med en krystallklar forklaring?
     
  7. Points4Fun

    Points4Fun Senior Medlem

    Innlegg:
    552
    Likes mottatt:
    3,880
    Bonuspoeng:
    93
    QUOTE="OlaSmith, post: 306172, member: 7245"]Takk, det var jo synd. Mener jeg stadig ser de villeste routinger gå igjennom, men det er kanskje bare flaks. Sliter med å finne en god forklaring på dette med transittsoner. Noen som kan hjelpe med en krystallklar forklaring?[/QUOTE]

    Nytt forsøk Denne har kun ett stopp i samme sone på vei til destinasjon og er direkte til startsone hjem. Er vel ikke mye mer reasonable routing enn dette? Gir masse tid i FCT, LH F i 747 og ANA’s nye business på partallsdato hjem via LHR. Alternativt via BKK hjem i TG F. Litt kort tid i Tokyo, men dette var bare et eksempel.

    Vil Tallinn ha akseptert denne?

    DC798039-5D48-4112-95EC-D2FA475D42A1.jpeg [
     
  8. kosvines

    kosvines Senior Medlem

    Innlegg:
    719
    Likes mottatt:
    529
    Bonuspoeng:
    93
    Skal gå lett det.
     
    Points4Fun liker dette
  9. Gullars

    Gullars Veteran

    Innlegg:
    3,099
    Likes mottatt:
    4,824
    Bonuspoeng:
    113
    Book den der, så får vi en review av ANAs nye Business-produkt her inne! :)
     
  10. Points4Fun

    Points4Fun Senior Medlem

    Innlegg:
    552
    Likes mottatt:
    3,880
    Bonuspoeng:
    93
    Det hadde vært suverent, men er et par uker før jeg har anledning til å reise:( Skal forsøke ca samme rute i siste halvdel av september. Førstereis reisebrev kommer:)
     
    Gullars liker dette
  11. Weissen

    Weissen Medlem

    Innlegg:
    145
    Likes mottatt:
    237
    Bonuspoeng:
    43
    Hei! Jeg har bestilt en utreise med poeng fra CPH til HND i slutten av juli 2020, og tenkte nå å legge til en retur i begynnelsen av august. Har SQ C og F på utreisen, og ønsker gjerne å beholde det. Når jeg i dag ringte SAS for å bestille returen som jeg tenkte å fly TK C, så fikk jeg beskjed om at det ikke gikk an å legge til retur uten å avbestille utreisen min, for så å lage en ny T/R booking. Stemmer det at det er slik?
     
  12. animals

    animals Senior Medlem

    Innlegg:
    567
    Likes mottatt:
    995
    Bonuspoeng:
    93
    Hvilket leg har du fått F med SQ?
     
  13. Weissen

    Weissen Medlem

    Innlegg:
    145
    Likes mottatt:
    237
    Bonuspoeng:
    43
    SIN-PEK. Mener at det var du som tipset om denne i en annen tråd for noen dager siden;)
     
    animals liker dette
  14. animals

    animals Senior Medlem

    Innlegg:
    567
    Likes mottatt:
    995
    Bonuspoeng:
    93
    Stemmer det.
    Glem det ;)
     
  15. Karlsvogna

    Karlsvogna Nytt Medlem

    Innlegg:
    5
    Likes mottatt:
    1
    Bonuspoeng:
    3
    Hallo. Jeg er ny på siden her. Og ikle reist så mye før. Jeg har ved bruk av mitt DNB Saga MasterCard opparbeidet meg ca 150 K bonuspoeng.
    Tenkte å ta med fruen til new York Neste år, fra Gardemoen, rundt mai. Har aldri brukt poeng før. Bare spart opp en periode. Så da jeg sjekket prisene at jeg kunne få tur retur i for en person for 80K bonus og vanlig klasse for 60K. Er det verdt å bruke ekstra 10K hver vei for oppgradering. Og er det sånn at man risikerer at reisene blir dyrere hver vei med tanke på bonuspoeng om jeg venter så jeg får opptjent de siste 10 K jeg trenger for business hver vei for to personer. Tenker å fly rundt mai tider 2020, men er litt fleksibel hvilke langhelger i mai det blir. Eller er det bedre å bestille nå så jeg kan delbetale det siste jeg mangler med kroner.
    Mvh
    Thomas
     
  16. Sonictravel

    Sonictravel Veteran

    Innlegg:
    2,620
    Likes mottatt:
    24,727
    Bonuspoeng:
    183
    Hei,

    SAS Biz t/r USA er vel 100.000 poeng per pers om du ikke har FP rabatt mener jeg.

    Forskjellen er definitivt verd det emm, problemet er mer på tilgjengelighet, så om det er ledige biletter nå er det ingen garanti for at de fortsatt er ledige når du ønsker å booke. Poengprisen endrer seg derimot ikke (med mindre SAS plutselig finner på å devaluere pongtabellen igjen).

    Tviler på om du kan bestille nå og betale deler med penger til de satsene vi snakker om. Da er du over i best tilgjengelighet billetter og jeg tror det er et litt annet ball-game hva du får for 150.000 poeng, tok et raskt sjekk en tilfeldig helg i mai og virket som om en t/r for to i biz da vil koste ca 32.000 kr i tillegg til 150.000 poeng.
     
    Karlsvogna liker dette
  17. Tore

    Tore Milehunter Offisiell Representant Admin

    Innlegg:
    5,111
    Likes mottatt:
    114,460
    Bonuspoeng:
    350
    Hei, om du ikke har SAS mastercard eller Amex med en CT må du betale full poengpris pr person. Da er det 100.000 poeng pr prs for business, 80 for plus og 60 for GO. Det er ofte grei tilgjengelighet på Plus og dette er et helt topp alternativ for en såpass kort tur som NY. Så jeg ville definitivt stått på litt og fått inn de siste poengene. Du kan ikke delbetale med penger. Da er det helt andre poengpriser som gjelder. Da er du over på best tilgjengelighet billetter. Du må søke på best pris, altså rene poengbilletter.
     
    Karlsvogna liker dette
  18. Karlsvogna

    Karlsvogna Nytt Medlem

    Innlegg:
    5
    Likes mottatt:
    1
    Bonuspoeng:
    3
    Tusen Takk for svar, mente plus alternativet når jeg skrev det i går. (Da Skjønner dere jeg er ny)
    Da ble jeg litt klokere. Da blir det til å få inn de siste få poengene og satse på plus over dammen til våren.
     
  19. Karlsvogna

    Karlsvogna Nytt Medlem

    Innlegg:
    5
    Likes mottatt:
    1
    Bonuspoeng:
    3
    Takk for svar! Da ble newbien litt klokere :)
     
    Sonictravel liker dette
  20. mrKvalen

    mrKvalen Nytt Medlem

    Innlegg:
    5
    Likes mottatt:
    1
    Bonuspoeng:
    3
    Noen som vet om hvilken rute som gir 2750-3000 poeng til lavest antall kroner? Start/slutt må være OSL
     

Del denne siden