Det enklaste du kan gjere er: - bli medlem i Trumf og set opp automatisk konvertering til Eurobonus - gjer deg kjend med netthandelsportalen ViaTrumf og gjer alle inn kjøp der (utover mat og drivstoff sjølvsagt) - skaff deg eit kredittkort som gir eurobonus. Shell Mastercard er eit godt «nybegynnarkort» - les deg opp her inne på forumet - og ikkje minst: velkommen!
Er du mest interessert i gratis hotellovernattinger/oppgradering eller bonusreiser? Ikke alltid det er lurt å forholde seg til to bonusprogram hvis man ikke har store omsetninger og er ny. Lurt å gjøre seg kjent med et bonusprogram først før man går løs på neste. Det som er så fint på insideflyer, er at de beste rådene allerede er dokumentert. Så det er bare å lese videre.
Noen som vet hvor mange seter TG vanligvis slipper av business long-haul? Leser at det er snakk om 90 dager...
Når man skal bestille reise for familien og skal bruke 1CT samt betale resten i poeng. Klarer ikke Tallinn splitte opp reisen i to bestillinger, fks 1voksen+1barn ganger to? Siste legget hjem fra reisen jeg nylig har bestilt ender på Cph når jeg skal til Osl med begrunnelse at det ikke finnes 4 stk ledige i enten plus eller go.. Kun 2 stk i hver klasse.Tidligere har Sas splittet opp bookingene for meg men de vil ikke røre bestillingen siden det er en amex 2 for 1...Kommer til Cph med Sq
Et spm. jeg tror jeg vet svaret på, men likevel fyrer løs. Ankomst BKK med TG F, avreise med TG C, kommer mann inn på Royal First eller kun Royal Silk, slik *A Lounge finder indikerer. Ankomst SIN med SQ F, avreise med SQ C, kommer inn på PR eller kun SilverKris C Lounge, slik *A Lounge finder indikerer. Takknemlig for svar
Trodde var som hos LH(eller tar jeg feil også der?) at kun avreise som gir tilgang til F Lounges, forvirret
LH F gir også tilgang til F-lounger ved transfer/ankomst. Men alle tre gir bare tilgang til sine egne lounger. Så SQ F gir tilgang til TPR, TG F gir tilgang til Royal Silk First og LH F gir tilgang til FCL/FCT.
Det er iallefall folk her inne som har bekreftet å ha tilgang med LH C hjem til Oslo etter og ha ankommet med LH F hentet fra https://www.lufthansa.com/de/en/lounge-types-and-access (1) Access to the First Class Terminal in Frankfurt is only possible with a confirmed First Class flight on the same day with Lufthansa or SWISS. HON Circle Members have access to the First Class Terminal for Lufthansa, SWISS or Austrian Airlines flights departing on the same day. Passengers flying into Frankfurt have no access to the First Class Terminal. With your First Class boarding pass for a flight operated by Lufthansa or SWISS on the same day, you have access to the First Class facilities (First Class Terminal and First Class Lounges). Passengers who, in addition to their First Class flight, are taking a connecting or feeder flight, have access to the First Class facilities, as long as the entire First Class journey is a through booking.
Er det nokon som veit om det er ok med 3 legs på utreise og 5 legs heim når ein reiser med *A på EB (med CT)? Er lysten på å legge heimruta MNL-SIN-DPS-TPE-AMS-OSL med eit lite døgn i høvesvis SIN, DPS og TPE i staden for MNL-TPE-AMS-OSL. Er ikkje akkurat raskaste vegen heim.
Da Tallinn ødela reisen min til TPE, tilbød de meg en slik rute til TPE: OSL-FRA-IST-DPS-BKK-TPE, så 5 leg er visst mulig, særlig hvis man treffer riktig agent.
Men fikk de ikke ordnet den igjen? Etter et pr telefoner til Tallin eller tar jeg feil? 5legs er mulig så lenge totalen er 8, sist jeg spurte og mikset og trikset. Eventuelt koble inn en SAS premium award reise PEK/PVG?
Sitter med en returbillett med SAS i biz fra NRT - BGO 12. okt i høstferien, men mangler turen ut. Ser for meg en gang mellom 1. og 5. okt.. Ser dårlig ut med SAS-slipp foreløpig. Er det noen andre alternativer som ikke er så hakkende gale? Vil ikke bruke CT for en halv tur og kan faktisk ta til takke med eco, men frister lite med Thai via BKK med total reisetid på 30t. Lufthansas slipp 14 dager før gjelder bare F, eller gjelder det andre klasser også? Føler 45k poeng kan være greit. Må jeg mye over det, synes jeg det er drøyt for enveis.