Hei,
Undertegna har lenge spart poeng og har faktisk 2 CT klar, men har aldri bestilt noe langtur hittil. Eg har kikka litt rundtom og sitter med eit par spørsmål som eg håper noen greie folk vil besvare. Det er ganske masse informasjon rundt, om så beklager om det er veldig "newbie" spørsmål.
Målet er å fly BGO - HNL for meg og kona, der turen fra Europa til usa/asia til Hawaii er minst Business (C?) klasse. Gjerne F også, men for ein som er vant til å sitte i seter som åpenbart er designet for å ødelegge nakke og flyopplevelse på økonomi, så tipper eg business vil være himmelen
Ønsket er å booke 2 ukers tur-retur ca november og kanskje inn i starten av desember. Eg er veldig fleksibel på avreisedato og kan igrunn reise når som helst. etter 1. nov.
1) Eg har prøvd å kikke etter turer først på united.com slik som man finner her, men det er dårlig med. Stemmer det at man skal sjå etter "business saver award"?
View attachment 60334
2) Etter kort tid så fant eg også awardfares.com og laget ein gratiskonto der. Dog det ser ut som det er veldig lite business til HON generelt. Eg kikka også litt på ruter til SFO og LAX for å finne alternativ fra EU. Er eg for seint ute?
View attachment 60335
3)I tillegg viser den bare fram til midten av november. Må eg oppgradere kontoen eller kan man bare finne billetter så langt frem? Eg leste på CT sidene at eurobonus biletter blir frigjort 330 dager før, er dette bare med SAS?
4) Må man ganske enkelt bare søke seg bakover? Dvs finne ledige C/F til HON fra vilkårlig flyplass, og så søke seg videre fra den flyplassen til flyplass i europa?
5) Må man ha alt klart før man ringer Tallin? (som er 64 81 60 99)? Noe spesielt man må huske på her?
6) Kva vil ein sånn tur koste i skatt og avgifter, sånn ca?
Har sikkert fleire spørsmål men dette var nå første hindrene... Håper noen hjelpsomme sjeler kan assistere meg her. I mellomtida blir det meir søking og lesing...
Vis alt...