Bonushjelp!?!

Tråd i 'Bonushjelp' startet av Thomas, 12. sept 2013.

1. bombusfervidus

bombusfervidus Veteran

Likes mottatt:
    6,082
    Bonuspoeng:
    183
    Jo, da jeg ringte inn første gang, tilbød Tallinn meg 5-legs tur-reise. Men det passet ikke fordi jeg ville ha kommet for sent til et arrangement. Så jeg fikk en midlertidig ruting først før det hele ble løst på en meget grei måte en dag senere.

drsyk liker dette
  2. bombusfervidus

bombusfervidus Veteran

Likes mottatt:
    6,082
    Bonuspoeng:
    183
    fra-hnd.jpg

3. Nibenay

Nibenay Nytt Medlem

Likes mottatt:
    0
    Bonuspoeng:
    1
    Hei,

Undertegna har lenge spart poeng og har faktisk 2 CT klar, men har aldri bestilt noe langtur hittil. Eg har kikka litt rundtom og sitter med eit par spørsmål som eg håper noen greie folk vil besvare. Det er ganske masse informasjon rundt, om så beklager om det er veldig "newbie" spørsmål.

Målet er å fly BGO - HNL for meg og kona, der turen fra Europa til usa/asia til Hawaii er minst Business (C?) klasse. Gjerne F også, men for ein som er vant til å sitte i seter som åpenbart er designet for å ødelegge nakke og flyopplevelse på økonomi, så tipper eg business vil være himmelen ;)
    Ønsket er å booke 2 ukers tur-retur ca november og kanskje inn i starten av desember. Eg er veldig fleksibel på avreisedato og kan igrunn reise når som helst. etter 1. nov.

1) Eg har prøvd å kikke etter turer først på united.com slik som man finner her, men det er dårlig med. Stemmer det at man skal sjå etter "business saver award"?
    fra-sfo_united.JPG

2) Etter kort tid så fant eg også awardfares.com og laget ein gratiskonto der. Dog det ser ut som det er veldig lite business til HON generelt. Eg kikka også litt på ruter til SFO og LAX for å finne alternativ fra EU. Er eg for seint ute?
    awardfares_to_hawaii.JPG

3)I tillegg viser den bare fram til midten av november. Må eg oppgradere kontoen eller kan man bare finne billetter så langt frem? Eg leste på CT sidene at eurobonus biletter blir frigjort 330 dager før, er dette bare med SAS?

4) Må man ganske enkelt bare søke seg bakover? Dvs finne ledige C/F til HON fra vilkårlig flyplass, og så søke seg videre fra den flyplassen til flyplass i europa?

5) Må man ha alt klart før man ringer Tallin? (som er 64 81 60 99)? Noe spesielt man må huske på her?

6) Kva vil ein sånn tur koste i skatt og avgifter, sånn ca?

Har sikkert fleire spørsmål men dette var nå første hindrene... Håper noen hjelpsomme sjeler kan assistere meg her. I mellomtida blir det meir søking og lesing...

Last edited: 15. sept 2019
  4. jgroneng

jgroneng Fastboende

Likes mottatt:
    17,912
    Bonuspoeng:
    293
    Hvis du skal til Hawaii og søker på HON som flyplass så tror jeg du finner lite.

Et annet tips er å reise andre veien, via Japan. Søk opp Europa til HND/NRT og så videre til HNL.

5. Nibenay

Nibenay Nytt Medlem

Likes mottatt:
    0
    Bonuspoeng:
    1
    Ops, la ikkje merke til leifen.. søkte på navnet og hadde HON i hodet, korrigert :)

6. bombusfervidus

bombusfervidus Veteran

Likes mottatt:
    6,082
    Bonuspoeng:
    183
    Det er vel noen vellykkede bookinger som folk har postet dem. Du kan sikkert hente inspirasjon her: https://insideflyer.no/forums/threads/dine-vellykkede-bookinger-av-ct-eller-vanlig-poengreise.9284/

Last edited: 15. sept 2019
  7. Maggie

Maggie Veteran

Likes mottatt:
    26,354
    Bonuspoeng:
    183
    Når man bookinger en star alliance booking hos Tallin med bruk av CT og mangler siste leget på turen,grunnet at bonus seter ikke er frigitt.
    Kan man legge dette til selv på sas.no når setene frigis?
    Eller må man ringe Tallin for 4 x 150 i endringsgebyr?

Jeg bestilte reise hos Tallin på fredag og fikk vite at det kun var 2 seter i plus og 2 seter i go på siste flighten cph-osl. De ville ikke dele opp bestillingen. Vi er 2+2.
    Så søkte jeg nå og ser det finnes flust av bonus billetter i begge klasser.

8. Nibenay

Nibenay Nytt Medlem

Likes mottatt:
    0
    Bonuspoeng:
    1
  9. Storbaba

Storbaba Bitt av bonusbasiller..

Likes mottatt:
    2,375
    Bonuspoeng:
    113
    Må nok ringe inn...

Maggie liker dette
  10. bombusfervidus

bombusfervidus Veteran

Likes mottatt:
    6,082
    Bonuspoeng:
    183
    Da kan du også lese denne her: https://insideflyer.no/forums/threads/sas-amex-companion-ticket-ct-q-a.2844/

Er man newbie, så er det bare å sette av tid til å lese. Det er ingen snarvei til å bli dreven i booking av CT-reiser.

drsyk liker dette
  11. Maggie

Maggie Veteran

Likes mottatt:
    26,354
    Bonuspoeng:
    183
    Begynner mistenke Tallin for endringsgebyr.
    Merkelig at de ikke fant disse på fredag og jeg fant ubegrenset antall i går :-(
    Synd jeg ikke søkte siste legget selv på fredag.

12. indahla

indahla Flyr for lite...

Likes mottatt:
    21,907
    Bonuspoeng:
    293
    Noen som vet om dette er en lovlig routing med CT:
    OSL-FRA-MUC-SIN-CGK-SIN-BKK-HND-FRA-OSL ?
    4 legs bort burde jo gå bra men 5 hjem er vel egentlig ett for mye .. Men jeg har allerede BKK-HND-FRA med TG F og NH F og forsøker å bake inn SQ F (finner bare t/r SIN-CGK) på samme turen.
    Eventuelt andre forslag for å få inn SQ F når jeg har OSL-FRA-PEK-BKK-HND-FRA-OSL ?

13. samtom

samtom Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    903
    Bonuspoeng:
    93
    Hva med å prøve å legge inn et leg PEK-SIN på den du har fra før av?
    Det pleier å være ledig i SQ F der relativt ofte om dagen.

14. indahla

indahla Flyr for lite...

Likes mottatt:
    21,907
    Bonuspoeng:
    293
    Er det mulig å se hva som er ledig på denne ruten noe sted eller må jeg ringe Tallinn? Finner ingenting på AF.

15. Xflipper

Xflipper Veteran

Likes mottatt:
    3,154
    Bonuspoeng:
    113
    Tror dette er en del av avtalen med SQ og SAS, og siden SAS ikke viser First på award søke dems, må du dessverre ringe inn for tilgjengelighet.

16. samtom

samtom Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    903
    Bonuspoeng:
    93
    Du må ringe Tallinn for all SQ F unntatt SIN-CGK-SIN, såvidt meg bekjent. Bekreftede bookbare ruter er f.eks PEK-SIN, HKG-SIN, CPH-SIN, LHR-SIN, AKL-SIN

drsyk, indahla and Xflipper like this.
  17. indahla

indahla Flyr for lite...

Likes mottatt:
    21,907
    Bonuspoeng:
    293
    Ikke noe ledig PEK-SIN på "min" dato, men de sier at det normal sett legges ut seter 2-3 uker før avgang. Så bare å ringe tilbake.

Hadde vært fett med FRA-PEK-SIN-BKK-HND-FRA med LH F, SQ F, SQ/TG C, TG F og NH F. (jeg har de to siste)

18. Jonkebassen

Jonkebassen Senior Medlem

Likes mottatt:
    4,021
    Bonuspoeng:
    93
    Har booket SIN - HKG T/R med nye suiter i starten av oktober.
    LH har ledighet til PEK og PVG - men ingenting ledig til HKG som gjør at jeg kan endre reisen til HKG - SIN - HKG.

Er det noen kloke hoder som kan hjelpe meg med en alternativ rute som gjør at jeg enten får beholde SIN - HKG - SIN eller kan endre til HKG - SIN - HKG og samtidig få bakt inn LH F?

19. animals

animals Senior Medlem

Likes mottatt:
    995
    Bonuspoeng:
    93
    Det var ikke mulig med FRA-PEK-SIN-HKG? Det var en her som hadde fått booket denne ruten for et par uker siden. Kanskje prøve litt agentrulett. (Om det er ledig PEK-SIN da.)

20. Arvid1410

Arvid1410 Veteran

Likes mottatt:
    7,008
    Bonuspoeng:
    183
    Det åpenbare alternativet er vel LH F FRA-SIN. Vanskelig, men ikke umulig (har selv fløyet den, ble tilgjengelig ca. 5 dager før)...

Del denne siden