Bonushjelp!?!

Tråd i 'Bonushjelp' startet av Thomas, 12. sept 2013.

1. Jonkebassen

Jonkebassen Senior Medlem

Likes mottatt:
    4,021
    Bonuspoeng:
    93
    Ser dårlig ut mtp tilgjengelighet. Ser litt bedre ut ifht MUC/FRA-HKG, men ikke veldig overbevisende.

Har fått nei hos 3-4 agenter nå, forståelig nok. Ikke veldig reasonable å dra Kina - Singapore - «Kina». Får vel bare prøve på nytt om ikke annet dukker opp.

EDIT: problemet er også at man har SIN - CPH på hjemveien som gjør reisen litt mer fastlåst.

2. animals

animals Senior Medlem

Likes mottatt:
    995
    Bonuspoeng:
    93
    Hold oss oppdatert. Kan fort bli "årets booking" dette.

3. Jonkebassen

Jonkebassen Senior Medlem

Likes mottatt:
    4,021
    Bonuspoeng:
    93
    Det ideelle hadde jo vært FRA - PEK med LH F, PEK - SIN med gamle suiter og SIN - HKG i nye suiter. Men det ser seigt ut.

4. animals

animals Senior Medlem

Likes mottatt:
    995
    Bonuspoeng:
    93
    Du må bare prøve

Jonkebassen liker dette
  5. kosvines

kosvines Senior Medlem

Likes mottatt:
    529
    Bonuspoeng:
    93
    Per i dag, har jeg en hjemreise som ser slik ut i november: AKL-SIN-PEK-FRA-CPH-SVG.

Jeg er i utgangspunktet ikke lysten på routingen. Jeg har F på SIN-PEK, og PEK-FRA (denne er med AirChina). Returen er over fem uker etter avreise, så det nytter ikke å legge inn noe Lufthansa her. Det må altså bookes nesten seks uker før hjemreise.

Noen som har noen gode tips på hva jeg kan se etter som alternativer her? Det virker jo helt umulig å få F på SIN-Europa, direkte med SQ, etter CPH legges ned. TG har jo også byttet bort F på flere av rutene til Europa, i hvert fall i denne perioden.

6. drsyk

drsyk Dr. Bonusnisse

Likes mottatt:
    21,415
    Bonuspoeng:
    293
    Kjapt spørsmål til de erfarne:

OSL-MUC-PEK og PEK-MUC-OSL er det et married segment(gjelder LH F)? Lest par tråder der enkelte som har posisjonert seg for LH F FRA ikke får "endret" reisen fra MUC? Kan hente dokor`n er på overtid(fremdeles på kontoret)... CA F MUC er ledig:rolleyes:

7. Xaantiam

Xaantiam EB n00b

Likes mottatt:
    371
    Bonuspoeng:
    63
    Bare for å se om jeg har forstått det riktig:
    Ønsker å booke bonusbilett EWR-MCO med United gjennom SAS Award den 8/11 og retur 16/11. Dersom det eksempelvis kun er ledig 7/11 og 16/11, så er det uproblematisk dersom jeg booker med de datoene og senere endre fra 7/11 til 8/11 dersom det etterhvert dukker opp? Og det er i tillegg gratis dersom jeg gjør det selv på nett?

8. Storbaba

Storbaba Bitt av bonusbasiller..

Likes mottatt:
    2,375
    Bonuspoeng:
    113
    Alle bonusbilletter kan endres/avbestilles frem til (inkl.) dagen før avreise, og dersom du kan gjøre dette på nett er gratis ja.

Xaantiam liker dette
  9. jvsandem

jvsandem Veteran

Likes mottatt:
    7,426
    Bonuspoeng:
    183
    Der har du turen min om noen uker. Dvs, mangler LH F til PEK men regner med at den kommer. :)

indahla liker dette
  10. indahla

indahla Flyr for lite...

Likes mottatt:
    21,907
    Bonuspoeng:
    293
    Når flyr du? Og hva flyr du SIN-BKK ?

11. jvsandem

jvsandem Veteran

Likes mottatt:
    7,426
    Bonuspoeng:
    183
    20 oktober / SQ C

indahla liker dette
  12. KRS

KRS Senior Medlem

Likes mottatt:
    4,155
    Bonuspoeng:
    93
    Hvor lenge etter at bonusbillettene er utstedt opplever dere at poengene kan trekkes? Har en bekjent som kjøpte bonusbilletter forrige uke over telefon og poengene er ennå ikke belastet, men billettene er utstedt...

13. trygveat

trygveat Veteran

Likes mottatt:
    6,638
    Bonuspoeng:
    183
    Min erfaring er at dette enten trekkes umiddelbart eller ikke i det hele tatt. Har hatt to reiser hvor dette har skjedd, en bestilt på nett hvor jeg aldri ble trukket og en hvor poengtrekket forsvant etter en endring på telefon. Vet ikke om det ville blitt oppdaget før reise, da planene ble endret begge gangene.

KRS liker dette
  14. bXmi

bXmi Medlem

Likes mottatt:
    307
    Bonuspoeng:
    63
    Det er vel ikke mulig å endre en awardbillett med A* på nett. Det må gjøres ved å ringe Tallinn, og det påløper endringsgebyr på 150 kr pr pax.

15. Xaantiam

Xaantiam EB n00b

Likes mottatt:
    371
    Bonuspoeng:
    63
    OK, takk for den opplysningen!

16. Xaantiam

Xaantiam EB n00b

Likes mottatt:
    371
    Bonuspoeng:
    63
    Forsøker meg med nytt spørsmål, kjenner panikkangsten begynner å ta meg. Dette er første gang jeg har forsøkt meg på booke lengere bonustur, så ikke døm meg for fort i forhold til hva jeg har fått til så langt.. :rolleyes:

Jeg pluss to gutter (11 og 15) skal møte mor i MCO 8/11. Mor har separat booking. Planlagt avreise SVG 7/11. Tanken var SAS Premium med C begge veier for oss, derfor så jeg aldri på andre alternativer med *A i vår.. o_O Har så langt kun klart å få til SVG-EWR 7/11 i C og retur 16/11 i Plus. Tanken i starten var å oppgradere Plus til C, samt å avvente bonusbiletter hos United EWR-MCO 8/11-16/11. Så langt har dette vist seg å være heller vanskelig. Nå driver jeg å sjekker priser for å kjøpe billett EWR-MCO, blir å koste rundt 6-7K med Spirit. Litt surt, men står i det hvis det blir nødvendig. Alternativet er å vente å se videre hva som kommer, med risiko for dyrere billetter. Har også sjekket AwardFares for evt. turer med *A for eksempel fra FRA og LHR, men faller litt av lasset når det gjelder regler for booking via x antall flyplasser for å komme frem til MCO 8/11.

Har godt med bonuspoeng dersom SVG-EWR avbestilles, og er 5000 kroner unna første CT. Hva ville dere mer erfarne bonusjegere gjort dersom dere var i denne situasjonen? :)

EDIT: Nevermind, problem soveld! Takker! :)

Last edited: 04. okt 2019
  17. OPDAGREG

OPDAGREG Nytt Medlem

Likes mottatt:
    7
    Bonuspoeng:
    3
    Hei.
    Jeg ønsker å ta med samboeren min til LA. Jeg har 170 000 p, samt en CT. Er veldig gira på å fly biz med SQ, men andre flyselskaper er også aktuelle. Sikte oss inn på tur 26.- 29. okt, retur 6 dager etter. To spm jeg håper dere kan svare på:

1. Hvilke flyselskaper bør jeg se på (vi er villige til legge til flere legs)?

2. Hvilke byer, kombinert med flyselskapene over, kan være gode alternativer for treff?

Jeg har nettopp begynt å bruke expertflyer, som for øvrig gjør ting langt lettere, men innspill fra dere er gull verdt.

På forhånd takk.

18. RoadKing

RoadKing Helt hekta

Likes mottatt:
    33,781
    Bonuspoeng:
    293
    Ad. 1. SAS er et meget godt alternativ i biz problemet er lite tilgjengelige seter. United Polaris er også bra, gammel Unit biz er stusslig. Austrian er bra, Swiss & Lufthansa så som så. LOT og Turkish (lang omvei) er spenstige alternativer også har du TAP som kan være bra (forskjellige generasjoner kabin sånn som United). Vil du dra den ut, så har du også Avianca via Colombia.

Du bør prøve å ankomme USA på vestkysten. Å fly inn vis østkysten innebærer mange timer i som oftest 737/757 om du ikke treffer en sjelden United avgang med wide body.

Det er også vanskelig å få Domestic biz på United, så du risikerer i værste fall 5-6 timer i trang økonomi på 737, ikke noe å hige etter når du ankommer med en transatlantisk tur i biz.

ArthurDent and Sonictravel like this.
  19. Sunnfjordingen

Sunnfjordingen Sunnfjording

Likes mottatt:
    25,309
    Bonuspoeng:
    183
    SQ er nok vanskelig å få. Eg ville brukt Awardfares til å leite etter flights frå dei store flyplassane i Europa til LAX. Det er generelt dårligare tilgang på god business til USA enn til Asia, men du er utanfor sesong, so kanskje det går bra.

Om madammen din er glad i å fly er kanskje TK (OSL-IST-LAX) eit plausibelt alternativ. LH C er ikkje all verdens, men det er vanligvis ok tilgang og du treng berre å fly om FRA eller MUC.

ArthurDent and OPDAGREG like this.
  20. OPDAGREG

OPDAGREG Nytt Medlem

Likes mottatt:
    7
    Bonuspoeng:
    3
    Tusen takk for svar, dere. Da har jeg satt av noen timer til dette i kveld. Skulle dere komme på noe mer, rop gjerne ut :)

Del denne siden