Bonushjelp!?!

Tråd i 'Bonushjelp' startet av Thomas, 12. sept 2013.

  1. mariusbb

    mariusbb Senior Medlem

    Innlegg:
    561
    Likes mottatt:
    1,057
    Bonuspoeng:
    93
    Kommer an på hva man er ute etter. Hvis ct'en har gått ut, typisk problemstilling etter 15/1, kan man bruke en ny til å endre eksisterende bestilling. Man mister såklart den gamle da:)
     
  2. Eksempel

    Eksempel Medlem

    Innlegg:
    101
    Likes mottatt:
    96
    Bonuspoeng:
    28
    Fra tråden om vellykkede bookinger av EB turer:


    Hva er trikset for å booke billett til Asia med Star Alliance for mindre enn 165k poeng?
     
  3. mathiasfe

    mathiasfe Veteran

    Innlegg:
    2,773
    Likes mottatt:
    10,104
    Bonuspoeng:
    183
    Book til riktig sone. Sri Lanka er i sonen som heter India og koster 140.000 poeng i C fra Europa. Man skal strengt tatt betale for den dyreste sonen man mellomlander i, men dette blir ikke håndhevet.

    Tabeller og priser til de ulike landene finner du her: https://www.sas.no/eurobonus/poengtabeller/
     
  4. saracen

    saracen Nytt Medlem

    Innlegg:
    1
    Likes mottatt:
    0
    Bonuspoeng:
    1
    Har booket OSL-FRA-LAX i C for 2 stk, med avreise 28.nov. Forsøker å finne alternativ til å noe av turen i F, enten fra FRA eller MUC. Fant ledig F på MUC-MEX, men fikk avslag på å fly dit og deretter til LAX. Er også ledig F på MUC-ORD, men må da isåfall overnatte før fly til LAX neste morgen. Går dette? Evt. noen som har innspill eller forslag, eneste krav er avreise fra OSL 28./29./30. nov til LAX med ønske om F for 2stk mesteparten at turen. Fikk ikke ekstremt mye hjelp over tlf på Tallinn og er ikke veldig god på dette feltet, til tross for mye søk og lesing :rolleyes:
     
  5. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,660
    Likes mottatt:
    32,508
    Bonuspoeng:
    293
    Så lenge oppholdet på ORD er maks 23 timer, 59 minutter og 59 sekunder bør det gå bra.
     
  6. Boleole

    Boleole Aktivt Medlem

    Innlegg:
    378
    Likes mottatt:
    158
    Bonuspoeng:
    43
    Noen som har erfart open jaw i to soner? feks SIN og MLE, blir det belastet den dyreste sonen?
     
  7. Boleole

    Boleole Aktivt Medlem

    Innlegg:
    378
    Likes mottatt:
    158
    Bonuspoeng:
    43
    Svarer meg selv på denne. Har open jaw sin/mle, poengprisen for to personer med ct ble 152500, til tross for at vi mellomlander i Sin på vei hjem fra mle.
     
  8. 1884derby

    1884derby Aktivt Medlem

    Innlegg:
    372
    Likes mottatt:
    743
    Bonuspoeng:
    93
    Noen som har erfaringer med Lufthansa, ruta Frankfurt-Denver, om denne er lett å få bonusseter i (biz)? Evt. når slipper LH seter?

    Har tenkt meg til Colorado i juli, og har sikret meg seter til Chicago for så å evt. kjøpe videre flight derfra. Men vil helst direkte fra Europa til Denver.
     
  9. amsterdamfarer

    amsterdamfarer Nytt Medlem

    Innlegg:
    3
    Likes mottatt:
    1
    Bonuspoeng:
    3
    Hei dere.
    jeg har 350,000 poeng hos KLM og lurte på om noen vet hvordan jeg kan bruke disse best mulig når jeg reiser til Tokyo i september 2020. jeg kan kjøpe en vanlig billett og oppgradere den, eller om jeg bare burde kjøpe billetter for poeng?
     
  10. samtom

    samtom Aktivt Medlem

    Innlegg:
    438
    Likes mottatt:
    901
    Bonuspoeng:
    93
    Noen som vet hvor langt frem i tid LH/SAS pleier å åpne flere bonusseter på OSL-FRA-OSL? Prøver å time når jeg skal legge til siste legs på neste sommers tur, men foreløpig er det kun 6 eller 9-flighten det er gitt ut seter på. Litt i tidligste laget
     
  11. jgroneng

    jgroneng Fastboende

    Innlegg:
    5,217
    Likes mottatt:
    17,293
    Bonuspoeng:
    293
    Det varierer. For 5 uker siden var det endel ledig FRA-OSL i C på siste flight (oktober 2020), mens nå er ingen. Så de er nok tatt.
     
  12. Storbaba

    Storbaba Bitt av bonusbasiller..

    Innlegg:
    1,829
    Likes mottatt:
    2,065
    Bonuspoeng:
    113
    https://blog.awardfares.com/ultimate-guide-to-award-release-dates/
    I tillegg kan det dryppe seter helt frem mot avreise, men det kommer helt på belegget pr. flight. Er det viktig med (bonus)sete hadde jeg lagt til sete og heller endret booking senere om det kommer bedre alternativ. I verste fall kan du risikere å bli uten om du bare venter..... tenker jeg..
     
  13. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,660
    Likes mottatt:
    32,508
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg har i anledningen vår reise til langt langt borte, tittet litt på Eurobonus sin oppgradering for poeng på *A.

    Det var umiddelbart nedslående. På hjemmesiden funka det dårlig, og på henvendelse på tlf, får jeg beskjed om at dersom man ønsker å bruke poeng på oppgradering av en betalt billett, så må det være ledig bonusbilletter i klassen man oppgraderer til.

    Er det virkelig riktig? Jeg ville trodd at dersom man oppgraderer en betalt billett (som er i kvalifiserende klasse) så skulle ikke det betinget tilgjengelighet av en award klasse in service klassen man oppgraderer til?

    Noen som har erfaring her?
     
  14. Magnus77

    Magnus77 Senior Medlem

    Innlegg:
    769
    Likes mottatt:
    933
    Bonuspoeng:
    93
    Hvilke destinasjoner i USA er størst sjanse til å få til Lufthansa first? Har vurdert en sen påskeferie til Cancun neste år, og drømmen om LH first er der enda når den glapp på årets Bali tur nå i oktober da alt var skrapet...

    Har sett at det ofte slippes first billetter Fra/Muc - Mex, men da blir det vanskelig med videre fly i og med at Avianca ikke flyr direkte. Det beste hadde vært FRA/MUC til IAH, men vet ikke om det slippes noe særlig dit? Andre muligheter er vel IAD/ORD/New York?
     
  15. Snacky

    Snacky King's Advisor

    Innlegg:
    324
    Likes mottatt:
    255
    Bonuspoeng:
    63
    Her kan det være lurt å sette seg ned med søkemotoren for awardbilletter på Air France sine sider samt awardkalkulatoren på KLM sine.

    Uansett, med såpass mange miles burde du ha ganske fritt spillerom.


    Snacky
     
    amsterdamfarer liker dette
  16. amsterdamfarer

    amsterdamfarer Nytt Medlem

    Innlegg:
    3
    Likes mottatt:
    1
    Bonuspoeng:
    3

    tusen tak for svar, jeg skal sjekke.
     
  17. aro

    aro Nytt Medlem

    Innlegg:
    1
    Likes mottatt:
    0
    Bonuspoeng:
    1
    Hei
    Første gang jeg er her - og har to spørsmål, som muligens er å slå inn åpne dører, men likevel drister jeg meg utpå:
    1) Skal bestille/kjøpe Oslo - Brisbane t/r i april 20. Hvor / hvordan bør dette gjøres for å optimalisere opptjening av Eurobonuspoeng og best mulig pris ? (Tre bill - har selv gull)

    2) tips for hvordan kan reise til Hawaii på best mulig vis med poeng ultimo 2020

    tusen takk!
     
  18. dahlmath

    dahlmath Aktivt Medlem

    Innlegg:
    429
    Likes mottatt:
    637
    Bonuspoeng:
    93
    1) Undvik de billigaste eco. biljettene då de som oftast inte ger någon EB.
    2) https://www.sas.no/eurobonus/star-alliance-award-trips/
    børja leta redan nu. kolla alternativa ruter. det vanligaste verkar vara øver USA, dock så har det varit någon/några som fått till det øver Tokyo.
    (awardfares/United.com/Expertflyer så klart också)
    /M

    3) https://insideflyer.no/forums/threads/dine-vellykkede-bookinger-av-ct-eller-vanlig-poengreise.9284/
    bra tips på olika destinationer/ruter
     
  19. animals

    animals Senior Medlem

    Innlegg:
    567
    Likes mottatt:
    995
    Bonuspoeng:
    93
    Til dere reisevante:

    ville dere vært bekymret for dette scenarioet:

    egne flybilletter (airasia) fra langkawi 08:45 til Singapore (lander 10:20)

    så CT med fly fra Singapore 13:55

    altså mer enn nok tid selvfølgelig , men man er jo livredd for at flyet fra langkawi skal være forsinket eller kansellert ... har man i det hele tatt noen rettigheter om man skulle miste flyet hjem ? Og er det noen som vet hvordan airasia er iforhold til forsinkelser?
    Tusen takk for alle svar
     
  20. Lars J

    Lars J Veteran

    Innlegg:
    2,636
    Likes mottatt:
    7,612
    Bonuspoeng:
    183

    Flyselskapene har ikke noe ansvar for å få deg videre fra Singapore hvis du ikke skulle rekke avreise derfra.

    Det er da reiseforsikringen du må stole på, her er det forskjellige vilkår avhengig av selskap som gjelder.

    F.eks dekker forsikringen til SAS Mastercard Premium "Innhenting av fastlagt reiserute" opptill 10 000kr per pers, hvis du har beregnet 1,5 time fra ankomst til planlagt avgang.

    Så du kommer deg hjem men kan nok ikke regne med F om det var det du opprinnelig hadde.

    Det stor forskjell på de forskjellge forsikringene.
    Når det gjelder reiseforsikring kan du også være dobbeltforsikret, slik at du kan kreve kompenasjon fra flere selskaper

    f.eks har du 2 forsikringer hvor en dekker forsinkelse med 15 000 og den andre med 10 000 kan du få dekket ny reise til 25 000.

    Selv prøver jeg legge inn ett buffer på ett døgn hvis jeg reiser på "dyre" bonusbilletter og har separate bookinger .for å være på den sikre siden (mulig jeg er paranoid)
     
    Last edited: 11. des 2019
    animals and Xflipper like this.

Del denne siden