Bonushjelp!?!

Tråd i 'Bonushjelp' startet av Thomas, 12. sept 2013.

  1. Xflipper

    Xflipper Veteran

    Innlegg:
    4,185
    Likes mottatt:
    3,119
    Bonuspoeng:
    113
    Du får poeng etter når reisen foretaes.
    Om du vill ha begge på ny periode må du endre utreisen til juli dessverre.
     
  2. spacecosmos

    spacecosmos EBD

    Innlegg:
    584
    Likes mottatt:
    2,986
    Bonuspoeng:
    93
    Skjønner! Så da får jeg utreise i juni og innreise i juli - altså én på hver periode. Sukk... :(
     
    Xflipper liker dette
  3. KRS

    KRS Senior Medlem

    Innlegg:
    722
    Likes mottatt:
    3,786
    Bonuspoeng:
    93
    Noen med info om Silkair?
    Kan vi (eller vil vi kunne) booke Silkair med EuroBonus-poeng, eller må vi vente til Silkair har blitt innlemmet i SQ og MI-flightene gjort om til SQ?
     
  4. ina

    ina Senior Medlem

    Innlegg:
    556
    Likes mottatt:
    1,282
    Bonuspoeng:
    93
    Da jeg var i Singapore i desember ikke enda.
     
    KRS liker dette
  5. Gullars

    Gullars Veteran

    Innlegg:
    3,098
    Likes mottatt:
    4,814
    Bonuspoeng:
    113
    Kan noen hjelpe meg å tolke dette riktig?
    upload_2020-1-23_17-53-17.png

    For å få den lave prisen må jeg velge SAS i ITA Matrix, men alle flyene er operert av Lufthansa. Vil jeg da få LH sin bookingklasse U som gir 750 EB eller SK sin U som gir 500/100 (og blir det i så tilfelle 500 eller 100?!)?

    Poengtabell LH:
    upload_2020-1-23_17-55-41.png

    Poengtabell SK:
    upload_2020-1-23_17-55-7.png
     
  6. ValdresBjarne

    ValdresBjarne Om eg går på jakt? Ja, bonusjakt

    Innlegg:
    3,241
    Likes mottatt:
    9,350
    Bonuspoeng:
    183
    t/r OSL-HKG i beste tilgjengelegheit i C for 104 k poeng er ein nobrainer og booke? Alternativt er CT, som eg også har

    Tjener ca 24 000 poeng på tur-retur, så ca 80 500 poeng i effektiv pris, og den får meg sikkert til å tippe over på EBD nok eit år-
     
  7. Xflipper

    Xflipper Veteran

    Innlegg:
    4,185
    Likes mottatt:
    3,119
    Bonuspoeng:
    113
    om du ikke trenger fleksibiliteten, og ønsker grunnpoeng så ja, en NO brainer.
    En CT og 50K så har du jo "samme" billett men mer fleksibelt.
     
  8. drsyk

    drsyk Dr. Bonusnisse

    Innlegg:
    6,825
    Likes mottatt:
    21,409
    Bonuspoeng:
    293
    Har HKG bookingen her, og var en no brainer, påsken 2020 bytte ut ski med Disney World og Ozone bar.
     
  9. Ljmong

    Ljmong Nytt Medlem

    Innlegg:
    25
    Likes mottatt:
    3
    Bonuspoeng:
    3
    Svigers har talt, så nå skal storfamilien feire jul og nyttår på Maldivene om et snaut år. De andre skal reise ned med Qatar i Y, men ettersom jeg brenner inne med både poeng og CTer (og har blitt for blasert for å reise langt i Y) vil jeg naturligvis reise litt mer komfortabelt.

    Premissene er som følger. Destinasjon er åpenbart ikke fleksibelt, mens på datoene er det muligens litt slingringsmonn. Jeg reiser sammen med samboer og barn som da vil være ett år. På denne turen er vi ikke interessert i å oppleve nye C-produkter eller noe sånn, vi vil komme oss raskest mulig fra A til B på en komfortabel måte. Vi (eller egentlig bare jeg) er åpne for å ta et stopp i Singapore på utreise, men vil helst unngå det. Utover det har vi ikke lyst til å ha lange stopp/overnattinger på reisen.

    De åpenbare alternativene er naturligvis Turkish, Austrian og Lufthansa, men her ser tilgjengeligheten ekstremt begrenset ut. Setter opp varsel på AF, men har ærlig talt ikke de store forhåpningene. Utfra hva jeg leser her på forumet reiser "alle" via SIN til MLE, og per nå har vi også routing som følger: OSL-CPH-DUS-SIN-MLE og CMB-SIN-LHR-FRA-OSL, alt I utenom siste etappene fra LHR via FRA til OSL (som jeg uansett skal endre senere).

    *A flyvinger til og fra MLE er så langt jeg kan se begrenset. Vurderer routing via India (BLR eller DEL), men finner ikke noe som korresponderer så veldig bra. Er det noen som har erfaringer med dette? AI A321 DEL-MLE med mellomlanding i TRV, noen som har prøvd denne? Kan eventuelt ordne separate billetter CMB-MLE, men finner ikke raske ruter til CMB med unntak av med LOT. Men det innebærer overnatting i CMB på hjemreise ettersom CMB-WAW har avreise kl 8 på morgenen.

    Noen som har noen gode ideer her?
     
  10. sunshine

    sunshine Senior Medlem

    Innlegg:
    696
    Likes mottatt:
    1,674
    Bonuspoeng:
    93
    En annen ting angående Maldivene er ankomsttidspunktet, spesielt hvis dere skal ha sjøfly ut fra MLE fordi de ikke flyr når det er mørkt. Aldri prøvd båttransport ut fra hovedøya. Anbefales å lande slik at man har god tid til transporten videre til øya/hotellet man skal bo på.

    Går vel bare vinterruter med LH til MLE såvidt jeg har sett. Swiss og Austrian har vel også vinterruter muligens. Så litt vanskelig å finne en rute som ikke går via SIN, sikkert litt vanskelig å finne ruter tilbake til SIN fra MLE men går greit med litt flaks.
     
  11. Ljmong

    Ljmong Nytt Medlem

    Innlegg:
    25
    Likes mottatt:
    3
    Bonuspoeng:
    3
    Ja, vi røk på den smellen sist vi var der. Seks timer på det eneste hotellet på flyplassøya var seks timer for mye, makan til høl. Utrolig at det ikke finnes noe decent i nærheten av flyplassen, det finnes jo definitivt et marked for det. Blir båttransport denne gangen.

    Angående Swiss, det er vel Edelweiss? Altså ikke bookbart med EB, eller tar jeg feil?
     
  12. sunshine

    sunshine Senior Medlem

    Innlegg:
    696
    Likes mottatt:
    1,674
    Bonuspoeng:
    93
    Hvis det er Edelweiss så er det nok ikke mulig med EB. Ikke så altfor mange muligheter til MLE. Sist fløy vi Qatar hjem, ble mange timer på flyplassen i MLE før flyet gikk.
     
  13. Arvid1410

    Arvid1410 Veteran

    Innlegg:
    1,531
    Likes mottatt:
    6,716
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg synes ikke det var speilet pes å ta båt inn til sentrum og bo der, selv om vi kom med kveldsflighten fra SIN. Men det er klart, vi var to voksne da. Alltids mer pes om man har med barn. Men nå er kanskje broen over fra flyplassen til Male åpnet? Da blir det jo betydelig enklere
     
  14. Ljmong

    Ljmong Nytt Medlem

    Innlegg:
    25
    Likes mottatt:
    3
    Bonuspoeng:
    3
    Tror broen er klar, ja, så i det hele tatt er jeg ikke så bekymret for verken ankomst eller avreise.

    Lurer mer på alternativ routing til MLE, altså andre ruter enn via IST, VIE og SIN. Utfra hva jeg klarer å google meg frem til virker ikke AI med A321 å være noen innertier, men ser allikevel at ruter som OSL-FRA/MUC/ZRH-DEL-(TRV)-MLE, eventuelt OSL-CPH/ARN-DEL-BLR-MLE, kunne fungert uten at jeg kjenner det frister så mye. Så spør igjen, er det noen her som har testet disse rutene? Eller noen som vet om noen andre fine ruter ned til MLE?
     
  15. Magnus77

    Magnus77 Senior Medlem

    Innlegg:
    769
    Likes mottatt:
    933
    Bonuspoeng:
    93
    Såvidt meg bekjent er alle Unides 777-300ER maskiner utstyrt med den nye polaris business class. Men har forstått det sånn at ikke alle deres 767-300ER maskiner er oppgradert til denne utgaven. Vi vurderer en reise til New York og ser da at det er 767-300ER som er satt opp begge veier. Er det noen som vet/har formening om disse maskinene er utstyrt med den nye Polaris klasssen i business? Litt av det samme til Washington, der er det satt opp 777-200ER. Er disse oppgradert?
     
  16. paramberg

    paramberg Veteran

    Innlegg:
    2,847
    Likes mottatt:
    7,978
    Bonuspoeng:
    183
    Hvis du ser på https://www.united.com/polaris så er 27 av 38 retrofittet med den nye kabinen og 2 oppgraderes nå. Har du prøvd å gjøre en dummy booking å sjekket seat map?
    Samme gjelder for 777-200ER, 37 av 51 er oppdatert.
     
  17. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,659
    Likes mottatt:
    32,508
    Bonuspoeng:
    293
    Med det tempoet de presenterer:
    On average, we plan to add one aircraft with United Polaris seating every 10 days from now through 2020.
    Så er det vel fullført i midten av 4 kvartal da.
     
  18. Magnus77

    Magnus77 Senior Medlem

    Innlegg:
    769
    Likes mottatt:
    933
    Bonuspoeng:
    93
    Okei. Vi reiser i midten av april så er er jo ikke helt sikret å få det da. Noen som har en oversikt hvordan de gamle kabinene er i forhold til den nye?
     
  19. Magnus77

    Magnus77 Senior Medlem

    Innlegg:
    769
    Likes mottatt:
    933
    Bonuspoeng:
    93
    Hva mener du med en dummy booking? Mulig jeg er som er dum her...
     
  20. Lars J

    Lars J Veteran

    Innlegg:
    2,636
    Likes mottatt:
    7,611
    Bonuspoeng:
    183
    Du starter å gjøre en booking helt til du får opp setevalg kartet, for å da se hvilken kabin som benyttes på denne flyvningen
     

Del denne siden