Bonushjelp!?!

Tråd i 'Bonushjelp' startet av Thomas, 12. sept 2013.

  1. animals

    animals Senior Medlem

    Innlegg:
    567
    Likes mottatt:
    995
    Bonuspoeng:
    93
    takk for svar
    vet du hva Amex premium dekker? Så jeg vet hvilket kort jeg burde bruke
     
  2. animals

    animals Senior Medlem

    Innlegg:
    567
    Likes mottatt:
    995
    Bonuspoeng:
    93
    Høres litt paranoid ut ja, men better safe than sorry?
     
  3. Lars J

    Lars J Veteran

    Innlegg:
    2,646
    Likes mottatt:
    7,643
    Bonuspoeng:
    183

    Utifra hva jeg kan lese dekker ikke Premium innhenting av reiserute

    https://www.americanexpress.com/content/dam/amex/no/documents/reiseforsikring/sas-premium.pdf


    EDIT:

    Ser foresten at vilkårene til SAS Mastercard premium er endret fra 1.desember, til det verre

    Dekker nå kun 5 000 pr person i tilfeller som nevnt over


    https://www.tryg.no/sn/seb-reiseforsikring/SASeurobonus-world-mastercard-premium.html
     
    animals liker dette
  4. animals

    animals Senior Medlem

    Innlegg:
    567
    Likes mottatt:
    995
    Bonuspoeng:
    93
    Da må det bli MC. Takk for at du gidder å ta deg tid:)

    Sjekket historikken på aktuell flyvning. Og siste månedene har vært "on time" hver eneste dag. Må tygge litt på den.
     
  5. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,667
    Likes mottatt:
    32,524
    Bonuspoeng:
    293
    Hadde aldri våget å satse en F i mange timer på det der.
     
  6. Franco63

    Franco63 CCG, Hilton Diamond, BWD & EBG

    Innlegg:
    543
    Likes mottatt:
    162
    Bonuspoeng:
    43
  7. OttoL

    OttoL Veteran

    Innlegg:
    4,319
    Likes mottatt:
    12,286
    Bonuspoeng:
    183
    2000kr basert på en connection på 4 timer eller mer. Så ikke veldig mye nei.
     
  8. Xflipper

    Xflipper Veteran

    Innlegg:
    4,186
    Likes mottatt:
    3,120
    Bonuspoeng:
    113
    Hvilken reiseforsikring har da nok til og dekke en business class bilett?
    Virker ikke som om amex eller sas MC har annet en tullebeløp.
     
  9. Lars J

    Lars J Veteran

    Innlegg:
    2,646
    Likes mottatt:
    7,643
    Bonuspoeng:
    183
    animals, ChrisTW and Xflipper like this.
  10. Vird

    Vird Nytt Medlem

    Innlegg:
    4
    Likes mottatt:
    0
    Bonuspoeng:
    3
    Hei!

    Jeg har pr idag retur fra tokyo turen min, med Air China F* fra PEK - FRA. Jeg ser muligens tilgjengelighet med SQ C* 777-300 fra HND-SIN-CDG på AF. Ville dere byttet ut Air China i F med Singapore Airlines i C? Hørt og lest litt dårlig om air china sin F.
     
  11. democomputer

    democomputer Senior Medlem

    Innlegg:
    1,227
    Likes mottatt:
    5,400
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg ville ringt Tallinn og spurt om de har F på SIN-FRA, den ruten renner over av tilgjengelighet om dagen, men vises ikke på AF såvidt jeg kan se.

    Ellers er vel svaret du får her på forumet at F er F...

    K
     
    Vird liker dette
  12. Gullars

    Gullars Veteran

    Innlegg:
    3,099
    Likes mottatt:
    4,824
    Bonuspoeng:
    113
    Lang historie kort: SAS køddet til returen vår med SQ F, slik at vi per nå står uten retur fra Asia og ingenting tyder på at de kommer til å tilby noe fullverdig alternativ. Med innstrupingen til LH på F er det heller ingenting som tyder på at vi får landet noe kult der.

    Så nå er vi åpne for hva som helst hvor som helst fra 30/12 til 7/1. Hvor reiser man når man uansett ikke kan fly F?
     
  13. paramberg

    paramberg Veteran

    Innlegg:
    2,847
    Likes mottatt:
    7,988
    Bonuspoeng:
    183

    Ble det ikke noe løsning i hele tatt?
    Her syns jeg vi sitter med alt for lite rettigheter. Hva om du hadde bestilt hotell og div til flere titusener som man ikke kan få brukt fordi en ansatt hos SAS har klart å slette hjemreisen og det plutselig ikke finnes noe... Har den vært ticketed så bør de stå med ansvaret...?

    Er OSL utgangs posisjonen din Gullars? 7 januar er absolutt siste hjemreise dag? Du kan ikke strekke den til 8 eller 9?
     
  14. Xflipper

    Xflipper Veteran

    Innlegg:
    4,186
    Likes mottatt:
    3,120
    Bonuspoeng:
    113
    Hvordan greide de tulle dette til?
    Her må du forlange minimum C og at de fikser noe. Såpass må kunne forventes når de selv kludrer det til. Hold oss oppdatert. Krysser fingrene for dere.
     
  15. Boleole

    Boleole Aktivt Medlem

    Innlegg:
    378
    Likes mottatt:
    158
    Bonuspoeng:
    43
    Flere som har problemer med å booke på sas.no? Har prøvd i hele dag men får feilmeld rett før jeg skal betale. Har prøvd å ikke velge seter men hjelper ikke.

    Endte opp med å ringe inn, fikk booket, ringte tilbake for å endre til dagen før, fikk beskjed om at den første billettene min ikke var «ticketed» og den ville bli kansellert av seg selv, booket derfor en ny booking, men kjenner jeg er litt bekymret for at det samme skal skje igjen.

    De jeg har snakker med mener også sas premium ikke kan kombinere business og go, stemmer det?
     
  16. jgroneng

    jgroneng Fastboende

    Innlegg:
    5,220
    Likes mottatt:
    17,304
    Bonuspoeng:
    293
    Hva legger du i dette? Betale biz, men reise i go, eller omvendt? Eller go en vei, og biz andre veien?
     
  17. Boleole

    Boleole Aktivt Medlem

    Innlegg:
    378
    Likes mottatt:
    158
    Bonuspoeng:
    43
    Go en vei og biz andre veien. Ble fortalt det to ganger på telefon i dag.
     
  18. trygveat

    trygveat Veteran

    Innlegg:
    2,959
    Likes mottatt:
    5,764
    Bonuspoeng:
    183
    Det var tidligere en bug på sas.no som gjorde at FP-rabatten ikke ble trukket av ved kombinasjon av ulike klasser på utreise og hjemreise, men det er fikset nå. Her kommer jeg helt til betaling med kombinasjon av business og Go på OSL-ORD.
     
  19. Boleole

    Boleole Aktivt Medlem

    Innlegg:
    378
    Likes mottatt:
    158
    Bonuspoeng:
    43
    hmm merkelig. Jeg har ikke kommet så langt i bookingen i hele dag, både ren biz og kombinasjon.
     
  20. spacecosmos

    spacecosmos EBD

    Innlegg:
    584
    Likes mottatt:
    2,986
    Bonuspoeng:
    93
    Hola, amigos!
    Da det var rimelige billetter til BKK tenkte jeg ikke helt i farten på når perioden min for opptjening av EB avslutter/starter.

    Det viser seg at perioden min går ut 30. juni og ny periode altså starter 1. juli. Reisen som er bestilt, har utreise og starter siste uken i juni og avsluttes med innreise etter første uken i juli. Dvs at jeg har reise på hver side av perioden på én booking!

    Hvordan vil disse poengene fordele seg?

    Jeg får (forhåpentligvis) EBD nå i slutten av januar og "trenger egentlig ikke" flere grunnpoeng. Det hadde dog vært uhyre praktisk å fått disse etter 1. juli, da ny periode har startet. Reisen foretas i business med 100% opptjening via Swiss, så det blir fort noen grunnpoeng der også. Kjekkere å ha flere poeng til ny periode enn inneværende. Noen kloke hoder her som kan oppklare dette?
     

Del denne siden