Bonushjelp!?!

Tråd i 'Bonushjelp' startet av Thomas, 12. sept 2013.

  1. rookieflyer123

    rookieflyer123 Nytt Medlem

    Innlegg:
    16
    Likes mottatt:
    4
    Bonuspoeng:
    3
    Og man får et gebyr når man booker gjennom dette Talinn kontoret?
     
    nicolai liker dette
  2. indahla

    indahla Flyr for lite...

    Innlegg:
    6,645
    Likes mottatt:
    21,690
    Bonuspoeng:
    293
    Har idag OSL-FRA-LHR-HND/NRT-HNL-NRT/HND-FRA-OSL. 4x NH F.

    Hva vil SAS (ikke CT-booking) si til å endre enten LHR-HND til Europa-BKK-HND eller HND-FRA til HND-BKK-Europa? Likte meg godt i BKK F Lounge og kunne tenkt meg det igjen :)
     
  3. paramberg

    paramberg Veteran

    Innlegg:
    2,827
    Likes mottatt:
    7,711
    Bonuspoeng:
    183
    Burde vel gå greit. Har du ringt å hørt med de?
    Hva betalte du i skatt og avgifter for billetten der?
     
  4. Darkcho

    Darkcho Veteran

    Innlegg:
    2,390
    Likes mottatt:
    3,327
    Bonuspoeng:
    113
    Booket Fra-Bkk-Nrt/Hnd-sin-fra i dag. De var litt frem og tilbake på det. Opplyste om at det egentlig ikke var most reasonable etc, og at det kunne være det ikke ble godkjent andre ganger.
     
  5. Matnil

    Matnil Nytt Medlem

    Innlegg:
    5
    Likes mottatt:
    1
    Bonuspoeng:
    3
    Hei folkens. Første innlegg her.
    Har en CT-reise OSL-HNL i april, som er booket i X via Tallinn.
    Snakket med de og forhørte meg om det var noe ledig i business eventuelt first, men svaret var at det var ingen muligheter.
    Så spørsmålet er om en kan stole på Tallinn når det kommer til svaret?
    Har både awardfares og expertflyer (dog noe uerfaren i bruken) så prøver å snekre sammen noen alternativer som kan aksepteres.
     
  6. paramberg

    paramberg Veteran

    Innlegg:
    2,827
    Likes mottatt:
    7,711
    Bonuspoeng:
    183
    Som regel ja. Spørs jo helt når du skal reise da? Hvilke datoer?
     
  7. Matnil

    Matnil Nytt Medlem

    Innlegg:
    5
    Likes mottatt:
    1
    Bonuspoeng:
    3
    Skjønner. Ut mellom 11-15 april, hjem 1-3 mai.
    Får prøve å se om jeg får lagret noen søk, og håpe det dukker opp noe.
     
  8. Darkcho

    Darkcho Veteran

    Innlegg:
    2,390
    Likes mottatt:
    3,327
    Bonuspoeng:
    113
    Hvilken routing har du? Via USA eller via Asia?

    Via Asia bør det absolutt være muligheter for å få et par segmenter i business i det minste. TYO-HNL er ikke spesielt lett, men det åpner seg ting her nært avreisedato.
     
  9. Matnil

    Matnil Nytt Medlem

    Innlegg:
    5
    Likes mottatt:
    1
    Bonuspoeng:
    3
    Via USA, OSL-CPH-SFO-HNL-SFO-MUC-OSL.
    Okei, er dette noe jeg burde finne alternativer for før jeg ringer Tallinn eller vil de være behjelpelig med å sy sammen en rute via Asia?
     
  10. Darkcho

    Darkcho Veteran

    Innlegg:
    2,390
    Likes mottatt:
    3,327
    Bonuspoeng:
    113
    Ok, via USA er det hakket mer tricky, dessverre. Ikke umulig, men du skal ha litt flaks for at det klaffer.

    Om du klarer å sy sammen en rute til HNL via Asia er det nok absolutt lettere å få til i C på en del av flightene. Spørsmålet er mer om de lar deg bytte fra via SFO til via TYO. Det første er "most reasonable route". Men det skader ikke å prøve :)
     
  11. Matnil

    Matnil Nytt Medlem

    Innlegg:
    5
    Likes mottatt:
    1
    Bonuspoeng:
    3
    Ja, har funnet en nå med veldig optimale datoer. Var ikke ledig via USA før den 14, og vil helst reise 11. Så da kan jeg prøve meg på den hvis de kommer med "most reasonable", så får vi se.

    Takk for svar :)
     
    Darkcho liker dette
  12. paramberg

    paramberg Veteran

    Innlegg:
    2,827
    Likes mottatt:
    7,711
    Bonuspoeng:
    183
    Hvorfor skulle ikke det å reise via Asia (Tokyo / Seoul) være reasonable routing for å komme seg til Hawaii @Darkcho ? Ikke er det backtracking som feks å fly fra Tokyo ned til Singapore også opp igjen til Hong Kong..

    På SAS.no kan jo Hawaii ruten bookes med utreise ifra LHR.
     
  13. Darkcho

    Darkcho Veteran

    Innlegg:
    2,390
    Likes mottatt:
    3,327
    Bonuspoeng:
    113
    Fordi han har en kortere vei allerede til Hawaii. Jeg sier ikke det er logisk ;)

    sas.no tryller frem routinger som Tallinn nekter. Eksempelvis er det foreslått SFO via Japan etc.
     
  14. indahla

    indahla Flyr for lite...

    Innlegg:
    6,645
    Likes mottatt:
    21,690
    Bonuspoeng:
    293
    Tror jeg har spurt om dette tidligere men finner verken spørsmålet igjen eller om noen har svart ..

    Hvis jeg har booket en EB-reise hos SAS med *A og betalt fullt antall poeng, kan jeg legge på en CT og få refundert halvparten av poengene?
     
  15. trygveat

    trygveat Veteran

    Innlegg:
    2,902
    Likes mottatt:
    5,672
    Bonuspoeng:
    183
    For et par år siden fikk jeg lagt til en ekstra (nyopptjent) CT på en booking for tre personer i forbindelse med en endring. Ser derimot at @coconuts nylig postet om dette i Q&A-tråden, og da var svaret fra Tallinn nei. Andre har fått beskjed om at det går fint å legge på CT så lenge denne var opptjent før bestillingen ble gjort.
     
  16. paramberg

    paramberg Veteran

    Innlegg:
    2,827
    Likes mottatt:
    7,711
    Bonuspoeng:
    183
    Sjekket kjapt sas.no for bonus billetter til Tokyo og så feks bare på januar neste år og en del måneder før der. Ikke ett eneste ledige sete. Ikke engang i Eco / Plus. Er det veldig vanskelig å få seg en tur dit med SAS? tenkte å booke en fly premium tur om en stund
     
  17. Neonex

    Neonex Senior Medlem

    Innlegg:
    1,282
    Likes mottatt:
    1,346
    Bonuspoeng:
    113
    Er det slutt på at du får se poengvarighet når du kansellerer/avbestiller EB-billetter?

    Avbestilte en BGO - OSL, som ifølge mine kvitteringer kostet 10k EBP. Fikk ingen dialogboks med type, x av disse poengene er utgått eller lignende (som jeg mener det har vært før). Fikk tilbake 5k poeng. Godt mulig poengene var utgått, men dette pleide vel å stå før, mener jeg ganske sikkert. Andre som har opplevd det samme?
     
  18. Xflipper

    Xflipper Veteran

    Innlegg:
    4,180
    Likes mottatt:
    3,118
    Bonuspoeng:
    113
    Ja. Men det er mulig. Hadde akkurat en tur med 4 Pax til Tokyo på sas C. Booket 3 mnd før ca.
     
    paramberg liker dette
  19. awt

    awt Senior Medlem

    Innlegg:
    780
    Likes mottatt:
    1,904
    Bonuspoeng:
    93
    Det var fire ledige bonusseter i C til Tokyo på flyet som gikk i dag, med fire ledige tilbake på fredag.

    Kunne gjerne tenkt meg de, da vi har vinterferie nå, men det gikk ikke i hop med jobb.
     
    Xflipper liker dette
  20. Markal

    Markal Senior Medlem

    Innlegg:
    544
    Likes mottatt:
    743
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg har booket en bonustur til Tokyo i august. Noen av disse poengene går ut på dato i mai (family pool med kona...). Jeg er på utkikk etter en bedre utreise og kan tenke meg å flikke på bestillingen nærmere utreise.
    Hva skjer hvis jeg gjør en endring etter mai? Forsvinner de utgåtte poengene i intet slik at jeg blir belastet flere poeng?
     

Del denne siden