Bonushjelp!?!

Tråd i 'Bonushjelp' startet av Thomas, 12. sept 2013.

1. mariusberg89

mariusberg89 Senior Medlem

Likes mottatt:
    159
    Bonuspoeng:
    43
    Takk for info, bedre å ta rulletten enn at det ikke lar seg gjøre i det hele tatt :)

2. mariusberg89

Likes mottatt:
    159
    Bonuspoeng:
    43
    Ok, nå begynner mexico-turen å komme seg her etter mye frem og tilbake i en måned. Merker jeg får ambivalent forhold til dette :p

Spm:
    Jeg må kjøpe separate billetter siste leg for å komme meg frem, å finne bonusbilletter til cun virker umulig. Har billetter med Air America, noen som har fløyet med de før?

Turen ned skal gå fint, da har jeg god tid til å sjekke inn på nytt. Men jeg er litt redd for returen fra CUN til ORD. Jeg lander i Chicago 11:40 og skal da rekke å sjekke inn på nytt før flyet går videre 13:15

Er det risky eller har jeg ok tid da? Har bare flydd til USA en gang før og nå sier jo mange at det er kaos.. Ser på flightaware at flyet hvertfall sjeldent er forsinket.

3. Henrik

Henrik Hellas-sympatisør

Likes mottatt:
    9,127
    Bonuspoeng:
    183
    Med mellomlanding i USA må du gjennom full immigrasjon før du kommer deg til ny innsjekkingsskranke. Med halvannen time har du i utgangspunktet en ganske anorektisk mellomlanding med immigrasjon, og det blir ikke bedre av pandemirestriksjoner og tilhørende ekstrakontroller og køer og vinterværforsinkelser.

Ikke minst har du separate billetter, så det er ditt ansvar.

Ville vært ganske bombesikker på at reiseforsikringen tillater en så kort mellomlanding på separate billetter før jeg hadde turt å booke den.

tobeornot999 liker dette
  4. Edvard

Edvard 一期一会

Likes mottatt:
    11,214
    Bonuspoeng:
    183
    Anything. Anywhere. Anytime.

Muligens tryggere å ordne flight med American Airlines (AA).

https://en.wikipedia.org/wiki/Cancún_International_Airport

tobeornot999, MarkSS, Kalsnes and 7 others like this.
  5. RoadKing

RoadKing Helt hekta

Likes mottatt:
    33,789
    Bonuspoeng:
    293
    Har du all grunn til. Det hadde jeg aldri i verden att sjansen på. 1:35 er et sjansespill. O'Hare er en av verdens travleste flyplasser og de har vinter i det området der. Fat chance noe skjer, så er det immigrasjon, viruskontroll, checkin, security og endelig er sikkert flyet ditt på den ytterste nøgne ø...

mariusberg89 liker dette
  6. mariusberg89

Likes mottatt:
    159
    Bonuspoeng:
    43
    Hvor lang tid bør jeg beregne?
    Skal se om jeg klarer å finne et senere fly fra ORD mot Europa om jeg har flaks.

7. RoadKing

RoadKing Helt hekta

Likes mottatt:
    33,789
    Bonuspoeng:
    293
    Du bør helst ha en sammenhengende booking. Det er det jeg blir skvetten av, det og eventuell overhead i form av pandemitiltak.
    Det kan meget vel være at du rekker rundt på under timen, problemet er at sannsynligheten for at du sprekker 2 timer er rimelig. Da er det kjipt å ikke ha sammenhengende billett.
    Jeg ville for sikkerhets skyld hatt 3 timer eller mer. Men, hvis du tåler tid & kost ved å miste flighten, så er det ikke noe problem, ta sjansen. Kan bli en god reisehistorie av det der :)

Maggie liker dette
  8. Henrik

Henrik Hellas-sympatisør

Likes mottatt:
    9,127
    Bonuspoeng:
    183
    Med separate billetter må du egentlig forholde deg til normale tidsfrister for innsjekking og levering av bagasje. For Lufthansa fra ORD er fristen 60 minutter før, og jeg ville for egen dimensjonering antatt at online innsjekking ikke er mulig grunnet dokumentkontroll.

I ditt tilfelle, betyr det at du bør være ved skranken senest 12:15. Da har du "hele" 35 minutter på å komme deg av et formodentlig fullastet fly, gå gjennom full immigrasjon og dokumentkontroll (som kan gå veldig fort, eller veldig sakte, avhengig av dagsform, hvor mange som er foran deg i køen og hvem som er foran deg i din spesifikke kø), hente ut bagasjen din og så komme deg gjennom et potensielt travelt innsjekkingsområde med mange feriereisende i forbindelse med jul.

Jeg har vært gjennom immigrasjon i USA på få minutter i travle perioder med mange reisende. Jeg har også blitt rutet inn i en kø hvor jeg havnet bak en koreansk skoleklasse som tok en evighet å prosessere.

RoadKing liker dette
  9. Eddie47

Eddie47 1D

Likes mottatt:
    875,180
    Bonuspoeng:
    293
    Hvis man vil reise til Cancun i julen 2021 bør man begynne å søke våren på forhånd og ikke i november/desember 2021.
    Da er "alt" opptatt, lettere å vinne i lotto

RoadKing liker dette
  10. Spielhaug

Spielhaug Veteran

Likes mottatt:
    9,139
    Bonuspoeng:
    183
    I tillegg kan jo flyet være forsinket inn til ORD også. Just sayin’

11. mariusberg89

Likes mottatt:
    159
    Bonuspoeng:
    43
    Sammenhengde blir dessverre umulig i denne omgang ser det ut som selv om det hadde vært optimalt.

3 timer minimum er notert, da går vi fort det :)

Haddde jeg vunnet i lotto hadde jeg betalt for business :p Men ja, vet jeg er litt "last minute" her.

RoadKing liker dette
  12. Flyingdutchman

Flyingdutchman Veteran Moderator

Likes mottatt:
    23,327
    Bonuspoeng:
    183
    Sjekk også forsikringsvilkår, der bør det stå noe om minimum antall timer mellom ikke sammenhengende flyforbindelser. Hvis du har romslig nok tid i henhold til vilkårene så tar forsikringen regningen dersom ting allikevel går ad undas.

mariusberg89 and Sonictravel like this.
  13. mariusberg89

Likes mottatt:
    159
    Bonuspoeng:
    43
    Smart å sjekke forsikringen, takk for tipset!
    Har nå funnet flighet som går senere uansett. Gøy å forbedre på flyturen annenhver dag her nå :p

Last edited: 07. des 2021
    Flyingdutchman and Edvard like this.
  14. mariusberg89

Likes mottatt:
    159
    Bonuspoeng:
    43
  15. mariusberg89

Likes mottatt:
    159
    Bonuspoeng:
    43
    Da vil jeg bare takke alle her inne for all hjelp, samt å ha holdt ut med masekråka.

Har brukt litt over en måned siden jeg først bestilte flybilletter mot Mexico, har nå fått en ganske optimal rute med kjøpe-billetter siste stykket og vil si meg ganske fornøyd. er litt glede å se at ruten stadig forbedrer seg så lenge man har litt tålmodighet og en liten dose flaks.

Er nesten som et forhold det her eller hvertfall veldig ambivalent. Har gått fra frustrasjon, sinne, glede frem og tilbake :p

RoadKing liker dette
  16. mrt

mrt Senior Medlem

Likes mottatt:
    910
    Bonuspoeng:
    113
    Gratulerer! Halve moroa er jo nettopp dette! :cool::p

mariusberg89 liker dette
  17. RoadKing

RoadKing Helt hekta

Likes mottatt:
    33,789
    Bonuspoeng:
    293
    God tur :)

mariusberg89 liker dette
  18. ccurrahee

ccurrahee Jobb jobb jobb

Likes mottatt:
    37,045
    Bonuspoeng:
    293
    Så bra det er litt gøy også! Velkommen som smittet av basillen......:D

mariusberg89 liker dette
  19. SVG_flyer

SVG_flyer Veteran

Likes mottatt:
    3,568
    Bonuspoeng:
    113
    Hei folkens,

er det noen som kan fortelle meg hvilken mail dere bruker til å sende forespørsel på sas bonus billetter? for å åpne opp sete/r? Har prøvd å finne den uten hell.

Takk

20. Spielhaug

Spielhaug Veteran

Likes mottatt:
    9,139
    Bonuspoeng:
    183
    Du kan sende til [email protected]
    Da vil du få dette svaret:
    «Tyvärr, sådanna frågor måste man ringa kundservice»

TL;DR Alt som har med bestilling, endring av billetter må ringes inn

tobeornot999 and SVG_flyer like this.