Bonushjelp!?!

Tråd i 'Bonushjelp' startet av Thomas, 12. sept 2013.

  1. rookietrader

    rookietrader Aktivt Medlem

    Innlegg:
    406
    Likes mottatt:
    770
    Bonuspoeng:
    93
    Fucking hell altså..

    Er det bare meg som har veldig dårlig erfaring med at de på CT-telefonen sier de skal sjekke noe, så kommer de tilbake?

    Med all respekt, så var vedkommende i den andre enden av røret definitivt ikke den skarpeste kniven i skuffa. Han klarte uansett etter mye om og men å finne samme Open Jaw som meg til California/Las Vegas i Juli.

    Poengene ville dog ikke trekkes, så han skulle bare sjekke dette med Eurobonus, så kom han tilbake..

    Nå er det gått 20 minutter og ventemusikken går fortsatt. Dette har jeg opplevd flere ganger tidligere også..

    Hvor lenge holder dere før dere ringer inn på nytt i et sånt tilfelle?

    EDIT: 25 minutter!! Så var han tilbake. Var CT`en han ikke fikk lagt på, men turen blei uansett booka nå. Skulle få lagt til CT på et seinere tidspunkt..
     
    Last edited: 20. des 2021
  2. mariusberg89

    mariusberg89 Aktivt Medlem

    Innlegg:
    462
    Likes mottatt:
    155
    Bonuspoeng:
    43
    Har hvertfall 3 timer i mellom så håper jeg det rekker.
     
  3. Imtiaz

    Imtiaz Medlem

    Innlegg:
    98
    Likes mottatt:
    168
    Bonuspoeng:
    33
    Har en CT som går ut 31.12.
    Tre forsøk med tørre svensker som konstant henviste til den nyåpne booking siden fikk jeg endelig napp og fikk lagt inn bestilling hos en hyggelig svensk dame som søkte leg for leg og satte sammen.Gleden var kortvarig da emailen kom og tre av legs var på waitlist.
    Dagen etter ringer agenten tilbake og sier booking må dessverre kanselleres da TK sannsynligvis ikke kom til å åpne for business billettene på strekningen.Alle kostnadene skulle bli refundert.
    Ser idag at jeg allerede har blitt belastet på kortet. Hva er prosedyren for å få de refundert?

    Prøvde idag å legge inn ny booking langt frem i tid etter å ha søkt opp Star Alliance sine sider. Etter 45 min venting på CT tlf traff jeg på den verste agenten hittil. Karen aviste alle forslag fra min side og påstod hardnakket på at hvis avgang og ankomst sted ikke var tilgjengelig på ett søk på portalen så kunne ikke bookingen gjennomføres og at all søk og booking måtte skje gjennom den nye siden.

    Hvordan skal man da skreddersy en booking? eller må man satse på å vinne i agent lotto når man ringer inn?
     
  4. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,794
    Likes mottatt:
    57,186
    Bonuspoeng:
    293
    satse på å vinne i agent lotto når man ringer inn

    Jeg har booket to turer de siste dagene, med søk leg for leg, da det ikke var mulig å søke hele ruten i ett.
     
  5. mrt

    mrt Senior Medlem

    Innlegg:
    1,222
    Likes mottatt:
    782
    Bonuspoeng:
    113
    Startet han med: Tyvärr? Da er det bare å legge på med en gang...
     
  6. indahla

    indahla Flyr for lite...

    Innlegg:
    6,645
    Likes mottatt:
    21,690
    Bonuspoeng:
    293
    Iflg. AF er det mulig å booke Eco Premium med UA innenlands i USA med EB.

    Er dette faktisk mulig eller er det kun Eco?
    Forsøker å komme fra EWR/Canada til LAX/SAN «best» mulig men ingenting ledig i Biz ..
     
  7. Jorge

    Jorge Veteran

    Innlegg:
    4,567
    Likes mottatt:
    6,545
    Bonuspoeng:
    183
    Nei det er ikke mulig. Treffene du får på Premium Eco hentes nok fra United sin søkeside der det jo er mulig å booke for United Milage Plus-medlemmer. Med mindre du ser etter seter i F er det nå ikke nødvendig å ha på noe annet Enn Eurobonus i FFPs-filteret.
     
    indahla liker dette
  8. indahla

    indahla Flyr for lite...

    Innlegg:
    6,645
    Likes mottatt:
    21,690
    Bonuspoeng:
    293
    Nytt spørsmål (for å komme seg behageligst mulig til LAX/SAN i mars):
    Har fått booket t/r LAX med SK i Plus, EB-booking med FP4.
    Kan jeg by på oppgradering til Biz med poeng? Tips for poengsum (er kun EBS)?
    Kan jeg by på oppgradering til Biz med penger?
    Tips for pengesum?

    Kan jeg kjøpe oppgradering allerede nå, eller er eneste løsning der å kjøpe «vanlige» billetter for poeng?
    Er det mulig å kjøpe billetter med både poeng og penger?

    Edit: ser at jeg finner svar på en del av dette på sas.no, men det er sikkert flere enn meg som ønsker dette bekreftet :)
     
    Last edited: 29. des 2021
  9. Flyingdutchman

    Flyingdutchman Veteran

    Innlegg:
    3,381
    Likes mottatt:
    20,999
    Bonuspoeng:
    183
    Du finner noen erfaringer her: https://insideflyer.no/forums/threads/oppgraderinger-på-auksjon-plusgrade-com.5354/page-155
     
    indahla liker dette
  10. Magnus1001

    Magnus1001 Senior Medlem

    Innlegg:
    973
    Likes mottatt:
    2,888
    Bonuspoeng:
    93
    Dette burde jeg visst.
    Hvordan legger man til en retur reise på en ren SAS bonus reise?
    Eneste valg jeg får ved endring av billett er kun å endre dato på samme reise.
    Trudde dette enkelt kunne ordnes på nett, slik at jeg kan sitte klar når SAS business slippes om noen dager og legge de til på utreisen.
     
  11. Jeanette

    Jeanette Veteran

    Innlegg:
    2,212
    Likes mottatt:
    5,044
    Bonuspoeng:
    183
    Det går ikke hvis du kun har en enkeltreise nå. Skal du sitter og venter på C, må du bestille en tur retur hvor returen er i go eller pluss. :)
     
    cooolcatz and Magnus1001 like this.
  12. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,794
    Likes mottatt:
    57,186
    Bonuspoeng:
    293
    Enten må det gjøres som @Jeanette skriver, eller så må du ta sjansen på å kansellere den enveis billetten du har, og så plukke opp t/r med en gang. Risikosport, da billetter som avbestilles ikke alltid kommer tilbake. Men, hvis det er lenge til reisen, så er det større sjanse for at de kommer tilbake.

    Jeg har tatt sjansen en del ganger, og det har gått bra. Nå sitter jeg med en reise i slutten av januar, den tør jeg ikke gjøre noe med. Det er ikke verdens undergang å måtte betale 12000 poeng "for mye". Større problem om billettene blir borte..
    I tillegg har jeg to alternative hjemreiser, alt etter hva jeg gjør i California. Enten hjem fra SFO, eller direkte MIA-OSL hvis familien er klare for besøk.
     
  13. Magnus1001

    Magnus1001 Senior Medlem

    Innlegg:
    973
    Likes mottatt:
    2,888
    Bonuspoeng:
    93
    Så jeg kan altså plukke opp returen idag via tlf i go/pluss også endre til C på direkten når disse slippes frem i tid?
     
  14. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,794
    Likes mottatt:
    57,186
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg har ikke testet det på nett, men på tlf går det fint.
     
    cooolcatz liker dette
  15. Magnus1001

    Magnus1001 Senior Medlem

    Innlegg:
    973
    Likes mottatt:
    2,888
    Bonuspoeng:
    93
    Skal man kordinere tlf samtale med når bilettene slippes er det mange faktorer som spiller inn. Jeg har ved 3 anledninger kommet til setereservasjon og valgt seter og gått til betaling før jeg har fått beskjed om at disse bilettene ikke er tilgjengelig.

    Ved 2 anledninger har jeg skjønt allerede ved setereservasjon at jeg er "for sen" da 1D & 1F allerede er valgt (sjekket setereservasjon før slipp av C på beste tilgjenelighet).
    Det viser seg og være hard kamp om både CPH-HND & HND-CPH, både biz & plus blir som regel revet vekk rimelig kvikt.

    Spørs om jeg ikke må ta til takke med 2x enveis og tape 24k poeng.
     
    Last edited: 31. des 2021
  16. Eddie47

    Eddie47 1D

    Innlegg:
    14,080
    Likes mottatt:
    68,766
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg byr alltid på oppgradering med penger og da nær minstebud og veldig ofte går det gjennom … men jeg er EBD
     
    tobeornot999 liker dette
  17. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,794
    Likes mottatt:
    57,186
    Bonuspoeng:
    293
    Det enkleste er å booke enveis ja. Men det blir vel bare 24k poeng ekstra kostnad?
     
  18. Magnus1001

    Magnus1001 Senior Medlem

    Innlegg:
    973
    Likes mottatt:
    2,888
    Bonuspoeng:
    93
    Ja det stemmer, jeg redigerte innlegget nå.:)
    Har heldigvis nok poeng til å prøve flere dager på rad og ha pluss i backup.

    Prøvde meg på telefon til sas, dansken påstod at man ikke kunne legge til retur på enveis, også la hun bare på... Gidder ikke styre mer med det i år så lar den gå for denne gang. :p
     
    holmen liker dette
  19. Jorge

    Jorge Veteran

    Innlegg:
    4,567
    Likes mottatt:
    6,545
    Bonuspoeng:
    183
    Ja, det går bra. Ring inn og få endret enveisreisen til en tur/retur med returen på en hvilken som helst dato. Det har ikke noe å si om det er Go, Plus eller Business, du kan uansett endre returen i til din dato i mine bestillinger på sas.no når det slippes billetter.
     
    Last edited: 31. des 2021
  20. Krumtapp

    Krumtapp Nytt Medlem

    Innlegg:
    2
    Likes mottatt:
    0
    Bonuspoeng:
    1
    Hei, er ny her så dette kan være diskutert tidligere, men har ikke klart å finne det i tråden eller på forumet forøvrig... Jeg skal reise med min lille familie i oktober, tanken var å bruke en måned av foreldre permisjonen utenlands. Jeg har en CT som jeg ønsker å bruke til dette formålet, men det ligger svært få bonus billetter ute for oktober i SAS sin Eurobonus søkemotor. Blir bonus billettene release-et et fast antall måneder før avreise eller ligger alle billettene for oktober ute allerede?

    Setter også pris på fine steder å reise med spedbarn, har sett på PPT og Thailand.
     

Del denne siden