Takk for svar, ja det regner jeg med. Men er det uproblematisk å legge til utreisen i ettertid? eller må kundeservice avbestille returbillett for så å bestille hele reisen på nytt?
Det skal gå helt fint å legge på utreise. Ring på nytt, takk ja til opptak av samtalen. Hvis du får nei, legg på og ta deg tid til å gi tilbakemelding.. Rinse, repeat, agentrullett.
Nei, de kan ikke bare legge til en retur. For å gjøre dette må de faktisk kansellere utreisen og booke en ny t/r. Hvis en agent sier han/hun «bare kan fikse det» er det fordi de sjanser på at de får tilbake utreisen når de kansellerer den. Så de som sier nei har egentlig rett, men for oss virker det bare vrangere.
Det er ikke nødvendig å kansellere reservasjonen hvis man skal legge til et segment på en eksisterende booking. Det er i så fall kun hvis man skal slå sammen to bookinger - altså må man kansellere den ene reservasjonen for å frigjøre plassene først.
Om man har en bonus booking med Sas til 3 personer. Kan man innenfor fristen 24timer før avgang ringe inn og fjerne 1 av de 3 personene fra bookingen? Tar evt Sas et gebyr for dette?
Har selv gjort det nylig (November). Bestilte først Tokyo-London-Brussels-Oslo, noen dager senere la jeg på Oslo-Frankfurt-London-Tokyo. Nye billetter hver gang selvsagt, men med samme bookingreferanse.
Ja, de kan splitte personen ut på en egen reservasjon, som deretter kan kanselleres uavhengig av de andre.
Du kan faktisk også bygge videre på den du har splittet ut i forskjellige PNR. Jeg splittet en billett i dag fordi #2 må dra noen dager senere og fra et annet sted. Endret både avreisedato, avreisested og hjemkomststed for #2, men fikk beholde eksisterende sete i business for felles retur IC. Begge beholdt altså sine opprinnelige reiser, men de kunne endres individuelt. Tok ca 10 min. Ikke noe gebyr, bare endring i skatt/avgift. Tror ikke det har med status å gjøre, men at dette ikke er mulig å gjøre på nett.
Endringsgebyret er fortsatt på koronapause. Normalt er prisen kr 150 per passasjer hver gang man endrer på en booking.
Nei, ikke der og da, men kan tenke meg det hjelper i kombinasjon med 1-stjerner rating etter samtalen. Hvis de noensinne lytter til dem...
Noen som vet om det er mulig å endre fra voksen til barn på en award-bestilling (ren SAS award)? Har en reise som jeg er usikker på om broderen (voksen) eller junior (barn) skal være med på. Tenkte å bestille den som 2 voksne men usikker hvordan det vil stille seg om junior skal være med i stedet. Noen som har vært bort i det samme? Evt om det er greit at barn reiser på voksen billett ..? (USA tur)
Kan nokon forklare meg litt om gebyr/avgifter? servicegebyr 450kr kjem det på alle bonusreiser? Er det per bestilling eller per passasjer? Er det tapt ved avbestilling? Kva avgift er det ein slepper om ein har diamant status? På forhand takk!
Gebyret på 450 tilkommer på *A award. Det refunderes ikke ved kanselering av deg. Ved Covid relatert kanselering eller at flyselskapet kansellerer får du det tilbake. Gebyr for telefonbestilling på 300kr på bookinger som KAN bookes på nett men utføres over tlf slepper du som EBD.
Dere som har fulgt litt med på LH F den siste tiden. Er det noen sjanse for at jeg kan få tak i et sete her?