Bonushjelp!?!

Tråd i 'Bonushjelp' startet av Thomas, 12. sept 2013.

1. tadagast

tadagast Medlem

Likes mottatt:
    182
    Bonuspoeng:
    43
    Fikk nettopp beskjed om at SAS har endret en bonusreise til SFO fra 2 mai til 3 mai. Det ser fortsatt ut til at flyet 2 mai skal gå. Kan de bare endre denne datoen uten konsekvenser. Det medfører at min planlagte tur blir ennå litt kortere. Hadde hatt full forståelse om dette var fordi flyet mitt var kansellert, men det ser ikke ut til å stemme? Eller tar jeg feil?

2. ccurrahee

ccurrahee Jobb jobb jobb

Likes mottatt:
    37,045
    Bonuspoeng:
    293
    Er det satt opp med A340? Eventuelt ligger flyet enda ute, men er i prosess med å bli knasellert. Det er ikke helt uvanlig.

Jeg fikk ordnet rute via ORD samme dag som jeg ønsket å reise med noen timer senere ankomst. Etter kansellering med rebooking 1 døgn etterpå.

Eventuelt via en annen destinasjon som SAS har i USA. Og så videre med United.

fikk dette ordnet etter at jeg tok kontakt.

Ellers er det mer en 14 dager til, så sas kan gjøre som de vil.

3. indahla

indahla Flyr for lite...

Likes mottatt:
    21,907
    Bonuspoeng:
    293
    Kan bekrefte denne! Skulle idag booke OSL-HAN og fant OSL-BRU-IST-ICN-HAN vha AF, uten å velge SAS som FFP. Forsøkte så SAS sitt *A søk og fant kun Eco. Delte det så opp i OSL-BRU-IST og IST-ICN-HAN hos SAS og fant C på alle flighter.
    Ringte så SAS og når de søkte leg for leg fant de alle fire flighter og kunne booke de.

Rscott and Travellingalf like this.
  4. tadagast

tadagast Medlem

Likes mottatt:
    182
    Bonuspoeng:
    43
    Takk for svar. Ligger ennå med 350, men blir vel trolig kansellert... Får prøve på alternativ

5. snik

snik Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    558
    Bonuspoeng:
    93
    Ved kansellering kan du i hvert fall kreve omruting samme dag, om så med andre selskap. Du vil trolig møte motstand fra SAS. Men du villle utvilsomt fått medhold i for eksempel transportklagenemnda hvis du hadde omrutet deg selv for egen regning samme dag hvis du kun ble tilbudt omruting påfølgende dag.
    Hvor lenge det er til avgang spiller ingen rolle når vi snakker om selskapets plikt til omruting ved kansellering. Varsel mer enn 14 dager før avreise påvirker kun det som omhandler standardkompensasjon.

rgn and kaiarne like this.
  6. The_Dude

The_Dude EBG / Asante Gold Elite Plus / LH Senator / Pompøs

Likes mottatt:
    2,290
    Bonuspoeng:
    113
    Vil Amex Elite (Alltid Sølv) + MC World Premium (12.000 basis telle som 32k poeng mot Eurobonus gull? Er det eventuelt bedre veier til gull? Jeg kommer ikke til å reise 45 segmenter i året med nåværende jobb.

7. ccurrahee

ccurrahee Jobb jobb jobb

Likes mottatt:
    37,045
    Bonuspoeng:
    293
    Det stemmer, forutsatt at du har SASMC hele opptjeningsperioden. Eventuelt DNB kort om du har omsetning nok til ikke å trenge den mot CT. Så i praksis er det enkelt med gull på poenginntjening.

The_Dude liker dette
  8. RoadKing

RoadKing Helt hekta

Likes mottatt:
    33,786
    Bonuspoeng:
    293
    Ja.

The_Dude liker dette
  9. Magnus77

Magnus77 Senior Medlem

Likes mottatt:
    980
    Bonuspoeng:
    93
    Ser CPH-BOS avreise torsdager med retur fra BOS fredager i hele april og mai er med A340. Noen som har noen formening om hva som skjer med dosse flightene? Blir de skiftet ut med A330-A350/A321Neo eller kommer de bare til å bli kansllert? Prøver å få booket noen billetter tur/retur statene i business med mitt fly premium nivå.

10. Lars J

Lars J Veteran

Likes mottatt:
    8,592
    Bonuspoeng:
    183
    Hvordan er det med rebooking av SAS bonusbilletter når flyet er blitt kansellert?

Har en T/R reise med SAS C til HND i Juni/Juli - ut og hjemreise er blitt kansellert, men jeg er blitt automatisk booket om til dagen før.

Hadde håpet jeg kunne benytte anledningen til booke om til Juli/August som hadde fungert bedre, men fikk beskjed om at det kunne jeg ikke da det ikke er ledige bonusbilletter.

Hadde dette vært revenue billetter hadde det ikke vært noe problem og endre til helt andre datoer når det er en involuntary change.

11. SVG_flyer

SVG_flyer Veteran

Likes mottatt:
    3,568
    Bonuspoeng:
    113
    Prøv agent rulleten. Hadde samme problem i fjor sommer til chicago. 5 stk sa nei, ingen ledige seter den dagen. Den 6 (svenske agenten) fant ny routing med Austrian/Swiss/Lufthansa/Turkish man kunne velge og vrake. Han fiksa returen via Wien selv om jeg betalte 60 000 poeng med SAS i business tur/retur. Det spørs bare hvem du treffer, men funker når de vil og når man møter rett person.

Lars J liker dette
  12. Apo

Apo Medlem

Likes mottatt:
    129
    Bonuspoeng:
    43
    Jeg har en enkeltreise long haul jeg booket i biz for 60k poeng med SAS. Retur lot vente på seg da det ikke var sluppet og jeg ikke hadde nok poeng uansett Jeg har forstått det slik at når man booker retur kan man få slått sammen reisen slik at totalen blir 100000 EB poeng. Konto ganske skrapt etter å ha bundet opp poeng i senere reiser. Det jeg lurer på: Kan jeg ringe SAS og få booket biz retur når jeg har 40k EB poeng på kontoen?

13. bombusfervidus

bombusfervidus Veteran

Likes mottatt:
    6,082
    Bonuspoeng:
    183
    Hvis jeg ikke husker feil, må utreisen avbestilles først og håper på at den dukker opp igjen før en tur-retur reise kan bookes.

14. Jorge

Jorge Fastboende

Likes mottatt:
    7,680
    Bonuspoeng:
    293
    Så vidt jeg vet er det ikke nødvendig å kansellere for å legge til en retur på en enkeltreise når man ringer inn. Det er kun nødvendig når man sitter med to enkeltreiser som man ønsker å "slå sammen".

Apo, Emma, Are and 2 others like this.
  15. Magnus77

Magnus77 Senior Medlem

Likes mottatt:
    980
    Bonuspoeng:
    93
    Det er ingen problem å legge på en retur uten å kansellere utreisen hvis du kun har utreise booket. Jeg gjorde dette semest i går. Det er som «Jorge» skriver, to enkeltreiser kan ikke slås sammen.

Emma and Apo like this.
  16. mariusberg89

mariusberg89 Senior Medlem

Likes mottatt:
    159
    Bonuspoeng:
    43
    Har igjen ganske lite som gjenstår før jeg kommer meg til gold når jeg fikk registert den siste turen min. Perioden løper ut April, tips til hvordan jeg enklest kan komme i mål?
    upload_2022-3-31_0-33-33.png

17. Spielhaug

Spielhaug Veteran

Likes mottatt:
    9,139
    Bonuspoeng:
    183
    T/R CPH i plus? Ca 3000nok for 1400 poeng. Så kjøper du gjenstående poeng, 5000 ekstrapoeng for 500 statuspoeng. Evt 19000 ekstrapoeng for 1900 statuspoeng, så «slipper» du å fly…

18. Eddie47

Eddie47 1D

Likes mottatt:
    875,166
    Bonuspoeng:
    293
    Slippe å fly????
    Fydda ...

Are, indahla, Jorge and 1 other person like this.
  19. mariusberg89

mariusberg89 Senior Medlem

Likes mottatt:
    159
    Bonuspoeng:
    43
    Hvis jeg kjenner noen som skal ut og fly til feks CPH, kan jeg da kjøpe for de, sette på mitt bonus-program også får jeg da de poengene? er tiden som går med her som er kjedelig..

20. Upsaker

Upsaker Fastboende

Likes mottatt:
    22,905
    Bonuspoeng:
    293
    Nei. I teorien hvis de heter det samme som deg, men det er ikke greit da heller.

Del denne siden